AAA AUTO: Lidé chtějí bezpečnější a novější vozy. Náš zákazník je zkušený řidič, který dokáže ocenit přednosti dobře vybaveného ojetého vozu

20.12.2016 12:10 | Ivo Horváth | Diskuze

Nejen o trendech v prodeji ojetých vozů jsme mluvili s Karolínou Topolovou, generální ředitelkou AAA AUTO.

Foto: AAA AUTO

Jak se mění trh a spotřebitelské návyky v oblasti prodeje ojetých automobilů?

Těch změn je celá řada, zmíním jen namátkou ty nejzásadnější. Zákazníci jsou stále náročnější na kvalitu vozů, záruky a poskytované služby, včetně zprostředkování úvěrů a pojištění od více poskytovatelů. Vyhledávání vozů se přesunulo z obcházení jednotlivých bazarů nebo čtení inzerátů v inzertních časopisech na internet. Stále silnější je trend nákupu zánovních vozů a aut kategorie SUV. Obojí je logické - na trhu je přebytek vozů z operativních leasingů a vozy SUV vedou statistiky nejrychleji rostoucích prodejů vozů po celé Evropě. Stále větší procento zákazníků jsou ženy, u nás tvoří již téměř třetinu. A překvapivě jsme úspěšní i v sektoru B2B, podíl firem a živnostníků mezi zákazníky stále roste.

 

Jaký je profil vašeho typického zákazníka?

Je to spíše zkušený řidič, který dokáže ocenit přednosti dobře vybaveného ojetého vozu a uvědomuje si, že při koupi nového by za stejnou hodnotu zaplatil zbytečné peníze navíc, někdy až o polovinu. Jsou to lidé, kteří si raději připlatí za lepší vůz i za cenu nákupu na splátky, protože volí bezpečnější a novější vůz, než by byl ten, na který by dosáhli v při platbě v hotovosti. Tomu nasvědčuje i fakt, že za poledních pět let vrostla průměrná cena prodaného vozu téměř o 50 000 korun. Samozřejmě máme i zákazníky, pro které je ojetý vůz v nižší cenové kategorii jedinou cestou k mobilitě, a ti si odvážejí vozy z protiúčtů. Na druhou stranu k nám stále více přicházejí i ti, kteří si chtějí dopřát luxus, ale zároveň nechtějí auto zbytečně přeplatit. To jsou lidé, kteří dříve, zejména před ekonomickou krizí kupovali vozy nové.

 

Vnímáte nějaké zásadnější odlišnosti na různých trzích, kde působíte?

V rámci střední Evropy, tedy v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a v Polsku se trhy liší v podstatě jen v oblíbenosti modelů prodávaných vozů a v procentu aut, která se obchodují před prodejce nebo napřímo mezi lidmi. Česká republika je v postupném přechodu od obchodu "na ulici" k profesionálním obchodníkům na špici, naopak nejvíce aut se přímo mezi lidmi zobchoduje v Polsku. Vnímáme jako svůj velký úkol tuto situaci postupně změnit v náš prospěch.

 

Top 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO v listopadu 2016

 

CZ SK HU PL
Skoda Octavia Skoda Fabia    Suzuki Swift Opel Astra
Skoda Fabia Skoda Octavia     Opel Astra       Ford Focus
VW Passat     VW Passat      Ford Focus  Renault Megane
Ford Mondeo VW Golf Ford Mondeo       Skoda Octavia
Ford Focus                               Opel Astra VW Passat     VW Passat
VW Golf                   Ford Focus  Peugeot 307  VW Golf
Skoda Superb             Ford Mondeo VW Golf Ford Mondeo
Renault Megane                  Skoda Superb Skoda Fabia Toyota Avensis
Hyundai i30             Audi A4 Opel Insignia         Opel Vectra
VW Touran                          Kia Sportage  Suzuki Ignis   Audi A4

 

Jaké ekonomické klima je pro vaši firmu optimální? Není to tak, že když se ekonomice daří, lidé více inklinují k novým autům?

Pokud se ekonomice daří, rozhýbá se vždy s trhem nových vozů i trh ojetých a dojde k jeho zkvalitnění. Sníží se průměrné stáří ojetin, i jejich kilometrový nájezd. Po krizi z let 2008-2009 jsme navíc zaznamenali trend vyššího zájmu o zánovní ojeté vozy, a to zejména ze strany firem, podnikatelů i manažerů. Začali více počítat a peníze, které ušetří nákupem zánovního vozu místo nového raději investují do rozvoje firmy nebo třeba lepší dovolené.

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Vedoucí pobočky pojišťovny Allianz: Dokážeme pojistit i ještěrku

Pavel Drahotský

Ředitel Saxo Bank Pavel Drahotský: Čím více počítačů kolem nás, tím lépe pro uživatele

Jiří Tuška

Profesionální trader: Když jsem se v noci vzbudil, šel jsem kontrolovat pozice. Musel jsem něco změnit. Teď obchoduji v řádech minut

Tomáš Hykel

Tomáš Hykel – cesta profesionáního tradera. Tradingová strategie supportu a rezistence funguje

Jiří Pehe: Demokracie může být v ohrožení. Omezme pravomoci prezidenta. Už Václav Klaus si dělal co chtěl

Ilustrační obrázek

Davide Biocchi a investiční strategie: Pokud chcete v obchodování adrenalin, zvyšte velikost obchodované částky



Čti více

A. Hansson: Hlavní otázkou je, jak rychle lze omezit stimuly ECB

Reuters: Irák možná zváží zajištění produkce ropy

Stratégové Deutsche Bank se otočili zády k evropským bankovním titulům

JPMorgan zvyšuje rating pro britské akcie

Vietnamská firma VNG plánuje IPO v USA

Ilustrační foto

Rekordní pokuta pro Bank of Ireland za selhání v otázce AML

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.