Akcie Twitter mají to nejhorší za sebou. Twitter má unikátní schopnost spojit digitální média a tradiční TV

27.09.2016 14:51 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Twitter je bezplatná zhruba 10 stará služba, jejímž prostřednictvím si mohou uživatelé sdělovat krátké vzkazy v délce 140 znaků. Společnost vstoupila na burzu na konci roku 2013 s velkými nadějemi. Akcie internetové společnosti vylétly první obchodní den na burze bezmála o 90%, když z upisovací ceny 26 USD vyskočil kurz až k 50 USD. Tržní kapitalizace firmy tak dosáhla téměř 30 mld. USD. A co teď?

Foto: Public Domain

První vyhrání z kapsy vyhání

Staré karbanické přísloví - první vyhrání z kapsy vyhání, by se dalo pro akcie Twitteru  trefně aplikovat. Silný nárůst tržeb společnosti sice pokračoval i v dalších obdobích (+50% meziročně), ale investoři si postupně uvědomili, že začíná stagnovat počet uživatelů. Ten se nakonec ustálil nad 300 mil. uživatelů měsíčně. Pro investory očekávající pokračující geometrické nárůsty, navíc srovnávající sociální síť Twitter s gigantickým Facebookem, který nadále dokáže nabírat dalších 60 mil. uživatelů měsíčně, to byla studená sprcha. Akcie Twittter po několika kvartálech, kdy firma nenaplnila očekávání investorů, propadly až k úrovni 15 USD za kus. Tržní kapitalizace firmy se propadla pod 10 mld. USD. Kromě zpomalujícího nárůstu uživatelské základny, společnost Twitter nedokázala najít recept na to, jak přetavit svůj bezpochyby zajímavý produkt v reálné zisky. Navíc v posledních dvou kvartálech se o reklamní koláč musela začít dělit s nastupující konkurencí jako např. Snapchat. A to v roce 2015 přišel do čela společnosti na záchrannou misi staronový šéf Jack Dorsey. Ani produkt Moments, zrušení limitu počtu znaků v přímých zprávách či zobrazování jednotlivých „tweetů“ ve vyhledávačích Google, nepřilákaly nové masy.

 

Restart

Twitter bylo a je místo, odkud celebrity, politici, novináři globálního či lokálního významu sdělují světu své pocity, novinky a více či méně trefně glosují dění. Přesto firmě nepřidalo neustálé srovnávání s Facebookem, s kterým nebyl TWTR schopen držet krok. V dubnu Twitter změnil klasifikaci v aplikacích Applu iOS ze sociální sítě do kategorie zpráv. Je to způsob jako změnit definici sebe sama. Udělat restart, vypadat méně jako sociální síť a více jako mediální firma. Zdůrazněním zpráv a komentářů před sítí, Twitter věří, že dramaticky zvedne svoji přitažlivost. Podtrhnout změnu ve vnímání mezi uživateli, marketéry a investory začal Twitter stále více sázet na živé video.

Píše se další kapitola – „vykopnutá“ fotbalem. Twitter vyhrál v dubnu práva streamovat živě 10 zápasů americké NFL. Pro sportovní média to bylo pořádné překvapení. Twitter tvrdí, že dá svým partnerům, v tomto případě NFL, něco, co jiné technologické firmy dát nemohou. Lidé spolu konverzují a diskutují rovnou při vysílání. Dívají se na obrazovku a rovnou o tom co vidí tweetují. První ohlasy fanoušků jsou velmi příznivé.  Kromě NFL vyzkoušel Twitter přenosy z Wimbledonu, ale i politické události v USA.  Firma začala připravovat přenosy z NHL, anglické Premier League, vysílat se budou zprávy z Bloombergu. Evoluce směrem k živému videu je u Twitteru vlastně návrat ke kořenům. V roce 2015 navíc firma nakoupila Periscope, což je video streamovaná platforma, jež umožňuje uživatelům vysílat živá videa ve vysoké kvalitě v jakékoliv délce živě ze svého telefonu. Živé video streamy  by měly dát platformě to, co hledala. Přitáhnout nové uživatele a prohloubit zájem těch současných. Už dnes jde většina tržeb z video reklamy.

Twitter má unikátní schopnost spojit digitální média a tradiční TV. To, je možná hlavním důvodem, proč se v posledních dnech vyrojili zájemci o převzetí společnosti. V pátek 23.9.  vylétly akcie Twitter přes +20% po spekulacích o zájmu ze strany cloudové firmy Salesforce či Google. V pondělí akcie navázaly na růst, když je zmiňován zájem Disney. Dalšími kandidáty mohou být Verizon, Microsoft či dokonce Apple.  Bude Twitter preferovat vlastní budoucnost, uchová si nezávislost a získá zpět důvěru Wall Street nebo se stane akvizičním cílem? Zatím je vše otevřené, každopádně akcie Twitter mají to nejhorší za sebou.

Zdroj:Pavel Hadroušek, Fio banka, a.s.

Podobná témata
twitter inc

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Twitter je podle analytika nejdůležitější sociální platformou

Analytik firmy Monness, Crespi, Hardt James Cakmak řekl, že Twitter je v porovnání s Facebookem mnohem demokratičtější platformou, která dává všem uživatelům a zdrojům zpráv stejný přístup k publiku.



Čti více

Optimismus ohledně dohody OPEC dále přetrvává. Cena ropy posiluje nad úroveň 55 USD za barel

Ceny ropy na světových trzích dnes pokračují v růstu a severomořský Brent se poprvé od loňského července dostal nad 55 dolarů za barel.

Týdenní výhled 5.- 9. prosince; V Británii jednání o Článku 50 a tři politická zasedání

Minulý týden jsme zažili na trhu důležité momenty s vysokou volatilitou a vysokým rizikem u některých instrumentů. Ve středu OPEC – Rusko dosáhli dohody ke snížení produkce ropy poprvé po osmi letech, čímž zvedli hodnotu WTI a Brent Crude ropy.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.