Americké prodeje v Cyber Monday prudce vzrostly, stránky e-shopů padaly

01.12.2015 19:14 | V Z | Diskuze

Online prodeje na americkém trhu o „kyberpondělí“ (Cyber Monday) vzrostly meziročně o 14% a nakročily k novému rekordů. Některé maloobchodní společnosti, jako např. Target, dokonce kvůli velkému zákaznickému náporu zaznamenaly dočasné výpadky svých webových stránek.  Uvedla to agentura Reuters.

Foto: Anja Osenberg

 

Výpadky a problémy při zpracování objednávek a platbách v průběhu pětidenní nákupní akce začínající ve čtvrtek o Dni díkůvzdání zaznamenaly rovněž PayPal, řetězec obchodních domů Neiman Marcus, supermarkety Wal-Mart Stores, značka Victoria Secret či obchody s obuví Foot Locker.

Prodeje v „kyberpondělí“, které se vyznačuje nejvyššími prodeji za jednotlivý den za celý rok, mezi půlnocí a 10 hod. dopoledne vzrostly meziročně o 14 % na 490 milionů dolarů. Vyplývá to z indexu Adobe Digital Index od společnosti Adobe Systems, která dodává marketingová a mediální řešení pro obchodníky.

Společnost Adobe sledovala 80 % všech transakcí uskutečněných top 100 americkými detailovými společnostmi. Podle Adobe dosavadní údaje naznačují, že celodenní prodeje v Cyber Monday překročily rekordní úroveň 3 miliard dolarů.

Tato data podtrhují pokračující přesun nákupních preferencí směrem k online nakupování.

Většina velkých amerických maloobchodních společností, jako jsou např. Wal-Mart, Target a Best Buy, začala nabízet velké slevy ve svých e-shopech, tradičně vyhrazené až pro Cyber Monday, již s několikatýdenním předstihem, ve snaze konkurovat Amazonu i ostatním prodejcům.

Akce rozprostřené po období několika týdnů tak ublížily prodejům večer o Dni díkůvzdání a o Černém pátku.

Společnost Adobe uvedla, že 15 ze 100 hledaných výrobků bylo v „kyberpondělí“ ráno již vyprodáno, tj. 2,5x více než obvykle.

Spotřebitelé mezi Dnem díkůvzdání a nedělí utratili online celkově 8,03 miliardy dolarů, tj. o 17 % více než v roce 2014, uvedl Adobe. Průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 135,25 dolarů, tj. o 4 % více než před rokem.

Celkově 53 % všech návštěv ve sledovaných e-shopech se týkalo mobilních zařízení, tj. telefonů a tabletů. Tato kategorie tvořila 32 % celkových online prodejů.

IBM odhaduje, že online prodeje v Cyber Monday v porovnání s rokem 2014 narostly o 18 %.

Zdroj:Reuters

Podobná témata
cyber monday, black friday, best buy co, target corp, wal-mart stores

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Loop Capital změnil ratingy pro tyto akcie

Loop Capital si vybral některé favority v retailovém segmentu.

Ilustrační foto

Během Černého pátku se moc nešidilo, zjistila ČOI

Česká obchodní inspekce (ČOI) prověřila 13 kamenných obchodů během tzv. Černého pátku (Black Friday), kdy prodejci nabízejí mimořádné slevy. Zahájila také tři kontroly e-shopů.



Čti více

Ruský stát prodal čtvrtinový podíl ve své největší ropné společnosti Kataru a Glencore

Zhruba pětinový podíl v ruské státní ropné společnosti Rosněfť koupily společně švýcarský obchodník s komoditami Glencore a katarský státní investiční fond. Moskva za 19,5 procenta akcií Rosněfti získá 10,5 miliardy dolarů (264 miliard Kč), sdělil dnes Kreml.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.