Americké prodeje v Cyber Monday prudce vzrostly, stránky e-shopů padaly

01.12.2015 19:14 | V Z | Diskuze

Online prodeje na americkém trhu o „kyberpondělí“ (Cyber Monday) vzrostly meziročně o 14% a nakročily k novému rekordů. Některé maloobchodní společnosti, jako např. Target, dokonce kvůli velkému zákaznickému náporu zaznamenaly dočasné výpadky svých webových stránek.  Uvedla to agentura Reuters.

Foto: Anja Osenberg

 

Výpadky a problémy při zpracování objednávek a platbách v průběhu pětidenní nákupní akce začínající ve čtvrtek o Dni díkůvzdání zaznamenaly rovněž PayPal, řetězec obchodních domů Neiman Marcus, supermarkety Wal-Mart Stores, značka Victoria Secret či obchody s obuví Foot Locker.

Prodeje v „kyberpondělí“, které se vyznačuje nejvyššími prodeji za jednotlivý den za celý rok, mezi půlnocí a 10 hod. dopoledne vzrostly meziročně o 14 % na 490 milionů dolarů. Vyplývá to z indexu Adobe Digital Index od společnosti Adobe Systems, která dodává marketingová a mediální řešení pro obchodníky.

Společnost Adobe sledovala 80 % všech transakcí uskutečněných top 100 americkými detailovými společnostmi. Podle Adobe dosavadní údaje naznačují, že celodenní prodeje v Cyber Monday překročily rekordní úroveň 3 miliard dolarů.

Tato data podtrhují pokračující přesun nákupních preferencí směrem k online nakupování.

Většina velkých amerických maloobchodních společností, jako jsou např. Wal-Mart, Target a Best Buy, začala nabízet velké slevy ve svých e-shopech, tradičně vyhrazené až pro Cyber Monday, již s několikatýdenním předstihem, ve snaze konkurovat Amazonu i ostatním prodejcům.

Akce rozprostřené po období několika týdnů tak ublížily prodejům večer o Dni díkůvzdání a o Černém pátku.

Společnost Adobe uvedla, že 15 ze 100 hledaných výrobků bylo v „kyberpondělí“ ráno již vyprodáno, tj. 2,5x více než obvykle.

Spotřebitelé mezi Dnem díkůvzdání a nedělí utratili online celkově 8,03 miliardy dolarů, tj. o 17 % více než v roce 2014, uvedl Adobe. Průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 135,25 dolarů, tj. o 4 % více než před rokem.

Celkově 53 % všech návštěv ve sledovaných e-shopech se týkalo mobilních zařízení, tj. telefonů a tabletů. Tato kategorie tvořila 32 % celkových online prodejů.

IBM odhaduje, že online prodeje v Cyber Monday v porovnání s rokem 2014 narostly o 18 %.

Zdroj:Reuters
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

V Loop Capital mají akcie Best Buy v oblibě

Target bude propouštět ve svém ústředí v Minneapolisu

Americké akcie dnes posilovaly v reakci na pozitivní výsledky maloobchodních společností

Target investuje 75 milionů USD do online prodejce matrací Casper Sleep

Best Buy zveřejnil výsledky za první čtvrtletí



Čti více
Ilustrační foto

Objem úvěrů poskytnutých stavebními spořitelnami by měl letos překonat hranici 50 miliard korun

Příští týden by se měl na kapitálových trzích nést v poklidném duchu

Ilustrační foto

Veolia postaví v Mexiku spalovnu, která bude pohánět místní metro

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.