Analytici nemají v oblibě akcie této finské mediální společnosti, které během roku posílily o 163 procent

10.10.2016 11:45 | Ne Ro | Diskuze

Nejlépe si vedoucí evropská mediální akcie je mezi analytiky paradoxně nejméně oblíbená.

Foto: Public Domain

Akcie finské společnosti Sanoma Oyj v minulém roce více než zdvojnásobily svoji hodnotu a profitovaly po pěti ztrátových čtvrtletích. Zmiňovaná společnosti sídlící v Helsinkách v mezičase zredukovala počty zaměstnanců, majetek i náklady. Analytici však s koupí akcií i nadále otálejí a pouze jeden z osmi, kteří akcie společnosti Sanoma sledují, doporučuje jejich nákup. Analytici totiž nevidí způsob, jakým by Sanoma mohla generovat takový růst, jaký by odpovídal současné hodnotě jejích akcií. Naopak se domnívají, že i když Sanoma dosáhne zlepšení zisků napřesrok, nebude pravděpodobně s to obhájit si stávající cenu svých akcií. Podobně smýšlí i Jaakko Tyrvainen, analytik z helsinské Evli Bank, a doporučuje akcie Sanoma prodat.

Výkonná ředitelka společnosti, Susan Duinhoven, je pochopitelně opačného názoru a soudí, že společnost Sanoma se nachází v dobré pozici, aby zvládala tlaky online gigantů jako Google či Facebook. Argumentuje tím, že obsah, který společnost prezentuje v lokálním jazyce, není snadno dostupný z jiných zdrojů. Duinhoven a její spolupracovníci hledají synergie mezi tiskem, online, televizí a radiem Sanoma.

Zdroj:Bloomberg, Redakce

Podobná témata
investování, akcie, obchodovaní s akciema

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.