Analytici z Wall Street postrádají reálnou představu o dění v automobilovém průmyslu

25.04.2016 16:23 | fa ra | Diskuze

Společnost General Motors (GM) oznámila skvělé výsledky za první čtvrtletí na které zareagovali pozitivně i akcie. Podle informací Brookings Institution odpovídali po zveřejnění výše zisku generální ředitelka Mary Barra a finanční ředitel Chuck Stevens na otázky analytiků.

Foto: Public Domain

 

Několik analytiků mělo podobnou otázku, a to zda GM hodlá vytvořit samostatnou značku pro své elektromobily.

General Motors nedávno uvedla na trh elektrický automobil Chevy Bolt, který se po daňovém zvýhodnění bude prodávat za méně než 35 000 dolarů. Společnost dále investovala do služby pro sdílení jízd Lyft nebo získala start-up Cruise Automotive. 

Mary Barra se otázce vyhnula s tím, že elektrické automobily prodávané pod značkou GM Chevy jsou spíš samy o sobě přidanou hodnotou pro danou značku, než aby potřebovaly svou vlastní. Možná tím ale myslela, že vytvářet vlastní značku pro elektromobily je zbytečné ve chvíli, kdy jejich prodeje zaujímají na trhu pouze nepatrný podíl.

Podle pokládaných otázek by se zdálo, že analytici možná zapomněli, čím si GM v poslední době prošla. Jedním z pozitiv finanční záchrany a následného konkurzu GM v roce 2009 bylo, že společnost dostala šanci zefektivnit portfolio značek, a tak přišla o Saturn, Saab, Pontiac a Hummer. Výroba značky Oldsmobile byla ukončena o mnoho let dříve. Zůstaly tak značky jako Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac, které oproti dřívější struktuře značek nevyžadují žádné nadměrné finanční zdroje.

GM ovšem založila další samostatnou provozní divizi zvanou „Maven“ s cílem podpořit investici do služby Lyft a vytvořit nabídku pro sdílení jízd v městském prostředí. 

Maven nebude vyrábět auta, a společnost ani nezmiňuje žádné náklady, které by byly spojené s podporou zcela nové značky elektrických vozidel.

Některé automobilky poslední dobou opouštějí od koncepce některých svých značek. Například Toyota se rozhodla ukončit produkci značky Scion nebo uvést model Prius jako samostatnou značku pro hybridní vozidla.

Výrobci automobilů přikládají značkám zvláštní význam a nikdy by neoslabily tak důležitou značku, jakou je Chevy, která nabízí i malému počtu zákazníků elektrické provedení automobilu, zavedením značky nové. Zdá se tedy, že tento požadavek se zcela minul účinkem, a možná naznačuje, že analytici z Wall Street dost dobře nechápou, co se v současném automobilovém průmyslu děje.

Akcie General Motors letos ztrácejí přibližně 5 %.

 

Zdroj:bi, redakce

Podobná témata
automobilový průmysl, general motors company, toyota motor corporation

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články
Ilustrační foto

Honda postaví novou továrnu v Číně

Japonská automobilka Honda Motor postaví prostřednictvím společného podniku s partnerem Dongfeng Motor Group novou továrnu v Číně. Firma dnes uvedla, že závod si vyžádá investici kolem tří miliard jüanů (11 miliard Kč).

Analytici očekávají pokles globálního trhu s naftou

Podle analytiků UBS pomalu končí éra osobních automobilů s dieselovými motory, zejména kvůli rostoucí popularitě hybridních a elektrických vozidel.

Ilustrační foto

Daimler zvažuje přesun výroby elektrických aut do Číny

Německý automobilový koncern Daimler zvažuje, že bude vyrábět elektrická auta a baterie v Číně. Chtěl by se tak dostat blíže koncovým zákazníkům největšího automobilového trhu na světě. Napsala to dnes agentura Reuters.



Čti více

Na trhu s elektromobily bude rychle přibývat dravá konkurence, varují analytici JPMorgan. Je načase prodat akcie Tesla Motors?

Automobilka Tesla Motors (TSLA) by měla do dvou let dodat první Model 3, konkurenční Chevrolet Bolt se však v Kalifornii začne prodávat ještě před koncem roku. Jak obstojí Tesla v čím dál těžší konkurenci?

Analytici Bernstein vidí ve fúzi General Electric a Baker Hughes dlouhodobý potenciál

Fúze divize ropy a zemního plynu General Electric (GE) a společnosti Baker Hughes má potenciál konkurovat firmě Schlumberger, jedná se však o běh na dlouhou trať, varují analytici Bernstein.

Ukrajina a Rusko se blíží shodě v otázce dodávek plynu

Rusko a Ukrajina učinily pokrok při dnešním jednání o dodávkách a tranzitu zemního plynu. Třístranné jednání zprostředkované Evropskou unií bylo první od loňského listopadu, kdy Kyjev přestal kupovat ruský plyn, uvedla agentura Bloomberg.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.