Analytici z Wall Street postrádají reálnou představu o dění v automobilovém průmyslu

25.04.2016 16:23 | fa ra | Diskuze

Společnost General Motors (GM) oznámila skvělé výsledky za první čtvrtletí na které zareagovali pozitivně i akcie. Podle informací Brookings Institution odpovídali po zveřejnění výše zisku generální ředitelka Mary Barra a finanční ředitel Chuck Stevens na otázky analytiků.

Foto: Public Domain

 

Několik analytiků mělo podobnou otázku, a to zda GM hodlá vytvořit samostatnou značku pro své elektromobily.

General Motors nedávno uvedla na trh elektrický automobil Chevy Bolt, který se po daňovém zvýhodnění bude prodávat za méně než 35 000 dolarů. Společnost dále investovala do služby pro sdílení jízd Lyft nebo získala start-up Cruise Automotive. 

Mary Barra se otázce vyhnula s tím, že elektrické automobily prodávané pod značkou GM Chevy jsou spíš samy o sobě přidanou hodnotou pro danou značku, než aby potřebovaly svou vlastní. Možná tím ale myslela, že vytvářet vlastní značku pro elektromobily je zbytečné ve chvíli, kdy jejich prodeje zaujímají na trhu pouze nepatrný podíl.

Podle pokládaných otázek by se zdálo, že analytici možná zapomněli, čím si GM v poslední době prošla. Jedním z pozitiv finanční záchrany a následného konkurzu GM v roce 2009 bylo, že společnost dostala šanci zefektivnit portfolio značek, a tak přišla o Saturn, Saab, Pontiac a Hummer. Výroba značky Oldsmobile byla ukončena o mnoho let dříve. Zůstaly tak značky jako Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac, které oproti dřívější struktuře značek nevyžadují žádné nadměrné finanční zdroje.

GM ovšem založila další samostatnou provozní divizi zvanou „Maven“ s cílem podpořit investici do služby Lyft a vytvořit nabídku pro sdílení jízd v městském prostředí. 

Maven nebude vyrábět auta, a společnost ani nezmiňuje žádné náklady, které by byly spojené s podporou zcela nové značky elektrických vozidel.

Některé automobilky poslední dobou opouštějí od koncepce některých svých značek. Například Toyota se rozhodla ukončit produkci značky Scion nebo uvést model Prius jako samostatnou značku pro hybridní vozidla.

Výrobci automobilů přikládají značkám zvláštní význam a nikdy by neoslabily tak důležitou značku, jakou je Chevy, která nabízí i malému počtu zákazníků elektrické provedení automobilu, zavedením značky nové. Zdá se tedy, že tento požadavek se zcela minul účinkem, a možná naznačuje, že analytici z Wall Street dost dobře nechápou, co se v současném automobilovém průmyslu děje.

Akcie General Motors letos ztrácejí přibližně 5 %.

 

Zdroj:bi, redakce

Podobná témata
automobilový průmysl, general motors company, toyota motor corporation

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Ford bude prodávat součástky pro auta konkurentů pod novou značkou

Automobilka Ford Motor Co. představila novou značku Omnicraft, pod níž chce prodávat autosoučástky prodejcům vozů Ford a nezávislým servisům na opravy konkurenčních vozidel.

Energetická budoucnost patří vodíku je přesvědčeno vedení Royal Dutch Shell, Toyoty a dalších společností

Velké automobilové a energetické společnosti jako Shell, Total či Toyota se ve společném prohlášení ze Světového ekonomického fóra v Davosu zavázaly investovat v příštích pěti letech 10 miliard euro do rozvoje vodíkových technologií, které podle nich představují ideální možnost, jak zbavit svět závislosti na fosilních palivech.

Ministr hospodářství Německa: doporučuji američanům, aby začali dělat lepší auta

D. Trump se v posledních dnech často nevybíravě vyjadřoval o automobilkách (např. BMW) a jejich importech do USA. Nyní došlo na reakci z německé strany.

Prodeje značky Cadillac v Číně by mohly i letos růst dvojciferným tempem

Prudký růst prodejů vozů značky Cadillac (General Motors Co.) v Číně by letos mohl pokračovat, i když poněkud pomalejším tempem než loni.

Ilustrační foto

Renault zažil rekordní rok, zvýšil prodej o 13 procent

Francouzský výrobce automobilů Renault v loňském roce zvýšil prodej o 13 procent na rekordních 3,18 milionu vozů. Firma dnes také uvedla, že letos očekává další růst. Renault těží z pokračujícího oživení poptávky v Evropě i z expanze na zahraničních trzích, například v Íránu.

Japonská Toyota zahájí ve Spojených arabských emirátech testování vozů na palivové články

Výrobce automobilů Toyota Motor Corp hodlá zahájit testy svého vozidla s vodíkovým pohonem ve Spojených arabských emirátech, aby vyzkoušel možnosti bezemisní technologie v mimořádně horkých a suchých podmínkách.



Čti více

EPS společnosti Polaris za 4Q zaostal za očekáváním analytiků, tržby je však překonaly

Zisk na akcii ve výši 1,18 USD zaostal za očekáváním trhu o 0,01 USD.

Tržby E. I. du Pont de Nemours za 4Q klesly meziročně o 1,7 %

Podle E. I. du Pont de Nemours (DD) činil zisk na akcii za 4Q 0,51 USD (+0,09 USD oproti očekávání).

Koninklijke Philips NV zveřejnil výsledky za 4Q

Společnost Koninklijke Philips NV (PHG) oznámila, že tržby za 4Q vzrostly meziročně o 2 % na 7,24 mld. eur.

Toshiba údajně v pátek rozhodne o oddělení divize paměťových čipů

Zdroj blízký společnosti Toshiba Corp. pro agenturu Reuters uvedl, že představenstvo firmy hodlá v pátek schválit oddělení divize paměťových čipů do samostatné firmy.

Toshiba zveřejní v polovině února výši odpisů nutných po americké akvizici

Japonský konglomerát Toshiba Corp. zveřejní 14. února rozsah odpisů, které budou nutné po akvizici firmy z oblasti jaderné energetiky v USA.

Ilustrační foto

Foot Locker otevře na Václavském náměstí v Praze svou největší prodejnu ve střední Evropě

Řetězec se sportovní obuví a oblečením Foot Locker otevře v polovině roku na pražském Václavském náměstí svou největší prodejnu ve střední Evropě.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.