The post WhitePress® obstará celý obsahový marketing a SEO i v zahraničí appeared first on Vpenize.cz.
]]>V digitální éře je klíčové mít silnou online přítomnost a efektivně oslovovat své cílové publikum. V tomto kontextu hraje klíčovou roli obsahový marketing a optimalizace pro vyhledávače (SEO). Pro mnoho firem však správa těchto aspektů může být složitá a časově náročná záležitost.
Zde vstupuje na scénu WhitePress® – inovativní platforma, která nabízí komplexní řešení pro obsahový marketing a SEO, a to i v zahraničí.
Agentura WhitePress® se specializuje na PR a marketingové služby. Jejich služby zahrnují tvorbu obsahu, public relations, copywriting, marketingové strategie a další. Tato agentura je docela známá a má vliv v oblasti propagace a komunikace pro různé organizace a firmy.
Pokud jde o to, k čemu slouží, WHITEPRESS® pomáhá firmám a jednotlivcům zlepšit svou viditelnost a pověst prostřednictvím kvalitního obsahu a komunikace se svými cílovými skupinami. To může zahrnovat vytváření tiskových zpráv, článků, blogů, sociálních médií a dalších forem komunikace.
V tomto článku se čtenář dozví praktické vysvětlení, jak celý proces funguje, pro koho je vhodný a co mu spolupráce přinese.
WhitePress – platforma pro obsahový marketing a SEO, působí po celé Evropě i Jižní Americe. Díky tomu se snadno klient dostane i na zahraniční trhy. S kvalitním textem od profesionálních copywriterů, kteří píší ve svém rodném jazyce, je to hračka.
Profesionální texty na míru si klient může nechat připravit ve 30 jazycích. A publikuje je na jeden z více než 50 000 webů po celé Evropě i Jižní Americe. Zahraniční trh má na dosah ruky.
WhitePress® slouží inzerentům, majitelům webů i copywriterům.
Pokud má člověk zájem o jejich služby a chce si zřídit spolupráci, může postupovat takto:
Postup spolupráce se může lišit v závislosti na konkrétních potřebách a preferencích klienta a na tom, jaké služby WhitePress® nabízí. Doporučuje se provést důkladnou analýzu a konzultaci před tím, než se zájemce rozhodne pro spolupráci s touto agenturou.
WhitePress® poskytuje komplexní služby v oblasti obsahového marketingu, které zahrnují tvorbu kvalitního obsahu, distribuci a propagaci na širokém spektru online médií. S týmem zkušených copywriterů a marketingových expertů WhitePress® pomůže zákazníkovi vytvořit obsah, který osloví jeho cílovou skupinu a zaujme je.
Kvalitní obsah na správném místě přinese vyšší vliv, známost i odbornost na cílovém trhu. Při budování osobní značky nebo rozšiřování cílového trhu je WhitePress® ideálním řešením. Popracovaný marketingový plán se vyplatí každému podnikateli.
V rámci svých služeb WhitePress® klade velký důraz také na SEO optimalizaci obsahu. To zahrnuje identifikaci klíčových slov, optimalizaci obsahu pro vyhledávače a budování kvalitních zpětných odkazů. Tímto způsobem WhitePress® pomáhá klientovi dosáhnout vyšších pozic ve výsledcích vyhledávání a zlepšit viditelnost jeho webu online.
Je hned několik možností, jak dosáhnout svých marketingových cílů:
Práce s WhitePress® je snadná. Lehce projdete celým procesem od registrace přes objednávku až po publikaci. Stačí vám jen připojení k internetu a máte hotovo. Obsahový marketing včetně SEO tak zajistíte pro svůj projekt na pár kliknutí.
Přetvořte svou značku na známý brand, který budou znát i zákazníci v zahraničí. Do obsahového marketingu se můžete pustit kdykoli. Třeba hned. Tak se registrujte a zkuste sílu obsahu. WhitePress® vám s tím pomůže.
Zde je několik klíčových bodů ohledně toho, jak by WhitePress® mohl být využit:
Při využívání služeb WhitePress® je důležité zajistit, že obsah, který publikujete, je kvalitní a relevantní pro vaši cílovou skupinu, a že dodržujete pravidla a směrnice daných platform, na kterých publikujete.
WhitePress® je tou správnou volbou pro ty, kteří hledají efektivní a komplexní řešení pro svůj obsahový marketing a SEO, a to i na mezinárodní úrovni. S jejich pomocí můžete dosáhnout lepší viditelnosti, vyššího provozu na vašem webu a konečně i zvýšení vašich online obchodních výsledků. S WhitePress® můžete být jistí, že váš online marketing je v dobrých rukou.
Správná optimalizace a umístění webových stránek ve výsledcích vyhledávání hraje klíčovou roli v úspěchu online podnikání. Následuje přehled nejdůležitějších faktorů v obou těchto oblastech:
On-page SEO Aktivity:
Off-page Aktivity (Positioning/Link Building):
Správná kombinace On-page a Off-page aktivit je klíčem k úspěšné optimalizaci webových stránek pro vyhledávače, což vede k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání a zvýšené návštěvnosti webu.
Blog WhitePress®: Prohlubujeme Porozumění Content Marketingu
V dnešní době je obsahový marketing klíčovou strategií pro získání zákazníků a budování dlouhodobých vztahů se svou cílovou skupinou. WhitePress® chce tuto strategii podpořit a rozvinout prostřednictvím našeho blogu, kde se zaměřujeme na sdílení užitečných informací a nápadů spojených s content marketingem.
Rozmanité Formy Obsahového Marketingu:
Naše blogové příspěvky se zaměřují na různé formy obsahového marketingu, které zahrnují průvodce, sponzorované články, e-knihy, odborné články, videa, webináře a infografiky. Prostřednictvím našich článků vám představujeme tyto formáty a poskytujeme tipy a triky, jak je využít k dosažení vašich marketingových cílů.
Základ Pro Zviditelnění na Googlu:
Jedním z hlavních cílů content marketingu je vytvoření základu pro zviditelnění na vyhledávači Google. Publikování kvalitního obsahu a jeho propagace přirozeně přispívá k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání, neboť Google preferuje relevantní a užitečný obsah.
Blog jako Zdroj Znalostí:
Naším cílem je poskytovat našim čtenářům cenné informace a porozumění různým aspektům content marketingu. Snažíme se pokrýt širokou škálu témat spojených s tímto oborem, abychom vám pomohli lépe porozumět a efektivně využívat content marketing ve vaší praxi.
Závěr:
Blog WhitePress® je vaším průvodcem světem content marketingu. Naše příspěvky jsou vytvořeny našimi editory a spolupracovníky s cílem sdílet naše znalosti a inspiraci. Doufáme, že naše články vám poskytnou užitečné informace a podněty, které vám pomohou dosáhnout úspěchu ve vašich marketingových kampaních. Sledujte náš blog a objevujte nové možnosti pro efektivní obsahový marketing.
The post WhitePress® obstará celý obsahový marketing a SEO i v zahraničí appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Téměř žádné podnikání dnes nefunguje bez půjček appeared first on Vpenize.cz.
]]>Dnešní podnikatelské prostředí je komplexní, a tak je zapojení finančních institucí do podnikání běžnou praxí. Proč jsou půjčky tak důležité pro dnešní podnikání a jakým způsobem ovlivňují různé typy podniků?
V současné době je pro konkurenceschopnost důležité do své živnosti investovat, což dle statistik čeští podnikatelé dělají.
V dohledné době plánuje nějakou činnost s vyšším finančním výdajem až 50 % podnikatelů – nemalé procento z nich jistě sáhne i po půjčce. Půčka je občas klíčová k tomu, aby se podnikatel mohl v budoucnu stát rentiérem.
Podnikatelský úvěr je jedním z řešení potíží při podnikání. Může nastat situace, kdy je potřeba své podnikání pozastavit, nebo úplně zrušit. Pozastavení živnosti se používá častěji, než její úplné zrušení.
V ČR existuje mnoho bank, které nabízí úvěry pro podnikatele, přesto řada z nich volí nebankovní společnosti. Není totiž výjimka, že až 25 % OSVČ nemá šanci půjčku získat. Mezi nejběžnější poskytovatele patří OKfin, ČSOB či Home Credit půjčka. Výhodnost úvěru se liší pro jednotlivé podnikatele, a tak si každý najde ten svůj.
Současné podnikatelské prostředí je charakterizováno dynamickými změnami, které vyplývají z technologických inovací, proměn chování spotřebitelů, globální konkurence a dalších faktorů. Tato analýza se zaměřuje na klíčové trendy, výzvy a příležitosti ovlivňující dnešní podnikání:
Současné podnikatelské prostředí je plné výzev a příležitostí. Podniky musí být schopny rychle reagovat na změny, inovovat a udržet si konkurenční výhodu pro dlouhodobý úspěch.
S přístupem k technologiím, globálnímu trhu a měnícímu se chování spotřebitelů je klíčové, aby podniky byly agilní, flexibilní a přizpůsobivé ve svém přístupu k podnikání.
Finanční stabilita a růst jsou klíčovými faktory pro úspěšné podnikání v dnešním prostředí. Podniky se často spoléhají na externí zdroje financování, jako jsou půjčky, aby mohly investovat do růstu, inovací a expanze na nové trhy.
Bez těchto finančních prostředků by mnoho podniků nedokázalo investovat do potřebného vybavení, marketingu nebo výzkumu a vývoje.
Důležité aspekty spojené s finanční stabilitou a růstem zahrnují:
Zajištění finanční stability a schopnost efektivně investovat do růstu jsou základními pilíři pro dlouhodobý úspěch podniků.
Mnoho podniků, zejména v odvětvích jako je turismus, zemědělství nebo maloobchod, čelí sezónním výkyvům v tržbách. Půjčky mohou pomoci těmto podnikům překlenout období nižších příjmů a udržet provoz v chodu. Díky nim mohou podniky pokrýt své náklady i během méně výdělečných období a připravit se tak na období větší poptávky.
Zvládání sezónních výkyvů vyžaduje pečlivé plánování, strategické rozhodování a flexibilitu. Podniky, které jsou schopny úspěšně předvídat a reagovat na sezónní změny, budou lépe vybaveny k dosažení dlouhodobého úspěchu a udržení konkurenční výhody.
Pro nové podniky, zejména start-upy, jsou půjčky často klíčovým způsobem, jak získat potřebný kapitál k zahájení činnosti. Investoři mohou být opatrní až do doby, než podnik prokáže svůj potenciál, což činí půjčky od bank či jiných finančních institucí životně důležitými pro inovativní projekty a podnikatelské nápady.
Start-upy a inovace jdou ruku v ruce a tvoří důležitou součást podnikatelského ekosystému. Jsou známé svou schopností přinášet inovativní nápady a technologické pokroky, které mohou změnit průmyslová odvětví a společnost jako celek.
Založeny na inovativních myšlenkách a technologických pokrocích, start-upy přinášejí nové koncepty s potenciálem změnit existující trhy nebo vytvořit nová odvětví. Jsou hnací silou pro rozvoj produktů, služeb a technologií.
Finanční podpora od rizikového kapitálu a investičních fondů umožňuje start-upům financovat výzkum, vývoj a expanzi na trh. Tyto investice jsou klíčové pro růst a úspěch nových podniků.
Start-upy často mění tradiční průmysly a etablované firmy prostřednictvím nových technologií a obchodních modelů. To může vést k restrukturalizaci průmyslu a vytváření nových konkurenčních sil.
Jsou součástí inovačních ekosystémů, které poskytují přístup k know-how, mentorství a financím. Tato prostředí jsou klíčová pro podporu růstu a úspěchu start-upů.
Kulturní změny v podnikání jsou také ovlivněny start-upy, které podporují otevřenost, inovaci a rychlost. Tyto charakteristiky mohou inspirovat tradiční firmy k přijetí nových postupů a přístupů.
Start-upy jsou hnací silou inovací a změn v podnikatelském světě, přinášejí nové myšlenky, technologie a obchodní modely s významným dopadem na trhy, průmyslová odvětví a společnost jako celek.
Půjčky nabízejí podnikům flexibilitu ve správě financí. Existuje mnoho typů s různými podmínkami, úrokovými sazbami a lhůtami splatnosti, což umožňuje podnikům vybrat si ten nejvhodnější typ financování pro jejich potřeby. To je klíčové pro krátkodobé projekty nebo nouzové situace.
Flexibilita financování umožňuje podnikům přístup k různým zdrojům financí, jako jsou bankovní úvěry, rizikový kapitál, crowdfunding nebo veřejné financování. To jim umožňuje přizpůsobit strategii financování podle svých aktuálních potřeb a situace.
Podniky mohou volit mezi krátkodobým a dlouhodobým financováním podle svých potřeb a fáze vývoje. Důležitá je také diverzifikace zdrojů financování, což snižuje riziko a zvyšuje finanční stabilitu.
Flexibilita financování je klíčovým faktorem pro úspěch podniků. Umožňuje jim přizpůsobit svou strategii financování podle svých potřeb, což podporuje růst, inovace a udržitelnost v konkurenčním prostředí.
Půjčky jsou dostupné pro podniky všech velikostí a fázích vývoje, od start-upů až po etablované korporace. Tyto půjčky poskytují potřebnou finanční podporu pro růst a úspěch.
Existují speciální programy pro začínající podnikatele, mikropodniky, ženy podnikatelky, menšiny a další skupiny, což podporuje diverzitu a inkluzi v podnikatelském světě.
Podpora podnikání ve všech fázích je zásadní pro rozvoj a úspěch podniků v různých etapách jejich životního cyklu. Poskytování odpovídajících zdrojů, know-how a podpůrných programů pomáhá podnikatelům překonávat překážky a dosáhnout svých cílů.
Tato podpora je klíčová pro tvorbu inovativních a konkurenceschopných podniků, které přispívají k ekonomickému růstu a tvorbě pracovních míst.
Podniky mají zásadní vliv na ekonomický rozvoj a tvorbu pracovních míst. Půjčky podnikům umožňují expandovat, inovovat a otevírat nové příležitosti, což má pozitivní dopad na celou ekonomiku. Prosperita podniků zvyšuje poptávku po zboží a službách, čímž stimuluje ekonomický růst a podporuje zaměstnanost.
Vliv podnikání na ekonomiku je mnohostranný a má rozsáhlé důsledky jak na mikroúrovni (jednotlivé podniky), tak na makroúrovni (celková ekonomika).
Podniky jsou hlavními tvůrci pracovních míst ve společnosti, což přispívá k hospodářské aktivitě a životaschopnosti komunit. Tvorba pracovních míst zvyšuje zaměstnanost, snižuje chudobu a zvyšuje životní úroveň.
Podnikání podporuje inovace a technologický pokrok prostřednictvím investic do výzkumu a vývoje, což vedou k objevování nových produktů, služeb a technologií. Tyto inovace posilují produktivitu a konkurenceschopnost podniků, podporují růst a efektivitu ekonomiky.
Podniky přispívají k daňovým příjmům vlády formou daní z příjmu, obratu, nemovitostí a dalších poplatků, které financují veřejné služby a infrastrukturu.
Podnikání má také vliv na zaměstnanost a příjmy jednotlivců tím, že nejen vytváří přímá pracovní místa, avšak také stimuluje poptávku po službách a zboží od dalších podniků, čímž se vytváří další pracovní místa.
Podnikání podporuje mezinárodní obchod a investice prostřednictvím exportu výrobků a služeb na zahraniční trhy a investic do zahraničních trhů, což posiluje mezinárodní vazby a hospodářskou stabilitu.
Konkurence mezi podniky podněcuje efektivnost, inovace a kvalitu, což vede k zlepšení kvality života spotřebitelů a posiluje celkovou konkurenceschopnost ekonomiky.
Nejčastějším důvodem pro úvěr je udržení provozu, avšak časté jsou i úvěry pro OSVČ na rozjezd podnikání. Na udržení provozu si čeští podnikatelé neváhají půjčovat i opakovaně, paradoxně obzvlášť po větších ztrátách.
Nejběžnějším žadatelem jsou různé stavební firmy, kde obecně často dochází k finančním výkyvům a ztrátám, které si vyžadují půjčku. Následují finanční služby a poradenství.
Pro někoho možná může být překvapivé, že velkoobchod a maloobchod se vyskytuje až na třetím místě, avšak není se čemu divit, většinou jeho postavení nebývá tak nejisté jako u dvou zmíněných druhů firem.
Jedna čtvrtina živnostníků má díky svému podnikání s půjčkou zkušenosti. Část úvěrů je z kategorie půjček pro začínající podnikatele a více než 16 % podnikatelů si dokonce půjčuje pravidelně téměř na vše.
Postavení podnikatelů není snadné ani na trhu hypotečních úvěrů. Patří totiž mezi ty, jimž banky příliš půjčovat nechtějí. Kámen úrazu je hlavně daňové přiznání, kvůli němuž se z ročního obratu dají vypočítat dvě rozdílné částky. Proto je vhodné rok dva před zažádáním o půjčku odvádět co možná nejvyšší částku.
Je zřejmé, že půjčky jsou pro podnikání nezbytné. Bez nich by mnoho podniků nemělo dostatečné finanční zdroje na to, aby mohlo fungovat, růst a přispívat k ekonomickému rozvoji. Půjčky však také nesou rizika, a je důležité, aby podniky pečlivě zvažovaly své možnosti a způsoby, jakými využijí dostupné finanční prostředky.
Nicméně, v dnešním konkurenčním podnikatelském prostředí jsou půjčky často klíčovým prvkem úspěchu a růstu.
The post Téměř žádné podnikání dnes nefunguje bez půjček appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Bankrot Řecka v přímém přenosu? Nikoliv, krach Evropské unie! appeared first on Vpenize.cz.
]]>Řecko je důležitým členem Evropské unie a eurozóny, i když země prošla obdobím vážných ekonomických obtíží v důsledku dlouhodobých strukturálních problémů a finanční krize, která zasáhla v roce 2008.
Během té doby Řecko obdrželo několik balíčků finanční pomoci od Mezinárodního měnového fondu (MMF), Evropské centrální banky (ECB) a Evropské komise (EU), známých jako tzv. „trojka“. Tyto balíčky pomoci byly spojeny s přísnými úspornými opatřeními a reformami, které měly řeckou ekonomiku stabilizovat a posílit.
Situace Řecka se postupně zlepšuje, ačkoli země stále čelí výzvám v oblasti nezaměstnanosti, veřejných financí a růstu ekonomiky. Řecko však zůstává důležitým členem Evropské unie a eurozóny, a jeho ekonomika se postupně otevírá novým investicím a podnikatelským příležitostem.
Proč se tedy zejména Německo snažilo doslova vnutit výměnou za jakési „velmi pofiderní“ reformy řecké levicově-nacionální vlády další půjčku Řecku? A to přesto, že vláda Řecka půjčku paradoxně chtěla bez toho, aby splatila alespoň část svých sluhů a povedlo se jí svou legitimitu potvrdit i referendem, které předtím vehementně odmítala.
Důvod je nasnadě, Řecku vedenému levicovou vládou vůbec nešlo o zachování státu v eurozóně, kam se stejně dostalo podvodem, když při vstupu do zóny států platících eurem zfalšovalo řadu velmi důležitých statistických údajů, nýbrž mu šlo o to jít jakousi třetí cestou mimo oficiální proud EU.
Zatímco Německu jako stavebnímu pilíři Evropské unie šlo o zachování linie politického programu eurozóny a tím i celé EU. Současné Řecko raději přijalo bankrot, začalo tisknout drachmy a následně kontrolovalo vývoj jakéhosi modelu socialistické, státem kontrolované ekonomiky.
Nyní vládne Řecku premiér, kterým je od července 2019 Kyriakos Mitsotakis. Kyriakos Mitsotakis je předsedou Nové demokracie, která je středo-pravicová politická strana v Řecku. Byl zvolen do funkce premiéra v parlamentních volbách v červenci 2019, kdy jeho strana získala většinu hlasů a sestavila vládu.
Kyriakos Mitsotakis a jeho vláda se zabývají řešením ekonomických, sociálních a politických výzev, kterým země čelí, a snaží se podpořit hospodářský růst, zlepšit veřejné finance a bojovat proti korupci.
Pod jeho vedením se Řecko také zabývalo otázkami migrace a bezpečnosti, zejména v souvislosti s přílivem migrantů a uprchlíků přes Egejské moře z Turecka.
Existuje tedy mylná domněnka, že bankrot ublíží v první řadě Řecku. To je ten největší omyl, protože bankrot bude pro Řecko znamenat, že z dluhů prakticky nezaplatí nic, což se v první řadě dotkne věřitelů, kterými je kromě Mezinárodního měnového fondu hlavně Evropská centrální banka, a tedy jsou to ostatní státy Evropské unie.
Kredit Řecka sice poklesne, avšak ten už je nyní na bodu nula a navíc všem musí být jasné, že všechny své dluhy Řecko nesplatí ani omylem.
Vedení Řecka šlo především o to, aby na svém národním území levicově-nacionalistická vláda posílila a hlavně mohla experimentovat s modelem socialistického státu, tedy jakousi třetí cestou světové ekonomiky, což ostatně už zkoušeli i českoslovenští komunisté v roce 1968.
Je to asi model utopistický, nicméně může nějakou dobu Řekům vydržet, tím spíše, že Řecko má v ruce velký trumf v podobě přívalu uprchlíků na jeho území a případné vystoupení Řecka z eurozóny a potažmo Evropské unie by mohlo způsobit, že by se z jeho území doslova valily davy uprchlíků do ostatních zemí EU.
Případný bankrot Řecka tedy ani není tak strašákem pro Řecko samotné, nýbrž především pro Evropskou unii. To si uvědomuje i Německo a již vzkázal, že odchod Řecka z eurozóny se může jevit jako konec celé Evropské unie. To už ani nemluvě o symbolickém významu Řecka a jeho tradic pro politiku EU.
Bankrot Řecka by mohl mít značný vliv na Evropskou unii, zejména na eurozónu, a to z několika důvodů:
Celkově by bankrot Řecka mohl mít široce rozšířené a nepředvídatelné důsledky pro Evropskou unii a eurozónu, a byl by to závažný problém, který by vyžadoval komplexní a koordinovanou reakci od členských států EU.
I proto se zejména Německo snaží doslova nadbíhat řecké vládě a nabízet kompromisy, které už nemají nic společného s důchodovou a zásadní fiskální ekonomickou reformou řecké ekonomiky.
Řecká vláda rozehrála na evropské šachovnici nebezpečnou hru, doslova se nechá hýčkat nabídkami co dostane za to, že zůstane v eurozóně.
A když přijde bankrot, nebude to zase až tak bolet Řecko samotné, jako Evropskou unii. Ostatně, každý jen trochu rozumný ekonom řekne, že Řecko vlastně už dávno zbankrotovalo, jelikož není a dlouhodobě nebude moci splácet své závazky, nyní jde jen o to, zda se s ním sveze i celá eurozóna.
Celá tato šachová partie mezinárodních politických hráčů totiž znamená jediné, pro Řecko „maximálně“ bankrot, avšak pro Evropskou unii krach se vším všudy!
Krach Evropské unie (EU) jako celku, který by způsobil její rozpad, je v současné době nepravděpodobný scénář. EU je politický a ekonomický projekt, který byl budován po desetiletí s cílem posílit spolupráci a integraci mezi evropskými zeměmi. Existuje několik důvodů, proč je rozpad EU nepravděpodobný:
I přes to, EU čelí různým výzvám a existují politické rozpory mezi členskými státy, které vyvolávají debatu o budoucnosti unie. Nicméně, v současné době není reálný scénář, že by došlo k jejímu krachu a rozpadu, a většina úsilí je zaměřena na řešení problémů a posilování integrace.
The post Bankrot Řecka v přímém přenosu? Nikoliv, krach Evropské unie! appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Situace na českém realitním trhu. Hrozí zde bublina? appeared first on Vpenize.cz.
]]>Otázka je na místě už jen kvůli nastavení úrokových sazeb, které Česká národní banka drží na nulových hodnotách již několikátým rokem. Mohla se tato uvolněná měnová politika přelít do některého ze sektorů a vytvořit bublinu?
V této souvislosti se nejčastěji mluví o českém realitním trhu. Není se ani čemu divit, rezidenční a komerční nemovitosti rostou jako houby po dešti a developeři pro ně často nedokáží najít kupce.
Prapůvod této „realitní expanze“ lze hledat již v předkrizovém období, kdy příznivá hospodářská situace ve spojení s pozitivním investičním sentimentem developerských společností vytvořila velké množství projektů, z nichž mnoho zůstávalo poloprázdných.
Český realitní trh je poměrně dynamický, i když pandemie COVID-19 ovlivnila některé jeho aspekty. Několik klíčových faktorů bylo pozoruhodných:
Tato kombinace faktorů přispěla k robustnímu realitnímu trhu v České republice, přesto však zůstávají výzvy v oblasti dostupnosti bydlení a udržitelného rozvoje trhu.
Trh aktiv se v České republice vyvíjí poměrně stabilně, s několika významnými trendy a událostmi:
Celkově lze říci, že trh aktiv v České republice byl ovlivněn kombinací globálních ekonomických faktorů, domácích událostí a měnové politiky ČNB, a to ve stále se měnícím prostředí investičních příležitostí a rizik.
Zvrat nastal v období během krize. Zde proběhlo nejen ochlazení poptávky ze strany kupců, nýbrž i pokles nabídky ze strany developerů. To se promítlo do cenové úrovně sektoru nemovitostí.
Právě americká realitní bublina a její prasknutí v roce 2006 stála za globální finanční krizí. Asi 10% pokles cen nemovitostí na českém trhu během krizového období byl oproti tomu americkému pouze marginální.
Hlavním důvodem, proč český realitní sektor přestál krizi bez větší újmy je to, že čeští bankéři poskytovali úvěry relativně spolehlivým dlužníkům. V žádném případě se nepouštěli do riskantních úvěrových aktivit – např. poskytovaní podprahových hypotečních úvěrů, tak jako jejich američtí kolegové.
V České republice došlo k pokračujícímu růstu cen nemovitostí v průběhu let až do dnešního dne. Tento trend byl ovlivněn několika faktory:
Tento kombinovaný vliv faktorů vedl k průběžnému růstu cen nemovitostí v České republice až do dnešního dne. Je však důležité zdůraznit, že situace na realitním trhu se může měnit v závislosti na ekonomických podmínkách, politických opatřeních a dalších proměnných.
Obecné tvrzení říká, že bublinu lidé poznají až ex post, tedy až ve chvíli kdy prodeje převýší nákupy, ceny začínají klesat a bublina praská.
Ekonomická teorie však má určité srovnávací ukazatele, které mohou a priori indikovat, že se určitý sektor odtrhl od ekonomických fundamentů a jeho valuace dosahuje nepřiměřené výše. Těmito ukazateli jsou zejména výše ekonomického růstu a mezd.
Již při prvním pohledu lze vidět, že je zde poměrně zřejmá pozitivní korelace mezi srovnávanými ukazateli. V kontextu vývoje hrubého domácího produktu nejsou ceny nemovitostí na neadekvátní cenové úrovni.
Druhou srovnávanou veličinou bude vývoj nominálních mezd. Ty jsou taktéž jistým srovnávacím meřítkem, dle kterého by se mohlo vydedukovat to, zda jsou ceny příliš vysoké.
V tomto případě index cen nemovitostí přibližně od roku 2012 poměrně spolehlivě koreluje s vývojem nominálních mezd. Vývoj nominálních mezd stejně tak, jako hrubého domácího produktu neindikují žádnou potencionální bublinu na trhu s nemovitostmi.
Předcházející faktory finanční krize se mohou lišit v závislosti na konkrétní situaci a kontextu, avšak existuje několik širokých trendů a indikátorů, které by mohly naznačovat možnou budoucí krizi. Mezi ně patří:
Je důležité sledovat tyto indikátory a mít na paměti, že finanční krize mohou mít různé příčiny a různé stupně závažnosti. Prevence krize zahrnuje pečlivé monitorování ekonomických indikátorů, posílení regulace a dohledu a přijímání opatření k řešení strukturálních nerovnováh.
Ani přes dlouhodobě velmi uvolněnou měnovou politiku, kterou mnozí označují za viníka, který bubliny na trzích aktiv přifukuje, s cenovou úrovní nemovitostí není shledána žádná potíž.
Ač tedy o české realitní bublině občas lidé zaslechnou, z hlediska empirických údajů tomu nic nenasvědčuje. Sektorové valuace se zdají být adekvátní a v souladu s ekonomickými fundamenty.
Otázka, zda existuje nebo hrozí česká realitní bublina, je komplexní a diskutovaná. Bublina na realitním trhu obvykle nastává, když ceny nemovitostí dramaticky převyšují jejich skutečnou hodnotu a jsou podporovány spekulacemi a nadměrnou poptávkou, namísto fundamentálních faktorů, jako jsou příjmy a poptávka po bydlení.
V předchozích letech byly ceny nemovitostí v České republice na vzestupu, zejména v Praze a dalších velkých městech. Nízké úrokové sazby, silná poptávka po bydlení a atraktivita nemovitostí jako investice byly hlavními faktory tohoto růstu cen.
Někteří odborníci a analytici vyjádřili obavy z možné realitní bubliny, zejména v Praze, kde ceny nemovitostí stoupaly výrazněji než v jiných částech země. Existují také obavy z nedostatečné dostupnosti bydlení pro určité skupiny obyvatel, zejména pro mladé lidi a rodiny s nižšími příjmy.
Nicméně, je důležité zdůraznit, že situace na realitním trhu se může různit v závislosti na geografické oblasti a dalších faktorech. Někteří experti tvrdí, že vývoj cen nemovitostí je ovlivněn fundamentálními faktory, jako jsou ekonomický růst, poptávka po bydlení a nabídka nemovitostí, a že situace nenaznačuje existenci bubliny.
Aby bylo možné posoudit existenci české realitní bubliny, je třeba provést důkladnou analýzu faktorů ovlivňujících realitní trh, včetně cenové dynamiky, úrokových sazeb, poptávky a nabídky nemovitostí, a sledovat vývoj ekonomických a finančních ukazatelů.
The post Situace na českém realitním trhu. Hrozí zde bublina? appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Není půjčka jako půjčka appeared first on Vpenize.cz.
]]>Půjčky jsou nezbytným nástrojem pro mnoho lidí při financování důležitých životních událostí, investic a nečekaných výdajů.
Bez ohledu na to, zda se jedná o bankovní úvěr poskytnutý tradičními finančními institucemi, nebo o nebankovní půjčku od soukromých společností, je důležité porozumět různým aspektům těchto finančních produktů.
Tento článek se zaměřuje na klíčové rozdíly mezi bankovními a nebankovními půjčkami a poskytuje přehled splácení půjček a základních faktorů, které je třeba zvážit při získávání finančního úvěru.
Mezi bankovními a nebankovními půjčkami je hned několik rozdílů. Kdo dojde k závěru, že se půjčce peněz nevyhne, je lepší oslovit nejprve banku. Pokud s žádostí o bankovní úvěr neuspěje, může se obrátit na nebankovní půjčky, kde opravdu půjčí.
Existuje mnoho různých typů půjček, které mají různé podmínky, úrokové sazby a účely.
Například:
Toto jsou jen některé z mnoha typů půjček, které jsou k dispozici, a každá může mít své vlastní podmínky. Je důležité pečlivě zvážit, který typ půjčky je nejvhodnější pro konkrétní situaci a potřeby.
Bankovní půjčka je forma úvěru poskytovaného bankou svým klientům. Tato půjčka může mít různé účely, jako je financování spotřebních potřeb, investice do nemovitostí, podnikání nebo jakékoli jiné finanční potřeby.
Banka nabízí výhodnější úrokové sazby a obecně lze bankovní půjčky považovat za méně rizikové. Nevýhodou je fakt, že každá banka velice podrobně prověřuje své klienty a ne každý na úvěr dosáhne. V době internetu jsou i bankovní instituce nakloněny poskytování půjček online, není tedy třeba obíhat jednotlivé ústavy osobně.
Bankovní půjčky nabízejí kromě nízkých úrokových sazeb i další výhody, jako jsou:
Bankovní půjčky mohou být zajištěné nebo nezajištěné. Zajištěná půjčka je podpořena zástavním právem k majetku (např. nemovitosti, automobil), zatímco nezajištěná půjčka není kryta žádným majetkem a závisí spíše na úvěrové hodnotě žadatele.
Velice snadno se může stát, že žadatel půjčku od banky nezíská. V tomto okamžiku přichází na řadu druhá možnost, a to nebankovní úvěr. Ty se vyznačují benevolentními podmínkami a rychlým a jednoduchým sjednáním. Výjimkou není ani nebankovní půjčka ihned na účet nebo půjčka bez výpisu z účtu.
Nebankovní půjčka je tedy forma úvěru, kterou poskytují finanční instituce jiné než banky. Nebankovní půjčky mohou být dostupné pro různé účely, včetně osobní spotřeby, podnikání nebo nemovitostí.
Nebankovní půjčky často nabízejí několik výhod:
Nebankovní půjčky mohou mít vyšší úrokové sazby než bankovní půjčky, aby kompenzovaly vyšší riziko pro poskytovatele. Proto je důležité pečlivě zvážit podmínky a úrokové sazby před uzavřením jakékoli nebankovní půjčky a zajistit, aby byla v souladu se schopností klienta splácet.
Ovšem i u nebankovních institucí platí něco za něco. Potřebný finanční obnos sice klient dostane, avšak úroková sazba bývá vyšší, než je tomu u bank. Také u té nejlepší nebankovní půjčky tak dost často přeplatí více peněz.
Za zmínku stojí i skutečnost, že ne všichni poskytovatelé jsou seriózní a pokud poskytovatel úvěru už v inzerci nabízí peníze okamžitě a půjčku bez výpisu z účtu a další lákadla, je potřeba velké opatrnosti.
Existuje několik klíčových rozdílů mezi bankovními a nebankovními půjčkami:
Každý typ půjčky má své výhody a nevýhody, a je důležité pečlivě zvážit své potřeby, schopnost splácet a podmínky, než se zájemce rozhodne pro jakoukoli formu půjčky.
Před podpisem smlouvy by měl každý pečlivě promyslet, zda je schopen půjčku po celou dobu trvání pravidelně splácet, a to i v případě, že se jedná o nejvýhodnější půjčku. Je dobré si na papír sepsat pravidelné měsíční výdaje plus započítat určitou částku na nepředvídatelné události.
Splácení půjčky závisí na konkrétních podmínkách dané půjčky, bez ohledu na to, zda jde o bankovní nebo nebankovní půjčku. Nicméně, existují některé obecné principy, které platí pro většinu typů půjček:
Je dobré se také poradit s finančním poradcem, pokud má klient obavy nebo otázky ohledně splácení půjčky.
Komu zbyde nějaká slušná částka navíc, nemusí se příliš obávat. V opačném případě však člověk riskuje problémy plynoucí z neplacení úvěru. Hrozí mu totiž exekuce, a to například formou blokace účtu. Velkou nepříjemností je pak exekuce na movitý majetek.
Poté už je člověk jen krok od toho, aby byl nucen si na internetu vyhledávat „mám exekuci a potřebuji půjčku“ a nenávratně se chytil do dluhové pasti.
Získání půjčky je důležitým rozhodnutím, které může mít dlouhodobé dopady na osobní finance jednotlivce či podnikání. Bez ohledu na typ půjčky je klíčové pečlivě zvážit podmínky a úrokové sazby, a také si uvědomit svou schopnost půjčku splácet včas.
Správné plánování a řízení finančních závazků mohou vést k úspěšnému splácení půjčky a dosažení finanční stability v budoucnosti.
The post Není půjčka jako půjčka appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Kdy je úvěr opravdu nezbytný appeared first on Vpenize.cz.
]]>Někdy se bez úvěru člověk skutečně neobejde. Nezbytný bývá úvěr na bydlení, na vybavení domácnosti či na věci osobní potřeby. Určitě však nemá smysl půjčovat si na dárky, dovolenou nebo na splacení předchozích dluhů.
Takové půjčky častou uvrhnou člověka do dluhové spirály, a v takovém případě je lepší sjednat si online konsolidaci dluhů nebo si nechat pomoci od blízkých.
Úvěr je opravdu nezbytný v situacích, kdy člověk potřebuje finanční prostředky na nákup většího majetku, jako je například nemovitost či automobil, a nemá dostatek hotovosti. Existují však i další případy, kdy je úvěr nezbytný:
Úvěr je závazek a měl by být používán uvážlivě. Před podpisem smlouvy na úvěr je důležité pečlivě zvážit svou finanční situaci a schopnost splácet.
Na bydlení mladý člověk zpravidla nemá možnost našetřit, a tak se neobejde bez úvěru na bydlení. Může jít například o úvěr na koupi bytu, domu či pozemku nebo o půjčku na rekonstrukci, modernizaci či nutné úpravy bytu.
Úvěr na bydlení je typ úvěru, který je poskytován za účelem financování nákupu nebo stavby nemovitosti, jako je dům nebo byt. Je to jeden z nejčastějších typů úvěrů, které lidé využívají v oblasti bydlení. Existuje několik důvodů, proč je úvěr na bydlení nezbytný:
Přestože úvěr na bydlení poskytuje mnoho výhod, je důležité si uvědomit, že jde o závazek, který vyžaduje pravidelné a odpovědné splácení. Před podpisem smlouvy na úvěr na bydlení je důležité provést pečlivé plánování a zvážit svou finanční situaci.
Na tyto úvěry lze nahlížet ze dvou pohledů. Někdo považuje za nezbytné vybavit byt či dům novou pračkou, ledničkou, sporákem či kotlem na topení a ohřev vody, protože se bez nich těžko žije. Na druhou stranu je jasné, že se dají pořizovat za rozumné peníze. Zcela jistě není nutné nakupovat to nejdražší vybavení za peníze z úvěru.
Úvěr na vybavení domácnosti je další typ úvěru, který lidé často využívají k financování nákupu nábytku, spotřebičů, elektroniky a dalšího vybavení pro své domovy. Existuje několik důvodů, proč může být tento druh úvěru nezbytný:
Úvěr na vybavení domácnosti je také významný závazek a měl by být používán s rozvahou. Před podpisem smlouvy je důležité provést pečlivou analýzu své finanční situace a zvážit, zda je člověk schopen pravidelně splácet úvěr bez toho, aniž by byla ohrožena jeho finanční situace.
Existují lidé, kteří za nezbytnost považují například mobilní telefon, počítač či televizi. V tomto případě opět platí, že je lepší sáhnout po lacinější variantě, než se zadlužit kvůli nejnovějším modelům.
Úvěr na věci pro osobní potřebu je poskytován k financování nákupu věcí, které jsou určeny pro individuální užití nebo osobní potřebu. Sem může spadat široká škála položek, včetně oblečení, obuvi, elektroniky, sportovního vybavení, kosmetiky, a mnoho dalšího.
Několik důvodů, proč by mohl být úvěr na věci pro osobní potřebu nezbytný, zahrnuje:
Je však důležité si uvědomit, že úvěr na věci pro osobní potřebu je závazek a měl by být používán s opatrností.
Je potřeba mít na paměti, jaký je rozdíl mezi bankovní a nebankovní půjčkou, aby si člověk rozumně vybral mezi těmito alternativami.
Existuje několik různých druhů půjček, z nichž každá má svou vlastní charakteristiku a účel. Mezi nejběžnější typy půjček patří:
Každý typ úvěru má své vlastní výhody a účel, a je důležité pečlivě zvážit své možnosti a finanční situaci před podpisem jakéhokoli úvěrového závazku.
Pokud člověk zjistí, že danou věc nepotřebuje (tedy vyjma vlastního bydlení a rekonstrukce), je určitě lepší se zbytečně nezadlužovat. Má-li nutkání si koupit něco, co opravdu nutně nepotřebuje, jako třeba novou televizi nebo zahraniční dovolenou, měl by se nejprve zamyslet nad tím, co bude dělat, pokud se stane něco neočekávaného.
Je zkrátka nutné si uvědomit, že zadlužování kvůli zbytečnostem se může značně vymstít. Půjčování se může nevyplatit v několika situacích:
Před podpisem smlouvy na půjčku je důležité pečlivě zvážit svou finanční situaci, potřeby a možnosti splácení. Je důležité si uvědomit, že půjčka není vždy nejlepším řešením a měla by být používána uvážlivě a zodpovědně.
Dále se nevyplatí si půjčovat ani v případě, kdy má zájemce již stávající dluhy. Půjčky v exekuci či půjčky pro zadlužené totiž nevedou k ničemu dobrému. Podobná situace nastává u půjček bez doložení příjmu. Ať už půjčky na účet či půjčky ihned na ruku bez příjmu, tyto úvěry se zkrátka nevyplatí.
Nevyplatí se půjčovat si ani rizikové úvěry, zejména u nespolehlivých nebankovních společností. Mezi tyto úvěry patří např. různé krátkodobé mikropůjčky bez registru, půjčky na směnku ihned, půjčka na ruku nebo půjčka bez registru.
The post Kdy je úvěr opravdu nezbytný appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Pojištění domácích mazlíčků appeared first on Vpenize.cz.
]]>Výdaje spojené již se samotnou koupí mazlíčka, krmiva a pamlsků, chovatelských potřeb (jako jsou misky, vodítka, obojky, kšíry apod.) s sebou přináší měsíčně celkem vysoké výdaje. Všichni přece chtějí, aby se jejich „němý přítel“ cítil s nimi dobře, aby o něj bylo řádně postaráno a aby si svůj krátký život užil naplno.
To vše je samozřejmě správně, nicméně majitel svého zvířecího kamaráda nemůže všechny své peníze utratit za potřeby pro mazlíčka. A co teprve, pokud se vyskytne problém, který bude páníčka stát nečekaně hodně peněz?
Vzhledem k tomu, že stále více majitelů domácích mazlíčků považuje své chlupaté miláčky za nedílné členy rodiny, je důležité zajistit jejich zdraví a bezpečnost a využít výhod pojištění domácích mazlíčků.
Stejně jako lidé mohou i domácí mazlíčci čelit nečekaným nehodám, nemocem a dalším zdravotním problémům, které vyžadují nákladnou veterinární péči.
V dnešní době majitelé se svými mazlíčky, především psy, také rádi cestují. V takovém případě je rozumným krokem cestovní pojištění pro psa.
Pojištění domácích mazlíčků je určeno k úhradě hrazených výdajů na veterinární péči, včetně úrazů, nemocí a preventivní péče. Podobně jako u lidského zdravotního pojištění se pojistné smlouvy mohou lišit na základě limitů krytí, spoluúčasti a pojistného.
Pojištění domácích mazlíčků obvykle pokrývá:
Dále může pojištění pokrýt náklady na ukradené, ztracené nebo zraněné domácí zvíře, jakož i náklady na stravování a pohřeb.
Výše pojistného krytí a nabízených plnění, stejně jako cena pojistného, se značně liší v závislosti na typu pojistky. V konečném důsledku může pojištění domácích mazlíčků poskytnout majitelům klid a finanční ochranu v případě neočekávaných lékařských účtů a mimořádných událostí.
Pojištění domácích mazlíčků je důležitým faktorem v životě každého majitele zvířete. Pojištění domácích mazlíčků může poskytnout ochranu před neočekávanými finančními náklady spojenými s péčí o zvíře.
Pokud se chovatel ocitne v situaci, jako je vážné onemocnění nebo úraz, může mu pojištění domácích mazlíčků pomoci zajistit potřebnou péči bez zatěžujících nákladů.
Pojištění domácích mazlíčků může pomoci pokrýt poplatky za případné vícenásobné návštěvy veterináře, léky, ošetření, pobyt v nemocnici a řadu dalších souvisejících výdajů, které se mohou rychle nasčítat.
Mnoho pojistek pro domácí zvířata zahrnuje také pojištění evakuace domácího mazlíčka, pokud se někdy majitel ocitne v nouzi mimo domov.
Pojištění domácích mazlíčků může také pomoci pokrýt náklady na preventivní péči, jako je očkování, preventivní prohlídky, čištění zubů a další běžná péče, která je nutná k udržení zdraví domácího mazlíčka.
Pokud jsou některé abnormální stavy, jako jsou alergie nebo kožní onemocnění, zjištěny včas, může to pomoci ušetřit majitelova mazlíčka utrpení a nákladné léčby.
Náklady na pojištění domácích mazlíčků jsou smysluplnou investicí, která může být výhodná zejména v případě nečekaných událostí. Proto je velmi výhodné mít sjednané pojištění domácích mazlíčků, které zajistí úroveň péče, kterou daný mazlíček potřebuje a zaslouží si ji.
Běžně se stává, že jeden pes si nesedne s druhým psem, kterého potká na procházce. První pes může druhého psa poranit, nebo naopak druhý pes poraní prvního psa.
Pokud je pes druhého majitele pojištěný, jeho pochybení (že pes neměl náhubek a poškodil prvního psa) řeší příslušná pojišťovna.
Majitel prvního psa bude mít tedy jediný úkol. Od veterináře sehnat paragon, pomocí něhož doloží, kolik stálo ošetření jeho psa, a dále zprávu od veterináře o ošetření.
Likvidátorovi od pojišťovny majitele druhého psa také sdělí, jak k události došlo. Poté bude ve velmi krátké době odškodněn. Toto všechno se však bude řešit jen v případě, že první pes byl v době události na vodítku.
Každý domácí mazlíček může jakkoliv poškodit majetek, který nepatří jeho majiteli. Někdy to může být banalita, mnohdy se však jedná o majetek hodnotnější. V takové situaci budou samozřejmě pojišťovnu zajímat okolnosti, za jakých se událost stala, a zda se spíše nejednalo o zanedbání péče.
Pojištění o odpovědnosti sjednané u některých z pojišťoven vyplácí tyto náklady, protože pojištění na blbost má dosah nejen na majitele zvířat, který si ho sjednal, avšak i na samotné domácí miláčky.
Investice do pojištění domácích mazlíčků je zodpovědné rozhodnutí, které je důkazem majitelova zájmu o zdraví a pohodu jeho chlupatých členů rodiny.
Pojištění domácích mazlíčků poskytuje finanční jistotu, klid a možnost rozhodovat se bez finančních omezení, a to od neočekávaných úrazů až po chronická onemocnění.
Mezi základní výhody pojištění domácích mazlíčků patří:
Za účelem zjištění rozsahu pojištění a jeho podmínek je dobré si sjednat schůzku ve vybrané pojišťovně.
Důkladným průzkumem, pochopením kritérií způsobilosti a pojistných podmínek a výběrem renomovaného poskytovatele lze zajistit, že se domácím mazlíčkům dostane té nejlepší péče, když ji budou nejvíce potřebovat. Zdravý a chráněný domácí mazlíček je šťastnou a ceněnou součástí rodiny.
Domácí mazlíčci, jako jsou kočky a psi, mohou způsobit velké škody v domě nebo bytě, pokud je člověk řádně nevychová a nestará se o ně.
Domácí zvířata nejčastěji mohou:
Pokud o ně není řádně pečováno, mohou být domácí zvířata agresivní a mohou ublížit lidem, zejména dětem. Domácí zvířata mohou také hrabat nebo obtěžovat na dvoře a vytvářet nepořádek, který je třeba uklidit.
Kromě toho mohou způsobit škody na dekoracích v domácnosti, ať už se jedná o poškrábání nábytku, jeho rozkousání, převrácení váz a drobností nebo v některých případech jejich rozbití.
Domácí zvíře v domácnosti může mít také zvýšený výskyt prachu a chlupů, což může dále zhoršovat alergie a způsobovat problémy astmatikům.
Kočky a psi mají také srst, která může pokrývat nábytek, nábytek a koberce, což může způsobit další škody tím, že se v podkladovém materiálu zachytí vlhkost a vznikne plíseň.
Správná péče o domácí zvířata a jejich výchova začíná u majitele. Je důležité vybrat správné zvíře pro svůj životní styl a poskytnout mu náležitou péči a pozornost. Stejně důležité je naučit je zdržet se destruktivního chování v domácnosti.
Kastrace nebo sterilizace domácích zvířat může také snížit jejich teritoriální instinkty, což může vést k menšímu ničení v okolí domu. Podniknutím správných kroků lze předejít škodám způsobeným domácím mazlíčkem v domácnosti!
Pojištění domácích mazlíčků se zkrátka vyplatí, v dnešní době rozhodně stojí za úvahu i cestovní pojištění, pokud člověk rád cestuje.
The post Pojištění domácích mazlíčků appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Akcie Apple, ocenění firmy a také pohled uživatele appeared first on Vpenize.cz.
]]>Dnes tedy zpět k Apple.
Pokud uvažujete o nákupu nějakého akciového titulu, není vůbec špatné si firmu osobně vyzkoušet. U některých firem to není tak snadné a tak to chce alespoň vyrazit do ulic a podívat se na výsledky jejich práce. O nákupu akcií Apple v tento okamžik neuvažuji, ale poprvé v životě produkt Apple vlastním a testuji.
Asi dva měsíce vlastním nový telefon iPhone 3GS. Telefon je nový, ovšem typ tři roky starý. Koupil jsem jej pragmaticky přes e-shop autorizovaného prodejce. Cena 7.900,- mne velmi oslovila. Přitom již nyní využívám nejnovější iOS6. Před tím jsem měl nejdražší telefon od Nokie a musím uznat, že s iPhonem se to moc nedá srovnávat.
TIP: Apple produkty a příslušenství je možné zakoupit také na eBay internetovém obchodě, nebo na Datart e-shopu.
iPhone 3GS je prostě bravůrní telefon. Je radost s ním pracovat. Je to vše jednoduché, přehledné, krásné, intuitivní. Jednoduchý a krásný design mne fascinuje. Jsem obdivovatelem Bauhaus a vzhled iPhonu 3GS je dle mého gusta.
Někdo se možná pousměje nad tím, proč jsem si koupil starší typ a ne 4S či nepočkal pár týdnů na 5? Jenže já dělám rád dobré investice/nákupy. U tohoto mobilu mi přišel být poměr výkon/cena výjimečně dobrý. A je rozdíl zaplatit 7.900,- a 14.900,- za skoro stejný mobil.
Tedy, po nákupu svého prvního iPhonu je mi jasnější to, proč po něm tolik lidí tak šílí. I když to někdy spíše vypadá jako davové šílenství či Applenáboženství. Ten telefon je prostě super a marže výrobce je neméně super.
Zajímavou možností je pak pří nákupu akcie využít finanční páku.
Psal jsem to před rokem a myslím si to stále. Apple bez Jobse už není ten stejný Apple. Jobs byl schopen přinést revoluční produkt a dokonce změnit celé odvětví. Najde se v Apple další genius, který to dokáže a současně má takový vliv a dostane příležitost něco takového prosadit? Nevím. V Apple posledních deseti let měl Jobs absolutní postavení, což mu ovšem také umožňovalo prosadit si svou.
A teď to podstatné. Na iPhone5 už je podle mne krásně vidět, že firma už pojede v jiném režimu. Je to prostě vylepšené 4 a 4S a jak moc se to vlastně liší od 3GS? Ani designově už to není tak čisté jako 3GS. Uznejte sami, udělal by Jobs iPhone5 tak, že „protáhne“ 4S?
A tak se obávám, a vlastně to čekám již rok, že firma Apple začne produktově pomalinku směřovat k průměru. Rozšíří portfolio. Už to nebude zacílení na 4 produkty, které vlastně řeší a pokrývají vše. Nedávno se také objevila zpráva, že Apple chystá menší iPad. Což je přesně to, co Jobs zavrhoval a malý iPad nebyl součástí jeho vize a neuznával jej.
Bez debat. Úspěch Apple je famózní. Firma má tržní kapitalizaci 611 miliard USD, viz čísla a graf zde. Je to nejdražší firma na světě a růst akcií za posledních 12m je nádherný. Jeden by si tedy mohl myslet, že už to musí být přepálené a předražené.
TIP: V obchodě Apple, tzv. App Store, je možné stáhnout například aplikaci na rozpoznávání hub.
Nojo, jenže když se podíváte na čísla, třeba na mnou často zmiňované P/E, které je u Apple aktuálně 15, musíte uznat, že to ocenění akcií zcela odpovídá. Je to vysloveně průměrné ohodnocení firmy. Zisk firmy je pozoruhodný. Z marží srdce investora plesá.
Produkty Apple jsou stále báječné a nutí lidi stát v noci před obchody při uvádění nových produktů. Slovy Jiřího Paroubka – kdo z vás to má? Ocenění firmy absolutně odpovídá a akcie předražené nejsou. O osud firmy mám strach, nevěřím, že to bez Jobse dokáží a budou přinášet další revoluční produkty. Osobně bych tedy do akcií Apple v žádném případě již nešel.
The post Akcie Apple, ocenění firmy a také pohled uživatele appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Inflace – jak se bránit, problémy, co dělat appeared first on Vpenize.cz.
]]>Bude-li mít člověk ve vybraném spotřebním koši pouze banány a cena banánu vzroste z jedné koruny na 1,1 koruny, pak cenová hladina vzrostla o 10 %. V novinách by si bylo možné potom přečíst, že „inflace“ je 10 %. Ačkoliv je třeba možné, že ceny ostatního ovoce poklesly, počítá se jen to, co je ve spotřebním koši.
Inflace je míra zvýšení průměrných cen za konkrétní období. Hlavními ukazateli inflace jsou:
Inflace je růst cenové úrovně, který často vede k poklesu kupní síly. Jedná se o stav, kdy se množství peněz ve společnosti zvětšuje, zatímco počet zboží a služeb zůstává stejný nebo se zmenšuje. To má za následek růst cen většiny výrobků a služeb.
První, co může čtenáře zarazit, je naprosto arbitrární určení spotřebního koše, podle kterého se bude cenová hladina počítat. Vhodnou technikou výpočtu pak dokáží ekonomové vykouzlit čísla z říše divů, ačkoliv rostou ceny nemovitostí, potravin, ropy, zlata atp. závratným tempem.
Jenže tyto ceny mají tu smůlu, že nejsou ve spotřebním koši zahrnuty. K čemu vede ignorování skutečného stavu věcí na úkor pěkných statistik může být každý svědkem dnes a denně. I kdyby se centrální plánovači pokusili vybrat nějaký průměrný spotřební koš, nikdy nebude reprezentovat skutečné nákupy.
Když nebude jíst člověk maso, bude mu úplně jedno, jestli jeho cena klesá nebo stoupá. Naopak když výdaje za bydlení představují 50 % příjmů, pak je člověk na jakoukoliv změnu ceny bydlení velmi senzitivní.
Inflace je zvýšení úrovně cen, které má za následek snížení kupní síly peněz. Může vést ke ztrátě hodnoty peněz a může způsobit mnoho problémů.
Inflace může mít řadu negativních dopadů na ekonomiku, od zvýšení cen a zvýšení nákladů na podnikání až po snížení důvěry ve finanční systém. Je proto důležité, aby vlády pečlivě sledovaly úroveň inflace a přijaly potřebná opatření, aby se tomuto tématu vyhnuly.
Inflace je významným ekonomickým problémem, který může způsobit značné škody jak spotřebitelům, tak i vládě. Inflace snižuje kupní sílu a může způsobit vysoké ceny. Je důležité, aby spotřebitelé věděli, jak se bránit negativním vlivům inflace.
Inflace může mít značný dopad na spotřebitele, avšak existují kroky, které mohou spotřebitelé podniknout, aby se bránili jejím negativním vlivům.
Investování, udržování nízké spotřeby, diversifikace portfólia, vyhýbání se nadměrnému dluhu, udržování hotovosti a využívání indexovaných produktů jsou způsoby, jak spotřebitelé mohou bojovat proti inflačním tlakům.
Chmurné obrázky německých dělníků vyplácených po několika hodinách, aby z jejich výplaty vůbec něco zbylo, musí strašit každého ekonoma. Přesto si řada z nich myslí, že pokud se hyperinflaci podaří zkrotit na „rozumnou mez“, pak bude mít inflace blahodárný účinek.
Kde je však ona hranice mezi dobrou a špatnou „inflací“? Běžně se udává, že 2% růst cenové hladiny je ten správný. Na jedné přednášce se dokonce tvrdilo, že i 4% růst cenové hladiny je OK.
Pokud bude inflace 4 %, sníží se úspory za deset let o 33 %! Pokud někdo ušetřil na stáří milion, za deset let bude mít kupní sílu 670 tisíc Kč. To je docela síla. Pokud bude růst cenové hladiny 2,2 % – což je snad snem všech monetaristů – pak za deset let přijde člověk u úspor o 20 % hodnoty. Taky nic moc, že?
Proč je tedy „nízká inflace“ zdánlivě dobrá? Právě z důvodů popsaných výše. Mírný růst cenové hladiny má podporovat investice a odrazovat od spoření.
Monetaristé se obávají, že pokud by zůstával počet peněz v ekonomice konstantní, zatímco by rostla produktivita, počet obyvatel atd., došlo by k „deflaci“, která by vedla k hospodářskému úpadku.
K deflaci by samozřejmě dojít nemohlo, protože počet peněz v ekonomice zůstal stejný. Může nicméně dojít k poklesu cenové hladiny.
Je zřejmé, že jestliže vzroste počet korun v ekonomice, pak dochází k poklesu reálné hodnoty jedné koruny. Nové peníze neprosakují do peněženek samovolně. Peníze vytvářejí banky při poskytování úvěrů. Nové peníze se tedy postupně šíří ekonomikou směrem od nových dlužníků ke zbytku ekonomiky.
Pro nového dlužníka je celá procedura nanejvýš výhodná. Nakupuje novými penězi za staré ceny. Nejhůře je na tom naopak člověk, ke kterému se peníze dostanou jako poslední.
Ceny už se stihly přizpůsobit novému množství a ačkoliv jeho nominální úspory zůstaly stejné, jeho relativní úspory se snížily. Ve výsledku tedy došlo k přesunu bohatství od těch posledních v pomyslné řadě k těm prvním.
Inflace je běžně považována za negativní jev, který má dopad na ekonomiku. Jeho příznivý vliv však není často diskutován. Přesto však může inflace mít pozitivní dopad na ekonomiku, a to zejména v následujících oblastech:
I když inflace obvykle působí negativně, může mít i pozitivní vliv na ekonomiku. Zvýšení produktivity, zlepšení konkurenceschopnosti, zvýšení zaměstnanosti, stimulace spotřebního zboží a možnost získat vyšší zisk pro investory jsou všechny oblasti, ve kterých může inflace přinést pozitivní výsledky.
The post Inflace – jak se bránit, problémy, co dělat appeared first on Vpenize.cz.
]]>The post Ježkův statek: Vytvoř značku, prodej s*ačku? appeared first on Vpenize.cz.
]]>Ježkův statek není jen o výrobě potravin, je to příběh o vášni, odhodlání a oddanosti kvalitě. Od svého vzniku se tento mikropodnik srdnatě snaží o to, aby jeho výrobky nejenom chutnaly skvěle, nýbrž byly také zdravé, šetrné k životnímu prostředí a vyrobené s ohledem na tradici a důstojnost práce.
Každý kousek potraviny, který opouští Ježkův statek, prošel pečlivým výběrem surovin a procesem výroby, který klade důraz na ruční práci a tradiční metody. V Ježkově statku se jedná jak o výrobu potravin, tak o vytváření zážitku, který spočívá ve vědomí, že každá součástka, každá ingredience byla vybrána s péčí a láskou.
Za značkou Ježkův statek stojí David Vortel, který část výrobků vyrábí ve vlastní manufaktuře, zbytek mu dodávají rodinné firmy – výrobci nebo zpracovatelé převážně z Vysočiny.
Ježkův statek mimo jiné dodává řadu výrobků i do prodejen Sklizeno. Ve Sklizeno chápou, že malí producenti náročnou výrobu, kterou si z technických/finančních důvodů nemohou dovolit, realizují u partnerů. Je to tak běžné a stejně tak to dělá Ježkův statek.
Sklizeno, síť obchodů specializující se na prodej farmářských a bio potravin, vstoupila na trh s ambicí spojit spotřebitele s lokálními farmáři a producenty. Jejich záměrem je nabídnout široký sortiment čerstvých a vysoce kvalitních potravin, které jsou produkovány bez pesticidů a umělých přísad.
Od svého vzniku se Sklizeno zaměřuje nejen na poskytování zdravých produktů, avšak také na podporu udržitelného zemědělství a lokálních farmářů. Marketingové strategie firmy se opírají o hodnoty transparentnosti, udržitelnosti a společenské odpovědnosti, které se snaží propagovat prostřednictvím různých kanálů komunikace.
Nicméně, jako každá firma, i Ježkův statek nebo Sklizeno se může potýkat s různými výzvami a kontroverzemi, které mohou ovlivnit její pověst a vztah se zákazníky.
Podle jednoho blogera, jeho zjištění mnohé nepotěšila:
„Nedá mi spát ten kolosální gastropodvod s virtuálním Ježkovým statkem, který lidem cpe zejména brněnsko-pražská „foodie marketová“ síť Sklizeno. Psal jsem si s jednatelem, že by neměli klamat zákazníky a ten mi napsal, že jsem trapák a nevim nic o marketingu.
Myslím, že to může být mediální událost srpna a řada gastrosexuálů, biomatek a ostatních lidí, kteří jdou za jídlem s příběhem budou valit oči.
V krátkosti: jde o pohádku okolo privátní značky Ježkův statek (privátní značky používají obchodní řetězce, všechny ty tesko Babiččiny mouky, Dr.Halíř, Clever a tak), jen u Ježkova statku se prodejci ve Sklizeno i majitelé toho virtuálu tváří, že Ježkův statek skutečně existuje, protože na „malovýrobcích, lokálních potravinách, co jinde neseženete“ mají postavenou komunikaci.“
Pokud je situace taková, že řetězec obchodů Sklizeno prodává některé produkty pod značkou „Ježkův statek“, je možné, že se jedná o reakci na několik potenciálních aspektů:
V každém případě by se situace měla podrobněji prozkoumat a poskytnout veřejnosti objektivní informace a analýzu. Je také možné komunikovat přímo se zástupci Sklizena a značky „Ježkův statek“, aby se zjistilo více informací o tom, jak jsou produkty vybírány a jaké jsou za nimi hodnoty.
„A zákazníci jak trubky kupují mléko a jogurty od krav ze stájových velkochovů, zpracované v mlékárně Polná s roční produkcí 19 000 000 litrů mléka, litr za třicet kaček (nákupka pod osm), bo je napsáno, jak se ta kravička hezky pase na louce a nebo kozí sýry od Agrofertu, který přeprodal Sklizeno Ježkův statek.
Píše jinde Vendula Svobodová komentář k mléčným produktům Ježkova statku plus přidává upozornění na vejce: Ježkův statek dodává (přeprodává) do Sklizeno vejce: na regále Sklizeno 6.90 Ježkův statek kupuje od výrobce Bohemia Vitae a ten má 3 haly klecový chov 3×15 tisíc nosnic, jedna hala 18 tisíc nosnic, tři haly podestýlka po sedmi tisících nosnic. Malí lokální producenti, haj hou. (informace o kapacitě z roku 2011).“
Sklizeno se brání, že původ mléka je řádně vyznačen a že se jedná o kvalitní mléko. K vejcím se nevyjádřilo.
Diskutující Hana Svobodová se na facebookovské stránce cuketka.cz také podělila o svoji zkušenost:
„No, já mám se Sklizeno také své zkušenosti. Chodila jsem tam na kuřecí stehna – pěkná, velká, 2ks něco málo pod kilo. Pak je ale neměli a měli jiná, tak jsem koupila ta. Malá, asi jako z obchodu. Firma Zelenka. Tak jsem googlila. Zelenka chová krůty, o kuřatech ani řeč. Napsala jsem Zelenkovi. Napsali mi, že kuřata jsou z Vodňan. Napsala jsem do Sklizeno, že u nich chci kupovat kuřata od farmáře a ne od Babiše, jak si to dovolují takto klamat zákazníky.“
Tady odpověď, kterou paní Hana obdržela:
„Náš dodavatel, firma Zelenka, který se specializuje na chov krůt, obchoduje i s kuřaty, a to pouze a výhradně s českým původem. Jeho prioritou je především kvalita a bezpečnost potravin. Kuřata z volných, případně jiných alternativních chovů tento dodavatel nenabízí.“
„Kuře, které jste si u nás zakoupila, tedy není farmářské, a ani takto nebylo prezentováno. Ráda bych v této souvislosti upozornila na skutečnost, že naše prodejna nenabízí pouze farmářské produkty, ale jsme zaměřeni na prodej kvalitních potravin, a to nejen od lokálních, ale i zahraničních producentů.“
„Takže jsem za drahé peníze koupila Babišovo kuře. A Sklizenu to připadá celkem normální. No, koneckonců Babiš má taky farmu.“
Sklizeno je síť obchodů zaměřená na prodej farmářských a bio potravin, která si klade za cíl propojit spotřebitele s lokálními farmáři a producenty. Firma se snaží nabízet široký výběr čerstvých, vysoce kvalitních potravin bez pesticidů a umělých přísad, čímž reaguje na rostoucí poptávku po zdravých a udržitelných produktech.
Marketingová strategie Sklizena se zaměřuje na zdůraznění hodnot udržitelnosti, podpory lokálních farmářů a transparentnosti v dodavatelském řetězci.
Firma často komunikuje s klienty prostřednictvím sociálních médií, emailových bulletinů a svých webových stránek, kde sdílí informace o produktech, způsobu jejich pěstování a výroby a také o zásadách, kterými se řídí při výběru dodavatelů.
Sklizeno se také angažuje v různých společensky prospěšných iniciativách, jako je podpora malých farmářů, boj proti plýtvání potravinami a propagace udržitelného zemědělství. Tato aktivita nejenže pomáhá budovat pozitivní image firmy, nýbrž také zvyšuje povědomí o důležitosti zdravé výživy a udržitelného životního stylu.
Co se týče kauz, firma Sklizeno se může ocitnout ve veřejné pozornosti kvůli několika faktorům. Tyto kauzy mohou zahrnovat:
Je důležité, aby Sklizeno aktivně komunikovalo se svými zákazníky a veřejností, poskytovalo transparentní informace a přijímalo odpovědnost za své činy. Takový přístup může pomoci minimalizovat negativní dopady případných kauz a upevnit důvěru ve značku.
Obchodní značka je něčím, co podnikatel buduje a mnohdy ho to stojí velké peníze. Pokud se mu podaří vzbudit v zákaznících pocit, že je značka zárukou kvality a cena není vyloženě přemrštěná, má zpravidla vyhráno. Avšak ne navždy. Podobně jako člověk, i značka může o svou pověst přijít rychle.
Sklizeno, potažmo Ježkův statek, se zřejmě žádného nelegálního jednání nedopouští. Zda se jedná o klamání zákazníka či nikoliv, posouzení je na čtenáři. Titulek je samozřejmě jako nadsázka.
The post Ježkův statek: Vytvoř značku, prodej s*ačku? appeared first on Vpenize.cz.
]]>