Bývalý šéf izraelské bezpečnosti pracuje na vývoji aut, do jejichž softwarového vybavení se nebude možné nabourat

18.09.2016 11:08 | Ne Ro | Diskuze

Elitní agenti izraelských bezpečnostních složek se spolčili s automobilkou Volkswagen s cílem vyvinout takovou technologii kybernetické bezpečnosti automobilového softwaru, do něhož by se hackeři nemohli nabourat.

Foto: machu

Automobilka Volkswagen (VLKAY) potvrdila, že vytvořila novou společnost, nazvanou CyMotive Technologies, v níž se na vývoji pokročilých kybernetických technologií nové generace s využitím v automobilech budou podílet i izraelští experti.  Bývalý šéf izraelských bezpečnostních složek, Yuval Diskin, vývoj z pozice předsedy představenstva společnosti povede. Diskin dříve pracoval jako ředitel izraelského ekvivalentu americké FBI. Poté, co v roce 2011 odešel od bezpečnostních složek do důchodu, přesedlal na technologickou scénu. Další dva izraelští experti, kteří mu budou v citované společnosti pomáhat, jsou Tsafrir Kats a Tamir Bechor.

Během uplynulých tří let experti na technologie totiž předvedli, že se lze nabourat do softwarových systémů automobilů, což může mít neuvěřitelně nebezpečné následky pro jeho pasažéry. V loňském roce Chrysler stáhl 1,4 miliónů svých vozidel poté, co byla objevena možnost, jak tato vozidla ovládat na dálku. Softwarová chyba, která se v několika modelech Chrysler vyskytovala, totiž hackerům umožňovala řídit tato vozidla na dálku, což představovalo nevídané nebezpečí pro americké řidiče těchto vozidel. Hackeři mohli dálkově vypnout brzdy, motor, sjet s autem z vozovky či způsobit, že se celá elektronika vozidla zblázní. Vytvořit automobilový software, do něhož se nebude dát jen tak nabourat, představuje zvláště důležitý krok pro automobilky, z nichž stále větší množství se chápe příležitosti a vyvíjí samořízené automobily, taxi, autobusy či kamióny.

Volkmar Tanneberger z vrcholového managementu společnosti Volkswagen, který je odpovědný za vývoj autoelektroniky, uvedl, že vytvoření takovéto nové společnosti bylo kritické pro dnešní dobu, kdy také automobily začínají být více propojené. Automobilky se v průběhu následujících deseti let budou muset vypořádat s obrovskou výzvou, kterou představuje kybernetická bezpečnost softwaru instalovaného v pokročilých systémech aut, uzavřel Tanneberger.

Zdroj:money.cnn, redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.