Češi jednoznačně říkají NE méně kvalitním potravinám

18.02.2016 21:30 | fa ra | Diskuze

Českým zákazníkům vadí, že potraviny stejné značky jsou v České republice méně kvalitní než v západní Evropě. Z výzkumu Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) vyplývá, že s touto praxí je nespokojeno 88 procent z dotázaných a většina také odmítá tvrzení výrobců, že to dělají kvůli odlišným chuťovým preferencím.

Foto: Web4Trader

Jelikož jiné složení potravin prodávaných ve více zemích pod stejnou značkou je prokázaným faktem, chce ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) přimět k řešení Evropskou komisi. Řekl to na dnešní tiskové konferenci na brněnském veletrhu Salima.

Řada nadnárodních koncernů dodává stejné potraviny se stejným obalem do více zemí. "Český spotřebitel přitom přichází zkrátka, protože potraviny pro český trh obsahují méně hodnotné suroviny než potraviny, které míří na trh zemí takzvané staré evropské patnáctky," řekl mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Podle Jurečky nejde o právní, nýbrž etický problém. Oslovil proto 12 ministerských kolegů ze střední a východní Evropy. "Polovina z nich to vnímá také jako problém, proto to chceme přednést na jednání Evropské komise," řekl Jurečka.

Výzkum mínění zákazníků udělala SZPI loni na podzim. "Výsledky jsou očekávatelné, ale poměrně překvapivé je množství lidí, kterým se tato praxe nelíbí," řekl Kopřiva.

Výrobci ji obvykle komentují tím, že jiné složení si žádají odlišné chuťové preference lidí ve východní Evropě. S tímto tvrzením ale podle průzkumu nesouhlasí 77 procent dotázaných. Více než polovina lidí si naopak myslí, že skutečným důvodem je snaha výrobce ušetřit na surovinách, 38 procent lidí míní, že důvodem je tendence Čechů nehledět tolik na kvalitu, ale na nízkou cenu.

Autoři výzkumu zjišťovali také vnímání kvality českých potravin. Pozitivní mínění má 68 procent respondentů, čtvrtina je považuje za nekvalitní. Vnímání zahraničních potravin je horší. Za kvalitní je považuje 49 procent lidí, za nekvalitní 39 procent.

Když se SZPI ptala na nejproblematičtější vývozce potravin, v 88 procentech bylo zmíněno Polsko, což je setrvalý stav v posledních třech letech. Problémová je podle spotřebitelů i Čína a od roku 2013 vzrostla dvojnásobně na 21 procent nedůvěra k německým výrobkům.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Inspekce zakázala prodej čajů obsahujících pesticidy

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala před uvedením na trh prodej dvou druhů čajů původem z Číny.

Ilustrační foto

Evropská komise údajně nabádá úředníky, aby nepřipouštěli britské firmy k miliardovým kontraktům

Evropská komise (EK) nabádá své vysoce postavené úředníky, aby začali britské subjekty postupně připravovat na důsledky takzvaného brexitu.

Ilustrační foto

Šéf Volkswagenu si neúspěšně stěžoval Jeanu-Claude Junckerovi na českou eurokomisařku Jourovou

Generální ředitel německé skupiny Volkswagen (VW) Matthias Müller si písemně stěžoval na českou eurokomisařku Věru Jourovou u předsedy Evropské komise Jeana-Claudea Junckera.

Ilustrační foto

Polovina Čechů utratí za jídlo do dvou tisíc korun měsíčně

Zhruba polovina lidí utratí za jídlo do 2000 korun měsíčně, uvádí zveřejněný lednový průzkum společnosti KPMG.

Ilustrační foto

Bubble tea bez "éček"? Nevěřte tomu, co vidíte na etiketách

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) našla v nápoji bubble tea potravinářská aditiva, obecně "éčka", přestože se nabízel jako nápoj bez chemických barviv.

Ilustrační foto

Potravináři požadují kontrolu veškerého dováženého masa a vajec

Dozorové orgány v některých evropských státech nefungují, řekl dnes na tiskové konferenci prezident Potravinářské komory ČR Miroslav Toman.



Čti více

McDonald's nakonec japonskou divizi neprodá

Fastfoodový řetězec McDonald's (NYSE:MCD) se vzdal plánů na prodej podílu ve své japonské divizi, která po problémech před více než rokem opět roste.

Ilustrační foto

McDonald´s prozatím odložil plán prodeje svých japonských aktiv

Americký provozovatel restaurací rychlého stravování McDonald's odložil plán prodeje až třetiny podílu ve své japonské dceřiné firmě McDonald's Holdings Co Japan Ltd.

Ilustrační obrázek

Expert: Mnoha finančním poradcům chybí dostatečné vzdělání v oblasti financí. Pozor na to, kdo Vám radí

Finanční poradenství je v České republice po kauze OVB stále velmi citlivé téma a vztah veřejnosti k finančním poradcům neví často zcela ideální.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.