Češi každoročně vrátí do e-shopů zboží za 2,5 miliardy Kč

10.01.2016 19:11 | fa ra | Diskuze

Češi každoročně vrátí do e-shopů zboží v hodnotě zhruba 2,5 miliardy korun. Obchodníci poté takové produkty nabízejí s označením rozbaleno či použité. Vyplývá to z údajů vyhledávače slev Skrz.cz. Nabídka tohoto sortimentu je největší po Vánocích a zájem o zlevněné zboží každý rok roste, zjistila ČTK mezi obchodníky.

Foto: Web4Trader

 

 

Například Datart nabízí rozbalené vrácené zboží v aukcích se slevou 15 až 30 procent. "Výše slevy je podle toho, jak lidé v aukci přihazují. Většina výrobků se prodá v aukci velmi dobře. Najdou se však i výrobky, které prodáme hluboce pod cenou," uvedla mluvčí Iva Pavlousková.

"Po Vánocích se množství vrácených kusů zvyšuje, protože lidé vrací nevhodné dárky. O ty je mezi zákazníky velký zájem, protože jde často o atraktivní kousky, které byly před Vánoci zcela vyprodané," dodala Šárka Jakoubková z e-shopu Alza.cz. Obchod nabízí tento sortiment rozdělený do tří kategorií: rozbaleno, zánovní a použité. Zájem o výprodejové zboží ze všech těchto kategorií podle Jakoubkové každoročně narůstá.

Kasa.cz nově zřídila na svých internetových stránkách kategorii bazar, kde zákazníci najdou rozcestník na vrácené a zlevněné produkty. "Zákazníci nejčastěji vracejí drobnou elektroniku a oblečení, kde obdarovanému nevyhovuje velikost nebo barva," uvedl produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

"Vrácené vánoční dárky nabízíme v průměru s dvacetiprocentní ztrátou, jejich opotřebení přitom ve většině případů bývá minimální - často se jedná pouze o chybějící nebo poškozený obal," řekl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.

Některé velké e-shopy také zřídily na svých výdejních místech místa, kde vrácené zboží nabízejí. Prodejem tohoto sortimentu se zabývají také specializované servery jako Rozbaleno.cz či Rozbalenovraceno.cz. Na vyhledávači slev Skrz.cz se v kategorii rozbaleno objevuje v průměru 100 nových produktů týdně. "Rekordní počet nabídek i tržeb očekáváme ale právě v lednu, kdy mají e-shopy hodně vrácených vánočních dárků," uvedl ředitel vyhledávače Petr Kováčik.

Obchodníci označují jako "rozbalené" či "používané" výrobky vrácené v zákonné čtrnáctidenní lhůtě. Se slevou také nabízejí výrobky s poškozeným obalem či servisované zboží.

Podle dat výrobce e-shopů NetDirect reklamují nebo vracejí Češi letos po Vánocích nejčastěji oblečení a drobnou elektroniku. V případě oblečení žádají zákazníci nejčastěji výměnu menší velikosti za větší, při reklamování elektroniky požadují pak spíše než výměnu vrácení peněz. "Mezi nejméně reklamované kategorie zboží se řadí knihy. Pokud už Češi vracejí po Vánocích knihy, volí nejčastěji výměnu za jiné pokračování ze stejné několikadílné knižní série," dodal obchodní ředitel společnosti NetDirect Marek Krška.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Internetový prodejce Mall Group hlásí mnohamiliardový obrat za loňský rok

Obrat skupiny e-shopů Mall Group dosáhl v loňském roce 600 milionů eur (16,5 mld. Kč).

Alza.cz otevře v Rakousku svou první pobočku

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz expanduje do Rakouska, ve Vídni letos otevře svou prodejnu.

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent lidí.

Mironet nevzdává svůj soudní spor se státem. Žaluje jej o 626 milionů korun

Žalobu firmy Mironet na stát kvůli odškodnění 626 milionů korun za policejní zátah z roku 2000 musí znovu projednat Obvodní soud pro Prahu 2.

Nejzajímavější akcie na dnešní den: General Electric, Adobe, Microsoft a další

Které akcie dnes přitahují pozornost investorů těsně před zahajovacím zvoněním na burzách v USA: GIS, LEN, LE, MNST, FB, ADBE, WMT, AA, GE a další.

Ilustrační foto

Česko je stále více rájem akčních slev

Ve slevových akcích se loni prodalo již 57 procent hlavních potravin, což je nárůst o jeden procentní bod proti předcházejícímu roku.



Čti více
Ilustrační foto

Hospodářské výsledky CME: Lepší zisk i tržby než očekávali analytici

Společnost Central European Media Enterprises - CME (CETV) dnes zveřejnila hospodářské výsledky za první čtvrtletí 2017. 

Ilustrační foto

Jihokorejský Hyundai doplácí na politické napětí s Čínou, zisk klesl o 21 procent

Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor v prvním čtvrtletí klesl o 21 procent na 1,33 bilionu wonů (29 miliard Kč). Firma dnes sdělila, že její výkonnost srazil propad prodeje na čínském trhu, který odráží politické napětí mezi oběma zeměmi.

Ředitelka bankovní pobočky: Pobočky dodávají bankám v době internetu kredit

Chvilku na kus řeči si našla Iva Jurgová, ředitelka bankovní pobočky ČSOB v Hodoníně.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.