Česká gumárna Saar Gummi získala zakázky od Citroenu a BMW

14.09.2016 14:30 | fa ra | Diskuze

Gumárny Saar Gummi Czech z Červeného Kostelce, které patří k evropským lídrům výroby těsnění do aut, získaly nové kontrakty pro automobilky Citroen a BMW.

Foto: Michael Budde

I díky nim by tržby podniku měly letos vzrůst asi o 17 procent na úroveň 3,4 miliardy korun. V prvním pololetí společnost zatím zvýšila tržby téměř o 30 procent na 1,75 miliardy korun, sdělil dnes ČTK personální ředitel firmy Marek Ďuriš. Podnik je jedním z klíčových závodů světové skupiny Saar Gummi, která patří čínskému koncernu CQLT.

Červenokostelecký podnik dodává těsnění dveří a dalších dílů karoserií na každý čtvrtý v Evropě vyrobený automobil. K růstu tržeb má letos významně přispět například výroba těsnění pro Citroen C3. "Nová zakázka, která cílově přinese 130 milionů korun ročně, má i strategický význam, protože rozšiřuje portfolio zákazníků o koncern PSA," uvedl Ďuriš.

Další nová zakázka, lisované díly z kombinace pryže a termoplastu pro BMW, má kromě šedesátimiliónového ročního přínosu k obratu podobný cíl. "Posiluje strukturu výroby zvýšením podílu lisovaných výrobků. Dominantní část tržeb ovšem stále tvoří výroba vytlačovaných pryžových těsnění pro německé výrobce a jejich koncernové značky včetně Škody Auto," uvedl Ďuriš.

Saar Gummi Czech přímo zaměstnává 830 lidí a prostřednictvím agentury poskytuje práci dalším zhruba 150 zaměstnancům se změněnou pracovní schopností.

Průměrná hrubá mzda na dělnických pozicích v Saar Gummi Czech nyní dosáhla 30.000 korun měsíčně. Od roku 2010 podle Ďuriše vzrostla o 6700 korun. Příští rok firma plánuje, že zvýší mzdu v dělnických profesích o 1000 korun. Průměrná hrubá mzda v Královéhradeckém kraji v letošním druhém čtvrtletí bez rozlišení profesí činila 25.043 korun.

Hlavní závod má Saar Gummi v Červeném Kostelci, další ve Velkém Poříčí a menší provoz má v Hronově. Podnik stále pracuje na projektu možného rozšíření kostelecké továrny asi za půl miliardy korun. Zahájení investice bude záležet na vývoji trhu a vývoji uvnitř skupiny Saar Gummi.

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Takata údajně požádá v pondělí o ochranu před věřiteli

Continental se přidal k platformě Intelu a Mobileye pro autonomní řízení

Ilustrační foto

Výroba osobních aut v ČR za pět měsíců letošního roku meziročně klesla

Ilustrační foto

Nošovická automobilka Hyundai zvýšila zisk o téměř 3 miliardy korun

Ilustrační foto

Takata už nebude vyrábět airbagy, kvůli skandálu balancuje na hranici bankrotu

IBM a BMW nabídnou služby online připojení automobilů



Čti více
Ilustrační foto

Provozovatele pohřebních služeb zkrotí nová regulace

Ilustrační foto

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží

Ilustrační foto

Letecká doprava naráží na své limity - není dostatek pilotů

Máte nárok na odškodnění za opožděný let, ale dopravce se kroutí a nechce platit. Jakým rohlíkem se snaží cestující nejčastěji opít?

Ilustrační foto

Uplynulý týden na finančních trzích: Rozhovory o brexitu, ČEZ, Kofola

Ilustrační foto

Americké akcie zakončily týden smíšeně, pouze index Dow Jones nepatrně klesl

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.