Česko protestuje proti ochranářským opatřením Německa a Francie. Mají negativní dopad na dopravce

07.06.2016 19:45 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) dnes předal eurokomisařce pro dopravu Violetě Bulcové dopis, ve kterém 11 států včetně Česka protestuje proti ochranářským opatřením, jež zavádí zejména Německo a Francie a které mají negativní dopad na dopravce z ostatních zemí EU. Dopravním firmám vadí zejména povinnost vyplácet šoférům místní minimální mzdu nebo zákaz přespávání v kabinách nákladních vozidel.

 

"Zaváděním ochranářských opatření v podobě minimálních mezd a dalších administrativních opatření ve Francii a Německu jsme spolu s dalšími evropskými státy velmi znepokojeni. Pravidla v silniční dopravě potřebujeme regulovat jednotně na evropské úrovni, a nikoli vrážet mezi státy klín v podobě ochranářských opatření,“ uvedl ministr Ťok.

Kromě Česka se k protestu připojili zástupci Bulharska, Estonska, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Malty, Polska, Rumunska, Slovenska a Slovinska. Koncem května proti francouzským a německým opatřením vystoupili i tuzemští dopravci, kteří uspořádali protesty před pražským zastoupením Evropské komise a francouzským velvyslanectvím.

Plošná minimální mzda platí v Německu od začátku loňského roku. Německé ministerstvo práce zákon vykládá tak, že na 8,50 eura (235 Kč) za hodinu mají nárok všichni zaměstnanci po tu dobu, kdy pracují na území Německa, včetně řidičů dopravních firem z jiných zemí. Ti by u sebe měli mít odpovídající doklady, které dokazují, že takové peníze skutečně berou.

Podobné nařízení má od 1. července vstoupit v platnost i ve Francii, přestože německý zákon už přes rok Evropská komise posuzuje. Ta sice už loni v květnu uvedla, že vyžadování dodržování zákona o minimální mzdě i po zahraničních dopravcích porušuje pravidla Evropské unie, proces posuzování slučitelnosti německého zákona s právem EU ale dosud uzavřený není.

Minimální mzda se nevztahuje na řidiče tranzitní dopravy a na řidiče skládající zboží v německých námořních přístavech. I pro ně ale přináší podle Evropské komise nařízení neúměrné administrativní překážky, které brání správnému fungování vnitřního trhu EU.

Zdroj:čtk

Podobná témata
evropská unie, dopravní společnosti, nákladní doprava, minimální mzda, doprava, podniky a byznys

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Členské země Evropské unie se dohodly na stropu pro velkoobchodní poplatky za roaming

Členské země Evropské unie se dnes dohodly na tom, jak by podle nich měly vypadat poplatky, které si od června příštího roku budou moci navzájem účtovat mobilní operátoři za využívání roamingových služeb.

V Rokycanech vyroste nové logistické centrum Duvenbeck

Nadnárodní spediční firma Duvenbeck odkoupila od města Rokycany za 56,3 milionu korun bez DPH více než osmihektarový pozemek na stavbu logistického areálu za více než 300 milionů korun.



Čti více

Očekávejte další uzavíraní krátkých pozic na libře, doporučují forex analytici BNPP

Jakou strategii nyní zvolit pro obchodování na měnovém páru GBP/USD radí forex analytici BNPP.

Budoucí vývoj eura závisí dle analytiků z Agricole na politických událostech i ECB

Podle analytiků z Credit Agricole je třeba v tuto chvíli  zaměřit svou pozornost především na italské ústavní referendum a na měnovou politiku ECB.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.