Čína přitvrdila v cenzuře. Zakázala původní zpravodajství

25.07.2016 11:00 | Redakce Web4Trader | Diskuze

(Aktualizace 15:35) Vrcholný regulátor internetu v Číně nařídil význaným internetovým společnostem včetně Sina Corp. (NASDAQ: SINA) Tencent (OTCPK: TCEHY), sohu.com (NASDAQ: Sohu) a Netease (NASDAQ: NTES) zastavit původní zpravodajství. President Xi Jinping zdůraznil, že čínská média musí sloužit zájmům vládnoucí komunistické strany, což dá orgánům téměř absolutní kontrolu nad on-line zpravodajstvím.

Foto: Hbieser

 

Podle agentury AP jde o nejnovější pokus omezit nezávislé informování o citlivých politických a sociálních otázkách.

Čínské úřady svůj zásah zdůvodnily porušením pravidel. V případě politických zpráv smějí podle zákona čínské zpravodajské servery zveřejňovat pouze zprávy vládou kontrolovaných státních médií. Čínské zpravodajské servery přesto stále více přinášejí i původní informace vlastních investigativních novinářů, kteří často museli odejít z tradičních médií, kde se kontrola utužila. K veřejnosti se touto cestou dostaly například zprávy o ekologických protestech či o nerovnostech ve vzdělávání.

"Je to stále obtížnější. Nyní zbývá jen velmi malý prostor pro důkladné zpravodajství," komentoval situaci podle AP pekingský profesor žurnalistiky, jenž si přál zůstat v anonymitě kvůli citlivosti tématu.

Od roku 2013, kdy se čínským prezidentem stal Si Ťin-pching, se v zemi postupně posiluje státní kontrola internetu. Podle amerického institutu Freedom House byla před dvěma lety úroveň internetové svobody v Číně druhá nejnižší ze všech zemí světa.

Zdroj:SA, čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.