Jak dlouho vybíráte novou televizi?

03.09.2016 14:26 | fa ra | Diskuze

Nejméně měsíc vybírá novou televizi 44 procent Čechů. V případě pětiny dotázaných lidí uplyne od rozhodnutí pořídit si nový přístroj do realizace nákupu několik měsíců.

Foto: Cam Evans

Dalším 23 procentům lidí trvá tento proces až pět týdnů. Pouze několik hodin věnuje výběru televize desetina spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu vyhledávače slev Skrz.cz.

"Čas, který lidé věnují sledování vývoje cen a porovnávání různých nabídek, ale přijde často vniveč. Ceny podobných modelů se totiž především v e-shopech příliš neliší a jen zřídka se objeví nabídka, na kterou se opravdu vyplatí čekat," uvedl Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Delší rozhodovací čas se přitom netýká jen lidí ve středním či pokročilém věku, novou televizi pořizuje minimálně měsíc 47 procent mladých lidí do 26 let. Nákup televize trvá déle ženám. Minimálně měsíc ji vybírá nadpoloviční většina z nich, stejnou dobu přitom jen 37 procent mužů. Naopak na základě aktuální nabídky a v řádu několika hodin pořídí novou televizi 12 procent mužů a jen sedm procent žen.

"Zatímco u oblečení a služeb mají ženy dlouhodobě větší sklon k impulsivním nákupům na základě emocí, u zboží, jako je například televize, se ukazuje pravý opak," dodal Kováčik.

Dlouhý rozhodovací proces podle něj úzce souvisí s možnostmi, které nabízí nákup na internetu. Zákazník zde vybírá z širší nabídky a má ihned k dispozici celou řadu informací včetně detailních parametrů zboží a recenzí zákazníků. Vedle toho má možnost snáze porovnávat ceny v různých obchodech i sledovat aktuální akční nabídky.

Průzkum ukázal, že nejkratší dobu trvá pořízení televize lidem, kteří v e-shopech vůbec nenakupují. Právě příliš mnoho informací, které má člověk na internetu k dispozici a snaží se je vyhodnotit, způsobuje odkládání finálního rozhodnutí o koupi.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Denně nakupují přes mobilní telefon 3 % Čechů

Zhruba tři procenta lidí na světě nakupují denně prostřednictvím svého mobilního telefonu, stejně tak tři procenta použijí k nákupu přes internet počítač.

Evropské fondy a jejich čerpání budou mít od roku 2020 nová pravidla

Evropské fondy by měly být po roce 2020 jednodušší a řídit se jednotnou sadou pravidel. Na jednání v Lucemburku se na tom dnes shodli ministři členských zemí odpovědní za tuto problematiku, řekla novinářům eurokomisařka pro regionální politiku Corina Cretsuová.

Bohuslav Sobotka: Do roku 2020 by měly zůstat veřejné finance v přebytku

Do roku 2020 by měly zůstat veřejné finance v přebytku, vyplývá z rozpočtové strategie a konvergenčního programu, které dnes schválila vláda. Na tiskové konferenci o tom informoval premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).

Česko chystá vízový program pro investory ze zemí mimo EU

Cizinci, kteří v Česku investují nejméně 75 milionů korun a vytvoří alespoň 20 nových pracovních míst, budou moci žádat o získání povolení k dlouhodobému pobytu. Vyplývá to z návrhu ministerstva průmyslu a obchodu a návrhu nařízení vlády.

Tuzemská produkce květin se loni zvýšila na rekordních 2,172 miliardy korun

Tuzemská produkce květin se loni zvýšila z 2,095 miliardy korun v roce 2015 na rekordních 2,172 miliardy korun.

V Česku je více než 300 nabíjecích míst pro elektromobily

V Česku je více než 300 nabíjecích míst pro elektromobily, každoročně jich přibývá několik desítek.



Čti více

Uber Technologies chystá spustit komerční provoz svých létajících taxi v roce 2023

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies chystá létající taxi. Představit se má v roce 2020, o tři roky později by mělo být uvedeno do plného provozu.

Akcie Caterpillar posilují po výsledcích o 7,5 %. Akcie Deere na historických maximech

Akcie Caterpillar dnes posilují na dvouletá maxima poté, co společnost zveřejnila lepší než očekávané výsledky za Q1 a zvýšila svůj celoroční výhled.

Nestlé přesune do Polska část výroby z Velké Británie, kde zruší 300 míst

Švýcarský potravinářský koncern Nestlé přemístí výrobu čokoládových sušenek značky Blue Riband z Británie do Polska.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.