K získání olympijské medaile může pomoci i spolupráce s automobilkou

12.08.2016 15:10 | fa ra | Diskuze

V boji o každou milisekundu vedoucí k získání zlaté olympijské medaile z plaveckého klání má americký tým nezvyklého partnera – německou automobilku BMW.

Foto: Michiel Jelijs

 

Společnost Bayerische Motoren Werke AG, neboli BMW, totiž používá technologii původně vyvinutou pro její autonomní řídicí systémy, aby si olympijští plavci mohli sledovat každičký detail o formě a technikách ke zlepšování výkonu. Stejná LED světla, jaká BMW používá ve svých vozidlech k identifikaci chodců a ostatních vozidel, jsou nyní připevněna na končetiny plavců a analyzují nejrůznější prvky jednotlivých záběrů.

Trenér amerických plavců Russel Mark říká, že se snaží hledat sebemenší výhody ke zlepšování techniky. Používaná technologie poskytuje víc informací o potřebných změnách v nastavení úhlu těla a o způsobu harmonického pohybu.

Díky softwarovému balíčku s využitím LED prvků mohou trenéři plavcům dávat neustálou zpětnou vazbu. Software, který BMW uvedla spolu s novým závodním kolečkovým křeslem pro Paralympiádu v Riu, je jednou z technologických novinek představených na letošních Olympijských hrách.

Adaptace technologie používané ve vozech BMW pro olympioniky stojí stejně jako několik třicetisekundových televizních spotů vysílaných v hlavním vysílacím čase, tzn. zhruba tři sta až šest set tisíc dolarů, uvedla viceprezidentka BMW pro marketing pro Severní Ameriku Trudy Hardy. To je nízká cena ve srovnání s možností předvést technologické schopnosti společnosti a dokázat, že BMW přispívá k rozvoji americké atletické komunity, dodává.

V rozhovoru v americkém olympijském domě v Riu de Janeiru také uvedla, že pro značku to vytváří silné poselství, i když se dá těžko vyjádřit v číslech ve srovnání s měřením počtu kliknutí na webové stránce.

Aktuální software pro analýzu plavání byl uveden zhruba před rokem. Následuje tak po úspěchu dvoumístných závodních bobů navržených BMW pro zimní Olympijské hry v Soči v roce 2014. Podle vyjádření společnosti pomohly boby k získání bronzové medaile pro USA v této kategorii, což byla vůbec první medaile pro tuto zemi po 62 letech.

Připsat si zásluhy za bronzovou medaili bylo mnohem snazší, protože BMW boby zkonstruovala. I nová trénovací technologie by však rozhodně měla přinést užitek.

Na konci čtvrtého olympijského dne získaly USA v plavání 18 medailí včetně sedmi zlatých. A další se očekávají po středečních finálových soubojích.

Podle Trudy Hardy vám každý atlet zjevně potvrdí, že se nevítězí o sekundy, ale o zlomky sekundy, takže cokoli, co oddělí medaili od místa bez medaile, pomůže.

Ke spolupráci mnichovské společnosti s americkým plaveckým týmem Hardy uvedla, že BMW je zapojena do nejrůznějších iniciativ po celém světě, ale že si jednotlivé divize technologie vytvořené pro různé týmy chrání.

 

Zdroj:Bloomberg, Redakce

Podobná témata
bmw, olympijské hry

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Ministr hospodářství Německa: doporučuji američanům, aby začali dělat lepší auta

D. Trump se v posledních dnech často nevybíravě vyjadřoval o automobilkách (např. BMW) a jejich importech do USA. Nyní došlo na reakci z německé strany.

Audi a FAW rozšíří modelovou řadu elektrických vozů v Číně

Volkswagen chce se značkou Audi zvýšit prodej elektrických modelů aut v Číně – pomoci by mu v tom mohla prohloubená spolupráce s místním partnerem FAW Group Corp.

Prodeje značky Cadillac v Číně by mohly i letos růst dvojciferným tempem

Prudký růst prodejů vozů značky Cadillac (General Motors Co.) v Číně by letos mohl pokračovat, i když poněkud pomalejším tempem než loni.

Ilustrační foto

Donald Trump dále děsí automobilky, tentokrát vyhrožoval BMW

Budoucí americký prezident Donald Trump varoval, že uvalí dovozní clo ve výši 35 procent na automobily, které hodlá německá firma BMW vyrábět v nové továrně v Mexiku a exportovat do Spojených států.

Ilustrační foto

Na které automobilové novinky se můžeme těšit v letošním roce?

Nezávisle na tom, jak politika nového prezidenta USA Donalda Trumpa v budoucnu ovlivní automobilový průmysl, letošní rok bude nabit novinkami nejen na poli elektromobilů a samořízených vozidel.

Ilustrační foto

Nejprodávanější prémiovou značkou v Česku se loni stal Mercedes Benz

Nejprodávanější prémiovou značkou v Česku se loni stal Mercedes Benz, který odsunul na druhé místo BMW a na třetí Audi. Mercedes zvýšil prodej o 56 procent na 7518 osobních aut, což je o 1000 vozů více, než nejbližší konkurent.



Čti více
Ilustrační foto

Saudi Aramco zvládá nahrazovat stará ropná pole novými, nyní jich má v provozu 220

Saúdskoarabská ropná a plynárenská společnost Saudi Aramco provozuje asi 220 vrtných souprav díky pokračujícím investicím do kapacity navzdory nízkým cenám ropy.

Ilustrační foto

Speciální helma přenese lidi ve Virtuálním pokoji i do vesmíru

Na cestu po světových památkách, za krásami podmořského světa nebo do vesmíru či do animované pohádky se mohou vydat lidé, kteří navštíví v pražském kině Pilotů tzv. Virtuální pokojíček.

Ilustrační foto

Porušení zákona o hazardu přijde hříšníky draho

Loterním firmám, které porušují nový zákon o hazardu, hrozí pokuta až 50 milionů korun a navíc doměření daně, kterou během svého nelegálního podnikání neodvedly státu.

Ilustrační foto

Černý česnek z Asie si získává srdce Francouzů

Na talíři má tento poklad barvy uhlí s vláčnou texturou čím překvapit. Ve městě Billom v centrální části Francie začíná první producent francouzského černého česneku oblíbeného v Asii získávat pozornost gastronomických odborníků a šéfkuchařů, píše agentura AFP.

Ilustrační foto

Za vznikem českých startupů stojí nejčastěji vysokoškolsky vzdělaný muž ve věku od dvaceti do čtyřiceti let

Takzvané startupy v Česku zakládají v 80 procentech případů muži, v Polsku a na Slovensku je to zhruba 70 procent. Zhruba čtyři pětiny zakladatelů v těchto třech zemích jsou ve věkové skupině 20 až 40 let a v 70 procentech mají vysokoškolské vzdělání.

Ilustrační foto

Po deseti letech poklesl počet firem, které mají vlastníka v daňovém ráji

Na konci roku 2016 mělo vlastníka se sídlem registrovaným v daňovém ráji 13.185 českých firem, což bylo o 234 méně než před rokem. Jde o první pokles za deset let. Statistiky zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.