Kofola vstoupí na burzu 2. prosince, akcie bude do 650 korun

20.11.2015 16:11 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Obchodování s akciemi nápojářské společnosti Kofola na pražské burze by mělo začít 2. prosince. Cenové rozpětí bude od 500 do 650 korun za akcii. Novinářům to dnes řekl generální ředitel Burzy cenných papírů Praha Petr Koblic.

Ilustrační foto: Web4Trader

 

Prospekt emitenta, prostřednictvím kterého Kofola nabídne akcie, schválila Česká národní banka s účinností od 20. listopadu.

"Nyní nás čeká velká informační kampaň, kde bychom rádi široké veřejnosti a institucionálním investorům vysvětlili, proč stojí za to podílet se na našem růstu," uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš. Akcie je možné objednat u České spořitelny nebo u jiného obchodníka s cennými papíry od 20. listopadu do 1. prosince.

"Úpis akcií Kofoly je pro pražskou burzu výrazným oživením. Vstup této společnosti na trh přinese jistě zvýšený zájem investorů ať už kvůli známosti značky, tak kvůli atraktivitě ‎společnosti z pohledu budoucích výnosů," řekl ČTK analytik společnosti Colosseum František Bostl. Ocenil přístup firmy vstoupit na regulovaný trh v době rekordně nízkých úrokových sazeb a výrazného přebytku kapitálu, kterým disponuje většina takzvaných private equity fondů. "Jde i de facto o signál směrem k dalším českým firmám, které o vstup na pražskou burzu uvažují," dodal.

Primární úpis akcií se uskuteční v Praze, následně Kofola požádá o duální listing akcií ve Varšavě. Tam by se s akciemi Kofoly mělo začít obchodovat 9. prosince. O žádném dalším trhu společnost neuvažuje.

Nabídka akcií se bude skládat z veřejné nabídky v Česku, Polsku a na Slovensku. Celkově se bude skládat z až 275.000 nově vydaných akcií a až 1,9 milionu existujících akcií nabídnutých k prodeji jedním ze současných akcionářů, společností CED Group (Enteprise Investors). Vzhledem k silnému zájmu investorů se množství nabídnutých akcií může navýšit o dalších 1,075 milionu existujících akcií v závislosti na prodejní ceně. Celkový počet akcií by se tak mohl dostat až na 2,175 milionu.

Koblic upozornil na to, že Kofola by měla patřit do desítky největších společností obchodovaných na pražské burze, její zastoupení v indexu by se mělo blížit dvěma procentům.

Společnost již dříve deklarovala, že chce vyplácet na dividendách 30 procent čistého zisku.

Kofola letos své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. V říjnu oznámila, že společnost Kofola ČeskoSlovensko navýší svůj základní kapitál ze současných dvou milionů korun na 2,2 miliardy korun. Má se tak stát vydáním 22 milionů nových akcií, přičemž každá bude mít nominální hodnotu 100 korun.

Skupině Kofola letos vzrostl za tři čtvrtletí prodej meziročně o 16,3 procenta na 5,56 miliardy korun. Jde o nejlepší výsledek skupiny. Ta má osm výrobních závodů, působí v Polsku, ČR, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila.

Zdroj:čtk

Podobná témata
ipo, kofola, pražská burza, akcie

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Saúdská Arábie před plánovanou největší IPO na světě mění kurz celé skupiny OPEC

Pokud chceme pochopit, proč Saúdská Arábie změnila svou politiku a prosadila omezení produkce zemí skupiny OPEC, je třeba se podívat na dvě největší výzvy, jimž ropné království čelí: urgentní potřebě ucpat díry v rozpočtu a plánu na prodej podílu ve státem ovládaném ropném monopolu, píše agentura Bloomberg. Jak na nejnovější strategii skupiny OPEC vedené Saúdskou Arábií zareaguje cena ropy?

Ilustrační foto

Několik podstatných věcí v souvislosti s IPO společnosti Trivago

Německý online vyhledávač hotelů a srovnávač cen ubytování Trivago je v USA znám skrze svou agresivní televizní reklamu. Nyní míří ke své první veřejné nabídce akcií (IPO).

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.