Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile letos plánuje dvouprocentní růst výroby

19.10.2016 12:51 | fa ra | Diskuze

Chce vyrobit celkem 224.000 aut. Vyplývá to z informací, které dnes na odborné konferenci v Brně uvedl generální manažer řízení výroby automobilky Radek Vošta.

Foto: Public Domain

Podle něj firma i v dalších letech bude dělat kolem 200.000 aut.

V kolínské automobilce roste výroba už několik let po sobě. V roce 2013 klesla na desetileté minimum 185.127 aut, od té doby se postupně zvyšuje. Loni TPCA vyrobila 219.054 vozů, meziročně o osm procent více.

Vozy z továrny se prodávají zejména v západní Evropě. Loni byla největším trhem Velká Británie, kam firma prodala 27 procent vozů. Následovaly v procentuálním zastoupení Francie, Itálie a Německo. Vošta dnes ale uvedl, že TPCA relativně silně pociťuje brexit, tedy plánované vystoupení Velké Británie z Evropské unie. Upozornil na to v souvislosti s tím, že jde nyní pro automobilku o nejdůležitější trh. V ČR firma prodá jen jedno procento své výroby, zbytek jde na trhy Evropské unie.

Podle Vošty se situace na trhu za více než deset let, co TPCA v Kolíně auta vyrábí, výrazně změnila. Malá auta, která se v Kolíně vyrábějí, původně závod prodával zejména na jihu Evropy. "Dnes už to dávno neplatí," uvedl Vošta. Roste prý také konkurence.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

V TPCA pracuje bezmála 3000 lidí na dvě směny. Podle Vošty je velkým problémem nyní na trhu získat kvalitní pracovníky. Závod musí navíc reagovat na výkyvy objemů výroby. "Trh se mění a požadavky zákazníků rostou, to má vliv na množství dílů, je třeba dělat nové varianty," uvedl Vošta. Firma má nyní 234 dodavatelů.

V Kolíně se vyrábí už druhá generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kapacita závodu je 330.000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Čína plánuje do roku 2025 prodávat desítky milionů aut ročně, pětinu budou tvořit ekologické vozy

Čína hodlá prodávat do roku 2025 až 35 milionů automobilů ročně. Pětinu z nich budou tvořit ekologické vozy, sdělilo dnes čínské ministerstvo průmyslu.

Automobilová výroba v Česku v letošním roce poroste pomaleji než loni

Růst by se mohl pohybovat okolo pěti až šesti procent proti loňským osmi procentům. V rozhovoru s ČTK to uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) Bohdan Wojnar.

Ilustrační foto

Patří budoucnost létajícím autům?

Nesmějte se! Létající auta vyvíjí např. zakladatel Googlu či Airbus a tento týden byl představen i model slovenské firmy AeroMobil. Jedná se o slepou uličku vědeckého vývoje nebo nás čeká revoluce v dopravě?

Ilustrační foto

Škoda Auto plánuje do roku 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektřinu nebo hybridní pohon

Škoda Auto plánuje, že bude v roce 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektrický nebo hybridní pohon. K tomu jí má pomoci pět elektromobilů a několik dalších modelů na hybridní pohon kombinující spalovací agregát a elektromotor s dobíjením z elektrické zásuvky (plug in hybrid).

Korupce v české automobilce Škoda Auto?

Bývalý egyptský importér vozů Škoda, firma Artoc Auto, si stěžuje na korupci v české automobilce Škoda Auto.

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí vzrostla

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí vzrostla o 10,7 procenta na rekordních 387.342 vozů.



Čti více

Toshiba zahájí příjem nabídek na prodej Landis+Gyr v červnu

Japonský průmyslový konglomerát Toshiba (OTCPK:TOSYY) zahájí příjem nabídek na koupi své švýcarské divize Landis+Gyr v červnu.

Tržby i zisk společnosti SUPERVALU předčily odhady analytiků

Tržby SUPERVALU (NYSE:SVU) za 4Q vzrostly meziročně o 0,7 % na 2,91 mld. USD (+10 mil. USD oproti očekáváním).

Výsledky Eli Lilly překonaly očekávání trhu

Tržby Eli Lilly (NYSE:LLY) za 1Q vzrostly meziročně o 7,4 % na 5,23 mld. USD (+10 mil. USD oproti očekáváním).

Společnost E. I. du Pont de Nemours zveřejnila výsledky za 1Q

Tržby E. I. du Pont de Nemours (NYSE:DD) vzrostly meziročně o 4,5 % na 7,74 mld. USD (+240 mil. USD oproti očekáváním).

Macron poslal trhy do euforie….zatím!

První kolo voleb o francouzského prezidenta/tku dopadlo tak, jak si trhy žádaly, a možná ještě o něco lépe. Do čela se dostal „proevropský“ kandidát Macron, v těsném závěsu pak ho stíhá kandidátka radikálnějších příznivců „pořádné“ Francie, Marine Le Pen. Vítězství Macrona v prvním kole trhy přivítaly s takovou eufórií, že jsem nad tím kroutil hlavou…

Elektromobily čelí jedné z dosud největších zkoušek

Jsou elekromobily schopné konkurovat klasickým benzínovým či naftovým automobilů i v případě, kdyby se odstranily veškeré investiční pobídky, slevy, daňové úlevy atd.? Jak by na to zareagovaly momentálně předražené akcie Tesla Inc. je taky otázkou.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.