Konkurenční prostředí mezi obchodníky v ČR loni dál přitvrdilo

03.02.2016 18:31 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Konkurenční prostředí mezi obchodníky v ČR loni dál přitvrdilo. Podíl rychloobrátkového zboží, prodaného ve slevových akcích, se zvýšil na 47 procent. Předloni to bylo 44 procent, v roce 2013 dosahoval podíl prodejů za promoční cenu 42 procent. Na dnešní konferenci Retail Summit to uvedl analytik Zdeněk Skála ze společnosti GfK.

Foto: Public Domain

 

Podíl prodejů akčního zboží stále narůstá i když krize již odezněla a ekonomika roste. "To, že jsou lidé spokojeni neznamená, že by přestali kupovat v promocích (ve slevách)," uvedl analytik.

"Tvrdá konkurence - to je asi to, co český obchod dnes ze všeho nejvíc definuje," dodal Skála. Prodejní plocha tuzemských řetězců za posledních deset let vzrostla o 77 procent. Hustota prodejní plochy řetězců s potravinami se v Česku zvýšila od roku 2004 o 76 procent na 216 m2 na tisíc obyvatel.

"Tempo je v posledních letech o hodně pomalejší - řetězce hledají nové zdroje růstu," uvedl Skála. Obchodníci se tak mimo jiné zaměřují na menší lokality.

Mírně klesá využití letáků zákazníky, zato roste hledání slev na prodejní ploše a využití nových médií v nakupování jako je internet či mobilní aplikace.

Původně diskontně orientované řetězce mění strategii, více se orientují na prodej čerstvých potravin, správný sortiment a nákupní prostředí. Dalším trendem na trhu je to, že roste zájem o nákupy u specialistů na čerstvé zboží. "V prodejnách pečiva a řeznictví nakupuje téměř 70 procent českých zákazníků," řekl Skála. Skrytá síla těchto prodejních formátů je podle něj obrovská.

Prodej rychloobrátkového zboží přes internet nyní tvoří jen zhruba jedno procento celkových prodejů. Většina tohoto zboží se navíc protočí přes prodejce jako jsou on-line vinotéky či drogerie. Nárůsty prodejů nových e-shopů s potravinami jsou podle Skály zatím pomalé. Například ve Francii a Velké Británii se přes internet prodá čtyři až šest procent rychloobrátkového zboží.

Zdroj:čtk

Podobná témata
online nakupování, česká republika, spotřební zboží

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Čti více

Očekávejte další uzavíraní krátkých pozic na libře, doporučují forex analytici BNPP

Jakou strategii nyní zvolit pro obchodování na měnovém páru GBP/USD radí forex analytici BNPP.

Budoucí vývoj eura závisí dle analytiků z Agricole na politických událostech i ECB

Podle analytiků z Credit Agricole je třeba v tuto chvíli  zaměřit svou pozornost především na italské ústavní referendum a na měnovou politiku ECB.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.