Konsorcium pod vedením španělské společnosti Cintra postaví a bude provozovat na Slovensku asi 60 kilometrů dálnic

17.02.2016 16:19 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Konsorcium pod vedením španělské společnosti Cintra postaví a bude provozovat asi 60 kilometrů dálnice a rychlostní silnice v okolí Bratislavy formou projektu veřejně-soukromého partnerství (PPP). Rozhodla o tom dnes slovenská vláda. Hodnota zakázky dosáhne 1,89 miliardy eur (51 miliard korun).

 

Konsorcium nabídlo nejnižší cenu ze čtyř účastníků tendru, kteří předložili nabídky v této největší zakázce svého druhu za současné vlády premiéra Roberta Fica.

Prostřednictvím PPP projektu vítězné konsorcium postaví a následně bude provozovat první část nového dálničního obchvatu Bratislavy D4 a rychlostní silnice R7 od slovenské metropole na jihovýchod země, kde v uplynulých letech vyrostlo mnoho obytných lokalit. Výstavba silnic má začít již letos na jaře, s dokončením se počítá v roce 2020.

V současnosti tranzitní doprava projíždí přes Bratislavu po dálnici, která vede městem a kde se v dopravní špičce vytvářejí zácpy.

Konsorcium pod vedením Cintry, jehož součástí jsou také společnosti Porr a Macquarie Capital Group, dostane od státu roční splátku 56,72 milionu eur (1,5 miliardy Kč), která se bude každoročně upravovat o inflaci. Stát bude investici splácet 30 let a po skončení kontraktu investor odevzdá zrekonstruovanou infrastrukturu státu.

Všechny nabídky v tendru byly výrazně výhodnější, než předpokládala původní studie, která počítala s platbou od 135 do 151 milionů eur (3,6 až čtyři miliardy korun) ročně. Mezitím ale došlo ke změně technických parametrů projektu, a to například ke snížení počtu jízdných pruhů.

Výstavbu dálnic a rychlostních silnic na Slovensku prostřednictvím PPP projektů prosazovala už první vláda nynějšího premiéra Fica, která byla v úřadu v letech 2006 až 2010. Realizovat se ale podařilo jen jeden z nich, a to výstavbu zhruba 50 kilometrů rychlostní silnice v okolí Nitry a Banské Bystrice. Na další infrastrukturní projekty pak Slovensko začalo více využívat peníze z evropských fondů, stát tak podle analýzy nevládního institutu INEKO ušetřil jen na stavebních nákladech asi dvě miliardy eur (54 miliard korun).

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Škoda Electric se chystá exportovat svůj první elektrobus

Ilustrační foto

Státy visegrádské čtyřky budou potřebovat sto tisíc pracovníků do automobilového průmyslu

Ilustrační foto

Amazon údajně plánuje investice na Slovensku v desítkách milionů eur

Česko-slovenské konsorcium vybuduje v Bratislavě kardiocentrum za 867 milionů korun

Slovenský Tatrakon provokuje Hamé

Slováci chtějí vyrábět nová létající auta



Čti více

Apple vyvíjí dedikovaný chip pro AI

Goldman Sachs: Fed brzy zvýší sazby

Akciový výhled. Čeká se posílení akcií Fortuna

Unipetrol: Protinávrhy akcionářů na valnou hromadu jsou k dispozici

Provozovatel stožárů pro mobilní komunikace China Tower míří na burzu

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.