Mall.cz letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment

10.02.2016 11:11 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Druhý největší tuzemský e-shop Mall.cz čeká letos nárůst obratu meziročně o pětinu. Ve finančním roce 2014/2015 tržby Netretail Holding, mateřské firmy Mall.cz, stouply na 9,75 miliardy korun z 8,0 miliardy o rok dříve. Internetový obchod letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment na více než 300.000 položek. Mall před dvěma týdny také vstoupil na chorvatský trh, jde o šestou zemi, kam expanduje. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl výkonný ředitel Netretail Holding Vít Endler.

Foto: mall.cz

 

Internetový obchod chce letos navýšit počet položek v nabídce z nynějších 170.000 na více než 300.000. Posílit by měly například kategorie zboží jako nábytek, sportovní vybavení či móda. Velký potenciál je podle Endlera také u zboží v kategorii dům a zahrada. Největší nárůst poptávky byl loni v kategoriích foto, dům a zahrada, hračky či vybavení domácností.

Mall.cz vstoupil před dvěma týdny na chorvatský trh, v nabídce e-shopuMall.hr je v tříměsíčním testovacím režimu 10.000 produktů. "Tím pokračuje expanze v zemích bývalé Jugoslávie. Zatím Chorvatsko budeme obsluhovat přes náš slovinský tým, nebudujeme tam sklad," uvedl ředitel. Jde o šestou zemi, kam obchod vstoupil.

Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu společnosti se každý rok zvyšuje. "Již loni se zahraniční pobočky vyrovnaly českému trhu. V letošním finančním roce se podíl ČR dostane pod 50 procent," řekl Endler. Nyní obchod kromě ČR působí v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku.

V Česku má nyní Mall.cz 18 kamenných prodejen, další by mohla vzniknout v Mladé Boleslavi. Do roku 2017 chce internetový obchod čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy na 150.000 expedovaných kusů zboží za den. Loni to bylo průměrně 35.000 až 45.000 kusů, v rekordním dnu o Vánocích pak 57.000 kusů.

Společnost chce v budoucnu klást větší důraz na mobilní nakupování. Podíl návštěvnosti přes mobilní zařízení dosáhl loni 23 procent, na tržbách se nákupy přes mobily a tablety podílely z 16 procent. Letos e-shop očekává, že přes mobilní zařízení bude k webu přistupovat 30 až 35 procent zákazníků.

Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila v lednu investiční skupina Rockaway. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Transakci nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Pawlowski AG se soudí s Českou republikou o miliardy korun za zmařenou investici

Slevové portály Skrz.cz a Slevomat.cz plánují zjednodušit rezervace pobytů

Význam Afriky pro český export dále roste

Investice do komerčních nemovitostí v ČR se za první čtvrtletí takřka zdvojnásobily

Alza.cz začne v nejbližší době prodávat elektromobily

Google chce vyhodnocovat účinnost své reklamy také pomocí nákupů v kamenných obchodech



Čti více

Google spouští program rizikového kapitálu zaměřený na umělou inteligenci

Akcie GameStop po včerejších výsledcích dále oslabují, analytici jsou však optimističtí

Kupovat EUR se nyní nevyplatí, tvrdí forex analytici Credit Agricole

Sharp potvrzuje nabídku na převzetí paměťové divize Toshiba a překvapuje trhy svým celoročním výhledem

Uganda a Tanzanie postaví nejdelší vytápěný ropovod na světě

Uber smí po rozhodnutí soudu dále nabízet své služby v Itálii

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.