Michael Horn odchází po pětadvaceti letech z Volkswagenu, s okamžitou platností

10.03.2016 11:31 | fa ra | Diskuze

Generální ředitel americké divize německé automobilky Volkswagen Michael Horn (54) s okamžitou platností z firmy odchází. Informovala o tom automobilka v noci na dnešek. Náhlý odchod Horna přichází ve chvíli, kdy se firma potýká s dopady rozsáhlého emisního skandálu.

Foto: Francesco Gasparetti

 

Horn působil v podniku 25 let. Šéfem divize Volkswagen of America se stal v roce 2014. Podle prohlášení automobilky odchází po vzájemné dohodě, aby využil jiné příležitosti.

Byl to právě Horn, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům. Současně však prohlásil, že nejvyšší vedení automobilky nevědělo o tom, že v 11 milionech vozů s naftovým motorem po celém světě byl instalován software, který umožňoval manipulace s měřením emisí.

Horn byl velmi oblíbený u prodejců Volkswagenu díky své otevřenosti a byl hlavním "mluvčím" společnosti v USA, který se snažil znovu získat důvěru kupujících a obchodníků. Prodej hlavní značky Volkswagen v USA však od skandálu klesá a letos se snížil již o 14 procent po loňském pětiprocentním poklesu.

Svaz prodejců Volkswagenu ve svém prohlášení označil odchod Horna za vážnou ránu pro síť dealerů v USA, zaměstnance Volkswagen of America, pracovníky závodu Volkswagenu ve městě Chattanooga a pro celou komunitu Volkswagenu. Změna ve vedení podle nich firmu spíše ohrožuje, než aby jí byla ku prospěchu.

Americkou divizi bude zatím řídit Hinrich Woebcken, který od letošního roku řídí operace automobilky v Severní Americe a je předsedou správní rady americké divize.

"Lidé vědí, že tento skandál má kořeny v Německu, což je důvod, proč je to tak překvapující," komentovala odchod Horna analytička výzkumné společnosti Kelley Blue Book Rebecca Lindlandová. "Pokud jde o obětní beránky, jsou zde jiní beránci na odchod, kteří by byli lepší," dodala.

Volkswagen nyní pokračuje v jednání s Kalifornií, americkým ministerstvem spravedlnosti a amemrickou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) o případných opravách nebo odkupu problémových vozidel s naftovým motorem. Do 24. března má automobilka oznámit soudu, zda má přijatelné řešení, napsaly agentury AP a Reuters.

Volkswagen koncem loňského roku uvedl, že dal stranou 6,7 miliardy eur (181 mikliard Kč) na náklady spojené se svoláváním aut. Firma však již připustila, že tako částka nebude stačit. Je to mimo jiné i proto, že relativně snadné a levné technické řešení pro zhruba 8,5 milionu aut v Evropě nebude možné použít pro auta v USA kvůli technickým rozdílům a přísnějším emisním pravidlům pro vozy s naftovým motorem.

Zdroj:čtk

Podobná témata
vw, volkswagen, vyšetřování, dieselgate

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články
Ilustrační foto

Evropská komise si došlápne na země s nedostatečným opatřením kvůli emisím aut, v hledáčku je i ČR

Evropská komise dnes zahájila právní kroky vůči sedmi členským zemím Evropské unie včetně České republiky a Německa.

Jižní Korea podá žalobu na VW

Jihokorejský regulátor podá žalobu na pět současných nebo bývalých manažerů firmy Volkswagen AG a udělí rekordní pokutu kvůli aféře s podvody ohledně emisí naftových motorů firmy.



Čti více

Stříbrné mince American Eagle s letošním datem jsou vyprodány, zlaté mince míří k rekordu

Prodej stříbrných mincí American Eagle s letošním datem klesl z loňského rekordu o 20 procent na nejnižší hodnotu za čtyři roky a letošní zásoby jsou již vyprodány, uvedla americká mincovna.

Ilustrační foto

Africký těžař ovládne jediného producenta platiny a palladia v USA

Jihoafrická společnost Sibanye Gold koupí za 2,2 miliardy USD (56,3 miliardy Kč) americkou firmu Stillwater Mining. Ta je jediným těžařem platiny a palladia v USA a největším primárním producentem kovů z tzv. platinové skupiny mimo JAR a Rusko.

Ilustrační foto

Ford nadále plánuje přesun výroby do Mexika, riskuje přízeň Donalda Trumpa

Americká automobilka Ford Motor pokračuje ve svých plánech přesunu výroby malých aut ze Spojených států do Mexika, navzdory nedávným hrozbám nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa, že uvalí na zboží ze zahraničních továren amerických firem vysoké clo. Řekl to v rozhovoru s agenturou AP generální ředitel automobilky Mark Fields.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.