Michael Horn odchází po pětadvaceti letech z Volkswagenu, s okamžitou platností

10.03.2016 11:31 | fa ra | Diskuze

Generální ředitel americké divize německé automobilky Volkswagen Michael Horn (54) s okamžitou platností z firmy odchází. Informovala o tom automobilka v noci na dnešek. Náhlý odchod Horna přichází ve chvíli, kdy se firma potýká s dopady rozsáhlého emisního skandálu.

Foto: Francesco Gasparetti

 

Horn působil v podniku 25 let. Šéfem divize Volkswagen of America se stal v roce 2014. Podle prohlášení automobilky odchází po vzájemné dohodě, aby využil jiné příležitosti.

Byl to právě Horn, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům. Současně však prohlásil, že nejvyšší vedení automobilky nevědělo o tom, že v 11 milionech vozů s naftovým motorem po celém světě byl instalován software, který umožňoval manipulace s měřením emisí.

Horn byl velmi oblíbený u prodejců Volkswagenu díky své otevřenosti a byl hlavním "mluvčím" společnosti v USA, který se snažil znovu získat důvěru kupujících a obchodníků. Prodej hlavní značky Volkswagen v USA však od skandálu klesá a letos se snížil již o 14 procent po loňském pětiprocentním poklesu.

Svaz prodejců Volkswagenu ve svém prohlášení označil odchod Horna za vážnou ránu pro síť dealerů v USA, zaměstnance Volkswagen of America, pracovníky závodu Volkswagenu ve městě Chattanooga a pro celou komunitu Volkswagenu. Změna ve vedení podle nich firmu spíše ohrožuje, než aby jí byla ku prospěchu.

Americkou divizi bude zatím řídit Hinrich Woebcken, který od letošního roku řídí operace automobilky v Severní Americe a je předsedou správní rady americké divize.

"Lidé vědí, že tento skandál má kořeny v Německu, což je důvod, proč je to tak překvapující," komentovala odchod Horna analytička výzkumné společnosti Kelley Blue Book Rebecca Lindlandová. "Pokud jde o obětní beránky, jsou zde jiní beránci na odchod, kteří by byli lepší," dodala.

Volkswagen nyní pokračuje v jednání s Kalifornií, americkým ministerstvem spravedlnosti a amemrickou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) o případných opravách nebo odkupu problémových vozidel s naftovým motorem. Do 24. března má automobilka oznámit soudu, zda má přijatelné řešení, napsaly agentury AP a Reuters.

Volkswagen koncem loňského roku uvedl, že dal stranou 6,7 miliardy eur (181 mikliard Kč) na náklady spojené se svoláváním aut. Firma však již připustila, že tako částka nebude stačit. Je to mimo jiné i proto, že relativně snadné a levné technické řešení pro zhruba 8,5 milionu aut v Evropě nebude možné použít pro auta v USA kvůli technickým rozdílům a přísnějším emisním pravidlům pro vozy s naftovým motorem.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Bosch je vyšetřován v kauze možných manipulací s emisemi automobilkou Daimler

Kvůli podvodům s emisemi Daimler jsou vyšetřováni také zaměstnanci dodavatelské společnosti Bosch

Problém Fiatu s emisemi údajně vyřeší aktualizace software

Akcie Fiat posilují, Marchionne se brání obviněním

Nejzajímavější akcie na dnešní den: Tiffany, Lowe's a další

Policie vyšetřuje emisní skandál v Daimleru



Čti více
Ilustrační foto

Veolia postaví v Mexiku spalovnu, která bude pohánět místní metro

Ilustrační foto

Podíl problémových úvěrů v bankách je v ČR hluboko pod průměrem EU

Pražskou burzu v týdnu negativně ovlivnily finanční tituly, Pegas na maximech

Ilustrační foto

Zájem o převzetí německých firem ze strany zahraničních investorů je znovu rekordní

Aerolinky British Airways přerušily kvůli výpadku počítačových systémů lety

Ilustrační foto

Podíl českého kapitálu na základním jmění tuzemských firem je na rekordu

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.