Možnou odpovědí na nedostatečný dojezd elektromobilů je elektrická silnice

11.03.2016 16:48 | V Z | Diskuze

Možným řešením dlouhodobého problému s nedostatečnou výdrží baterií a malým dojezdem elektromobilů je elektrifikace silnic. V závodě o výstavbu autonomních vozidel sledovat i silnici, píše agentura Bloomberg.

Foto: Public Domain

 

Otec s dcerou, kteří jsou nadšenci do elektromobilů, založili skotský projekt Tracked Electric Vehicle, který zajisťuje dobíjení baterií ve vozidlech za jízdy z kovového pruhu zabudovaného přímo do vozovky. Cílem systému je zbavit spotřebitele obav z malého dojezdu elektromobilů a strachu, že jim jejich vozidlo přestane jet dříve, než se dostanou k nabíjecí stanici.

Skotský program zaujal stavitele infrastruktury, jako jsou např. ArcelorMittal, OHL Group a Heintzmann, jejichž příjmy pocházejí z velkých veřejných staveb. Tyto firmy dokonce projektu TEV Project udělily cenu za nejlepší vynález v oboru. Podle zakladatele Willa Jonese má systém potenciál přispět k masivnímu rozšíření elektromobilů.

„Je to magická věc,“ tvrdí pětasedmdesátiletý Jones, který držitelem desítek patentů z oblasti energetiky a spoluzakladatelem výrobce bateriových systémů Philadelphia Scientific. „Pokud dosáhnete přímého nabíjení z vozovky, energetická síť pro elektromobily se rázem změní z nedostatečné na nekonečnou.“

Jonesův TEV Project plánuje postavit první zkušební elektrifikovanou silnici příští rok. Náklady odhaduje na 1,2 až 1,8 milionu dolarů na míli, tj. mnohem méně než u tradičních dálnic. Stavitelé infrastruktury rovněž celý projekt se zájmem sledují.

„Běžné dálnice obvykle stojí asi 30x více než silnice plánovaná projektem TEV Project,” uvádí předseda Smart Transportation Alliance, Jose Papi. Tato společnost zabývající se velkými infrastrukturními projekty udělila TEVu ocenění za nejlepší inovaci. Náklady na míli postavené silnice „jsou mnohem nižší než u jakéhokoli jiného projektu, se kterým jsme se setkali,“ uvedl Papi.

TEV, tj. zkratka pro Tracked Electric Vehicle, je nezisková organizace kladoucí si za cíl podporovat spolupráci mezi státními orgány a soukromými společnostmi. Elektrifikace všech 164 000 km státních dálnic a hlavních silnic ve Spojených státech pomocí této technologie by stála až 295 miliard dolarů.

Silnice plánované TEV Projectem by měly být vybavený kovovým pruhem, který by poskytoval zdroj energie pro vozidlo. Podobně jako dnešní tramvaje a vlaky metra by tak elektromobily na silnici či dálnici TEV byly dobíjeny za jízdy. Jones popisuje celý projekt jako kombinaci silnic z 19. století s dálnicemi 20. století, vytvářející novou dopravní síť využívající čisté energie.

V současnosti je ve světě 1 miliarda automobilů, a jen jedno promile z nich tvoří elektromobily. Prodeje elektromobilů loni podle údajů Bloomberg New Energy Finance vzrostly o 60 % a letos podle očekávání stoupnou o dalších 46 %. V USA je v současnosti celkově 460 000 elektrických vozidel. To je mnohem méně, než kolik by bylo zapotřebí k získání federální podpory pro výstavbu infrastruktury.

Americký federální úřad pro správu silnic a dálnic, Federal Highway Administration, loni požadoval rozpočet ve výši 49 miliard dolarů na údržbu celostátní sítě silnic a dálnic využívané asi 258 miliony benzinových a naftových automobilů.

Zdroj:Bloomberg, Redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

NATO investuje tři miliardy eur do satelitů a obrany proti kybernetickým hrozbám

NATO plánuje v příštích třech letech investovat tři miliardy eur do vylepšení satelitní a počítačové technologie.

Ilustrační foto

Severokorejský jaderný program postoupil do dalšího vývojového stupně

Podle agentury AFP to uvedla Mezinárodní agentura pro atomovou energii (MAAE). Šéf MAAE Jukija Amano prohlásil, že velikost severokorejského zařízení na obohacování uranu se za posledních pár let zdvojnásobila.

Ilustrační obrázek

Další technologické IPO na obzoru budou všechno jen ne podobná Snap Inc.

Investoři, kteří se obávají, že akcie technologických společností si po svém vstupu na burzu povedou stejně bídně jako Snap Inc. si mohou oddychnout. Chystaná IPO se týkají společností se zcela rozdílným charakterem.

Ilustrační obrázek

DAX: technická analýza 23.3.2017

V případě DAX pozorujeme v posledních týdnech velice podobný příběh jako u amerického S&P. I zde došlo k prudké korekci a k propadu zpět pod svou rezistenci. Indikátory nejsou naladěny pro další dny zrovna pozitivně. S jednou výjimkou. SMI se nachází již blízko úrovní, z kterých následně zahajoval nárůst. Prostor pro další oslabování je tak omezený.

D. Nouyová připustila možnost uzavření některých bank

V případě, že některé banky v eurozóně nebudou ekonomicky životaschopné, budou muset být zřejmě uzavřeny, tvrdí šéfka bankovního dohledu Evropské centrální banky (ECB) Daniele Nouyová.



Čti více

Japonský jen by mohl pokořit hranici 110

Nejpřeprodanější měna z koše deseti hlavních měn po amerických volbách hlásí comeback. Chuť investorů nakupovat japonský jen podpořilo přehodnocení pravděpodobnosti politiky podporující růst ve Spojených státech poté, co Donald Trump neuspěl minulý týden se svým návrhem zrušit zdravotní reformu, a také série domácích a technických faktorů. Analytici předvídají další růst.

Hrozba cyklonu přeruší těžbu uhlí v Austrálii

Společnosti BHP Billiton Ltd. a Glencore Plc částečně zastavují produkci uhlí v australském státě Queensland kvůli hrozbě nejhoršího cyklónu od roku 2011.

GBP / USD – technický výhled; Před Brexitem býčí až neutrální

Další hlavní událostí tohoto týdne bude spuštění článku 50 ve Velké Británii, čímž se formalizuje jednání o Brexitu, což může mít vliv na britskou libru. Očekáváme, že pár GBP / USD se může na dlouhodové bázi rozpohybovat oběma směry, protože investoři si uvědomují, že proces vyjednávání bude trvat dlouho. Navíc pár v tomto měsíci vzrostl o více než 1% a dosáhl 1.2530 podruhé ve třech dnech.

USD / JPY – technický výhled; Cena prolomila bariéru 110.60

Tento týden bude rušný, a to zejména díky poslovům členů Fedu, kde budou ukazovat své názory na to, kdy bychom mohli očekávat příští zvýšení U.S. sazeb. U.S. dolar se v průběhu tohoto měsíce vůči japonskému jenu obchoduje níže, spadl o více než 2% a klesá, protože Fed zvyšuje úrokové sazby.

Deutsche Bank: Tržní podíl OPECu zůstává nad úrovní roku 2014

Podle výzkumného týmu Deutsche Bank je tržní podíl OPECU stále nad úrovní roku 2014, i když od října 2014 došlo ke snížení těžby ropy o 1,4 milionu barelů za den.

Commerzbank: Výhled pro pár EUR/USD je neutrální až pozitivní

Podle vedoucí forex technické analýzy Commerzbank Karen Jones je v současné době výhled pro měnový pár EUR/USD neutrální až pozitivní.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.