Na podporu rozvoje elektromobilů vyčlení Německo 2,5 miliardy euro

03.02.2016 20:00 | fa ra | Diskuze

Německo hledá způsoby, jak podpořit rozvoj elektromobilů. Loni tvořily jen 0,7 procenta všech nově uvedených vozidel do provozu a kabinet je daleko od svého cíle, aby do roku 2020 jezdilo po německých silnicích milion vozidel poháněných elektřinou.

Foto: Public Domain

Ministr hospodářství Sigmar Gabriel nyní navrhuje balíček opatření zahrnující nákupní prémie a rozvoj dobíjecích stanic, v rámci kterého by vláda v příštích pěti letech investovala pro tyto účely celkem 2,5 miliardy eur (67,6 miliardy Kč).

Po německých silnicích nyní jezdí zhruba 50.000 vozů s čistě elektrickým pohonem a dvojnásobný počet hybridních aut. Zákazníky odrazuje od nákupu vozidel poháněných elektřinou především jejich výrazně vyšší pořizovací cena, problém je pro ně také nedostatečná síť dobíjecích stanic, které chybí zejména na cestách mezi městy.

Německo v současnosti podporuje elektromobily tím, že je osvobozuje od daně z vlastnictví motorového vozidla. Řidiči tak ročně ušetří kolem 150 eur (4000 Kč), pořizovací cena čistě elektrických aut je však dvoj- až trojnásobná proti stejným modelům v benzinové nebo dieselové verzi.

Gabriel nyní navrhuje, aby stát vyplácel při nákupu nového elektromobilu novým vlastníkům jednorázovou prémii 5000 eur (135.000 Kč). Na financování této prémie by se měl podílet i automobilový průmysl, firmy by podle ministrova návrhu měly odvádět část zisků do zvláštního fondu, ze kterého by se kryla zhruba třetina výše poskytované prémie.

S Gabrielovým návrhem souhlasí ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová a má také podporu bavorské zemské vlády, neboť v největší spolkové zemi je silný automobilový průmysl, který v rozvoji elektromobility vidí příležitost k dalšímu růstu. Ostře se proti záměru staví ministr financí Wolfgang Schäuble, který ho považuje za formu státní podpory pro jedno průmyslové odvětví.

Kromě vysoké ceny elektromobilů brání jejich rozvoji také omezená kapacita používaných baterií. Podle Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) se průměrný dojezd elektromobilů pohybuje kolem 160 kilometrů na jedno nabití, výrazné zlepšení lze očekávat až s příchodem nové generace baterií. Kvůli omezenému dojezdu je proto elektromobil vhodné auto do města, ale ne na delší cesty, protože mezi městy není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic. Podle Gabriela by proto vláda měla investovat do vybudování infrastruktury pro elektromobily.

Ministr hospodářství očekává, že se o jeho plánu na podporu elektromobilů rozhodne v březnu. Podle některých kritiků však nemusí rozvoj vozů s elektrickým pohonem přispět k omezení emisí oxidu uhličitého (CO2). které si od něj Německo slibuje. Studie Frauenhoferova institutu pro ministerstvo dopravy loni ukázala, že při výrobě elektromobilu vzniká o 60 procent víc emisí CO2 než při výrobě klasického auta a rozdíl se vyrovná až po ujetí 100.000 kilometrů.

Zdroj:čtk

Podobná témata
německo, elektromobily, co2

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Automobilka Porsche je v Německu vyšetřována v souvislosti s aférou Dieselgate

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to dnes Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA).



Čti více

Ukrajina a Rusko se blíží shodě v otázce dodávek plynu

Rusko a Ukrajina učinily pokrok při dnešním jednání o dodávkách a tranzitu zemního plynu. Třístranné jednání zprostředkované Evropskou unií bylo první od loňského listopadu, kdy Kyjev přestal kupovat ruský plyn, uvedla agentura Bloomberg.

Na měnovém páru USD/JPY očekávejte ke konci roku korekci, radí forex analytici Morgan Stanley

Závěr roku by měl na USD/JPY přinést výraznou korekci ve směru dolů, jsou přesvědčeni forex analytici Morgan Stanley. Na jakých úrovních se pokles zastaví?

Proč nyní sázet na pokles kanadského dolaru? Tři důvody podle forex analytiků BNP Paribas

Kanadský dolar (CAD) bude podle očekávání forex analytiků BNP Paribas oslabovat. Jaké uvádějí důvody?

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.