Na začátku letošního roku fungovalo na českém trhu 236 franšízových konceptů

03.03.2016 16:39 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Na začátku letošního roku fungovalo na českém trhu 236 franšízových konceptů. Z nich 190 patřilo mezi reálné franšízy a 46 se řadilo mezi tzv. partnerské systémy. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Profit system, které zpracovala podle nové metodiky.

Foto: Public Domain

 

Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Letos tvoří české franšízové značky 65 procent trhu, což je meziroční nárůst o sedm procentních bodů. Firmy nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody například vybudovaný systém práce a marketingovou podporu.

Zahraniční značky si udržují konstantní růst, ale jejich podíl rok od roku klesá. "Domníváme se, že tento trend, který svědčí o určité vyzrálosti tuzemského franšízového trhu, bude stále pokračovat. Dnes víme, že Česko je pro zahraniční sítě stále atraktivní. V poslední době odhalilo svůj záměr o vstup hned několik zahraničních značek," uvedl ředitel poradenské společnosti Profit system Marek Halfar.

"Podíl českých značek roste zejména proto, že stále více tuzemských podnikatelů vnímá rozvoj prostřednictvím franšízových licencí jako atraktivní způsob expanze. Díky němu totiž mohou proniknout i do regionů, ve kterých by se jim nevyplatilo budovat pobočky vlastní," tvrdí zpráva.

Loni na tuzemském trhu podnikalo pod franšízovými koncepty 3139 lidí, kteří měli na starosti více než 3900 franšízových poboček. Do spolupráce s partnerskými sítěmi bylo zapojeno přes 2600 podnikatelů, ti provozovali téměř 2900 partnerských poboček.

Mladší franšízové koncepty, kterým se podařilo etablovat na trhu, začaly expandovat se svými pobočkami do dalších regionů. Jde například o franšízy sítě Konopná lékárna, poradenské společnosti Extéria, automyček MaxDrive či firmu zajišťující lékařskou soukromou přepravu Novodobá sanitka.

Naopak firmy, které na českém trhu působí už více než šest let a postupně rozšířily svou síť do všech regionů, započaly s konsolidací své sítě. Tyto společnosti se zbavovaly části franšízových partnerů a zavíraly neefektivní pobočky. Jejich sítě se tak zmenšovaly. Příkladem mohou být Hudební škola Yamaha nebo obchody Hruška, uvádí Profit system.

Letos by se měl počet nových franšízových konceptů zvýšit. Jeho dynamika však nebude taková jako v předešlých letech. "Franšízový trh dospěl do fáze, kdy postupně dosahuje vrcholu a strop by se mohl pro následující období nacházet na úrovni 270 v případě započítání partnerských systémů, respektive 210, budeme-li mluvit o reálných franšízách," dodal Halfar.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Europarlament bude diskutovat o české mediální scéně

Czech Coal: Budeme opět těžit u Slatinic na Mostecku

Anonymní s.r.o. společnosti zažívají boom

Ilustrační foto

Podíl českého kapitálu na základním jmění tuzemských firem je na rekordu

Pawlowski AG se soudí s Českou republikou o miliardy korun za zmařenou investici

Význam Afriky pro český export dále roste



Čti více

Buffett nakoupil akcie Lanxess AG

Forex analytici z UOB a jejich technické cíle pro měnové páry

Cena ropy dnes vzrostla, nicméně obavy nezmizely

Ukrajinští vyšetřovatelé zasahují v místních kancelářích Yandexu

Týdenní výhled: 29. května - 2. června; Poslední NFP před červnovým zasedáním FOMC

Jaká je aktuální situace na finančních trzích?

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.