Německá vláda údajně věděla o manipulaci s emisemi u Volkswagenu několik let

27.08.2016 20:42 | fa ra | Diskuze

S údaji o emisích naftových aut nemanipulovala pouze německá automobilka Volkswagen, ale i další výrobci. Německá vláda přitom byla na tyto manipulace upozorněna už v roce 2010.

Foto: Public Domain

Podle listu Süddeutsche Zeitung to tvrdí odborníci, které o stanovisko ke skandálu kolem emisí požádal německý parlament.

Denis Pöhler z univerzity v Heidelbergu například hovoří o manipulaci u téměř všech výrobců naftových aut. Upozorňuje, že nejpozději v roce 2010 bylo díky jedné tehdejší studii známo, že motory moderních naftových vozů jsou nastaveny tak, aby dodržovaly limity pro emise oxidů dusíku pouze při oficiálních měřeních v laboratorních podmínkách.

Podle Pöhlera muselo být německým úřadům po několik let "zjevné", že emise naftových vozů se v reálném silničním provozu výrazně liší od oficiálních údajů. To podle Süddeutsche Zeitung ukazuje, že stát v této záležitosti selhal.

Šéf technického centra německého autoklubu ADAC Reinhard Kolke ke svému stanovisku pro parlament přiložil dopis, který ADAC v červnu 2010 zaslal německému ministerstvu životního prostředí. Autoklub v dopisu důrazně varuje, že neustálé zpřísňování emisních limitů u naftových aut neplní svůj účel, protože motory jsou nastavovány tak, že při reálném provozu vypouštějí mnohem více škodlivin než při oficiálních měřeních.

"Obrázek, který odborníci vykreslují, je naprosto jasný," uvedl poslanec za Zelené Oliver Krischer. Odborníci podle něj potvrzují "organizované selhání státu". Krischer přitom již dříve kritizoval vládu za to, že léta tolerovala nadměrné hodnoty emisí a nic proti nim nepodnikla.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Zdroj:čtk

Podobná témata
německo, volkswagen, politika, dieselgate

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Agentura TrueCar zveřejnila odhady listopadových prodejů aut v USA

Podle odhadů společnosti TrueCar stouply listopadové prodeje nových vozů v USA o 3,6 %. Předpovědi očištěné o vliv počtu pracovních dnů však hovoří o 4,7 % poklesu.

Ilustrační foto

Nechtěli jste elektromobil kvůli nízkému počtu dobíjecích stanic? Tak teď už váhat nemusíte!

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů, uvedla dnes agentura DPA.

Jižní Korea chce zakázat prodej některých modelů Nissan, BMW a Porsche

Jižní Korea plánuje vydat zákaz prodeje některých modelů japonské značky Nissan a dvou německých automobilek - BMW a Porsche. Opatření navazuje na zjištění ohledně manipulace s doklady týkajícími se způsobilosti jejich provozu na pozemních komunikacích.



Čti více

Japonské firmy pracují na výrobě papíru z vápence

V Japonsku spojí síly největší místní tiskárna podle tržeb Toppan Printing Co. a firma TBM Co., aby vyráběly papír z vápence.

Ilustrační foto

Neziskovky v ČR: Kolik jich je, kolik nás stojí, co nám přináší a jaká je jejich budoucnost?

Věděli jste, že v ČR je 128 tisíc "neziskovek"? Čím se zabývají, kolik stojí a co přináší společnosti i české ekonomice?

Ilustrační foto

Ozvěny trhu: Akciovým trhům svítí zelená

Pohled analytiků Komerční banky na vývoj akciových trhů v příštím roce.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.