Německo podpoří prodeje elektrických a hybridních vozů částkou až 4000 euro

27.04.2016 15:11 | fa ra | Diskuze

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Při nákupu nového čistě elektrického vozu dá řidiči prémii 4000 eur (108.000 Kč), při nákupu hybridního auta 3000 eur (81.000 Kč). V noci na dnešek se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, uvedla dnes s odvoláním na zdroje z kabinetu rozhlasová stanice Deutschlandfunk. O náklady na nákupní prémie se podělí stát a automobilky.

Foto: Public Domain

 

Podle zdrojů Deutschlandfunku by se prémie měly začít vyplácet už ve druhé polovině května. Nárok na ně by měli pouze lidé, kteří si koupí vůz, jehož cena v základní výbavě nepřekročí 60.000 eur (1,6 milionu Kč). Vláda očekává, že celkové náklady na podporu elektromobility dosáhnou 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč), z toho polovinu by měly nést automobilky.

Kabinet přijal nákupní prémie, aby motivoval více Němců k nákupu vozu na elektrický pohon. Vláda se tak chce přiblížit splnění svého cíle, že by v roce 2020 mělo jezdit po německých silnicích milion elektrických aut. V současnosti je k tomuto cíli daleko - čistě elektrických osobních vozů je registrováno 25.000, hybridních osobních aut 130.000.

Nákupní prémie mají mnoho kritiků mezi poslanci vládních stran. Poslanci se domnívají, že vhodnější opatření by bylo investovat víc peněz do rozšíření nabíjecích stanic. Těch je zatím nedostatek a jejich chybějící infrastruktura je jedním z důvodů, proč lidé elektrické vozy nechtějí. Vláda zatím na výstavbu nabíjecích stanic uvolnila 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč).

Kritika zaznívá i vůči samotnému principu nákupních prémií. Část poslanců upozorňuje na to, že elektrické auto si mohou dovolit jen bohatší lidé, protože jeho cena je výrazně vyšší než u dieselového nebo benzinového modelu. Peníze na prémie přitom půjdou i z daní chudších obyvatel.

Podle některých kritiků také nemusí rozvoj vozů s elektrickým pohonem přispět k omezení emisí oxidu uhličitého (CO2). které si od něj Německo slibuje. Studie Frauenhoferova institutu pro ministerstvo dopravy loni ukázala, že při výrobě elektromobilu vzniká o 60 procent víc emisí CO2 než při výrobě klasického auta a rozdíl se vyrovná až po ujetí 100.000 kilometrů.

Zdroj:čtk

Podobná témata
německo, elektromobily

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Energetická budoucnost patří vodíku je přesvědčeno vedení Royal Dutch Shell, Toyoty a dalších společností

Velké automobilové a energetické společnosti jako Shell, Total či Toyota se ve společném prohlášení ze Světového ekonomického fóra v Davosu zavázaly investovat v příštích pěti letech 10 miliard euro do rozvoje vodíkových technologií, které podle nich představují ideální možnost, jak zbavit svět závislosti na fosilních palivech.

Audi a FAW rozšíří modelovou řadu elektrických vozů v Číně

Volkswagen chce se značkou Audi zvýšit prodej elektrických modelů aut v Číně – pomoci by mu v tom mohla prohloubená spolupráce s místním partnerem FAW Group Corp.

Ilustrační foto

Politický tlak na Fiat roste, Německo žádá svolání vybraných modelů

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt požaduje svolání některých modelů italsko-americké automobilky Fiat Chrysler. Informuje o tom německý list Bild am Sonntag.

Čínské anti-Tesly: boom elektromobilů rozjíždějí levné modely

V Číně se prodá více elektromobilů než ve zbytku světa dohromady. Jde však především o modely lokálních značek, které jsou levnější a mají kratší dojezd než vozy nabízené zahraničními producenty, jako jsou Tesla Motors či Nissan.

Tesla zveřejnila poplatky za rychlé nabíjení

Tesla (NASDAQ:TSLA) již v listopadu oznámila, že na svých stanicích Supercharger ukončí politiku neomezeného dobíjení bez poplatku, ale svou novou poplatkovou politiku pro majitele, kteří nové vozy zakoupí po 15. 1. 2017, zveřejnila až nyní.

Ilustrační foto

Na které automobilové novinky se můžeme těšit v letošním roce?

Nezávisle na tom, jak politika nového prezidenta USA Donalda Trumpa v budoucnu ovlivní automobilový průmysl, letošní rok bude nabit novinkami nejen na poli elektromobilů a samořízených vozidel.



Čti více

Apple žaluje Qualcomm za údajně přehnané licenční poplatky a zadržené platby

Celková výše poplatků, které si výrobce polovodičových součástek Qualcomm účtuje za své duševní vlastnictví, podle Apple dávno překročila hranice férového obchodu i zákonů.

Americké akcie v den nástupu nového prezidenta USA mírně posílily

Americké akciové trhy v den inaugurace nového prezidenta Donalda Trumpa mírně zpevňovaly a během dne ztratily jen malou část počátečních zisků.

Analytici Deutsche Bank snižují po včerejší rally investiční doporučení pro akcie CSX

Analytici Deutsche Bank snížili investiční doporučení pro akcie společnosti CSX (CSX) z „Buy“ na „Neutral“ s cílovou cenou 42 USD.

Společnosti Westinghouse a AZZ uzavírají novou dohodu o spolupráci v oblasti jaderné energetiky

Společnosti AZZ Inc. (AZZ) a Westinghouse Electric se rozhodly společně prodávat své bezpečnostní vybavení určené pro jadernou energetiku.

Gazprom zprovozní další dva ropné vrty za polárním kruhem

Zatímco západní energetické společnosti si stále nejsou jisté, zda se těžba ropy ve ztížených arktických podmínkách vyplatí, ruská společnost Gazprom zde navyšuje počty svých ropných plošin.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.