Německo podpoří prodeje elektrických a hybridních vozů částkou až 4000 euro

27.04.2016 15:11 | fa ra | Diskuze

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Při nákupu nového čistě elektrického vozu dá řidiči prémii 4000 eur (108.000 Kč), při nákupu hybridního auta 3000 eur (81.000 Kč). V noci na dnešek se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, uvedla dnes s odvoláním na zdroje z kabinetu rozhlasová stanice Deutschlandfunk. O náklady na nákupní prémie se podělí stát a automobilky.

Foto: Public Domain

 

Podle zdrojů Deutschlandfunku by se prémie měly začít vyplácet už ve druhé polovině května. Nárok na ně by měli pouze lidé, kteří si koupí vůz, jehož cena v základní výbavě nepřekročí 60.000 eur (1,6 milionu Kč). Vláda očekává, že celkové náklady na podporu elektromobility dosáhnou 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč), z toho polovinu by měly nést automobilky.

Kabinet přijal nákupní prémie, aby motivoval více Němců k nákupu vozu na elektrický pohon. Vláda se tak chce přiblížit splnění svého cíle, že by v roce 2020 mělo jezdit po německých silnicích milion elektrických aut. V současnosti je k tomuto cíli daleko - čistě elektrických osobních vozů je registrováno 25.000, hybridních osobních aut 130.000.

Nákupní prémie mají mnoho kritiků mezi poslanci vládních stran. Poslanci se domnívají, že vhodnější opatření by bylo investovat víc peněz do rozšíření nabíjecích stanic. Těch je zatím nedostatek a jejich chybějící infrastruktura je jedním z důvodů, proč lidé elektrické vozy nechtějí. Vláda zatím na výstavbu nabíjecích stanic uvolnila 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč).

Kritika zaznívá i vůči samotnému principu nákupních prémií. Část poslanců upozorňuje na to, že elektrické auto si mohou dovolit jen bohatší lidé, protože jeho cena je výrazně vyšší než u dieselového nebo benzinového modelu. Peníze na prémie přitom půjdou i z daní chudších obyvatel.

Podle některých kritiků také nemusí rozvoj vozů s elektrickým pohonem přispět k omezení emisí oxidu uhličitého (CO2). které si od něj Německo slibuje. Studie Frauenhoferova institutu pro ministerstvo dopravy loni ukázala, že při výrobě elektromobilu vzniká o 60 procent víc emisí CO2 než při výrobě klasického auta a rozdíl se vyrovná až po ujetí 100.000 kilometrů.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Škoda Electric se chystá exportovat svůj první elektrobus

JAC Motor: Čínská vláda schválila společný podnik s VW

Německo požádalo o utajované informace o F-35

Volvo přestane do budoucna vyvíjet nové dieselové motory

Tesla Inc. se učí být tak trochu německou automobilkou

Ilustrační foto

Volkswagen: Cokoliv může udělat Tesla, my uděláme lépe! Do roku 2025 budeme lídrem trhu



Čti více

Cena za odkup akcií Fortuny se zdá být férovější

Zisky keňských bank se po zavedení limitu na úvěry propadají

Svět zaplaví bavlna, cena je vysoko

Investiční doporučení pro akcie ArcelorMittal a Thyssenkrupp podle analytiků Macquarie

Barron's: Kupte bankovní akcie ještě před zátěžovými testy

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.