Německo uvažuje o mýtném pro všechna nákladní auta

15.02.2016 10:16 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble žádá o rozšíření mýtného pro nákladní auta i na vozy o hmotnosti menší než 7,5 tuny. Usiluje také o zrušení výjimky z placení mýtného, kterou nyní mají linkové dálkové autobusy. Je to nutné kvůli zajištění prostředků pro investice do dopravní sítě, uvedl Schäuble v připomínkovém řízení k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou připravuje ministerstvo dopravy.

Foto: Public Domain

 

"Vzhledem k velké poptávce po investicích musíme mít společný zájem na tom, abychom odstranili současné výjimky z uživatelských poplatků za používání dálkových komunikací," uvedl Schäuble. "Je třeba prověřit možnost rozšíření mýtného i na malá nákladní auta a na dálkové autobusy," upřesnil.

V Německu je pro nákladní dopravu zpoplatněno všech 12.800 kilometrů dálnic a 2300 kilometrů silnic prvních tříd (takzvaných Bundesstrasse), které mají dva jízdní pruhy v obou směrech. Od loňského října na nich musí platit mýtné vozy o hmotnosti přes 7,5 tuny, do té doby se vztahovalo na nákladní auta od 12 tun. Výjimku z placení mýtného mají dálkové autobusy, protože Německo chce chránit tento trh hromadné dopravy jako mladé odvětví, které se začalo rozvíjet teprve v roce 2013.

Příjmy z mýtného ročně činí zhruba 380 milionů eur (10,3 miliardy Kč), peníze jsou účelové vázány na rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy chce od roku 2018 rozšířit mýtné na všech 41.000 kilometrů silnic první třídy v zemi, aby se řidiči nemohli vyhýbat placení mýtného tím, že budou dálniční úseky objíždět po těchto komunikacích. Zároveň ministerstvo dopravy očekává, že mu rozšíření mýtného přinese dodatečné prostředky na investice do silniční sítě.

Ministerstvo dopravy však zároveň chce zachovat současnou hranici hmotnosti 7,5 tuny pro placení mýtného. Podle úřadu by odstranění hmotnostní hranice poškodilo malé řemeslníky a náklady na výběr mýtného by byly ve srovnání s dodatečným příjmem příliš vysoké.

Německé ministerstvo dopravy chtělo zavést také dálniční mýtné pro osobní auta. Původně ho měli řidiči začít platit už letos, po sporu s Evropskou komisí však Německo odložilo zavedení poplatků pro osobní auta na neurčito. Evropská komise kritizovala, že by se německým řidičům snížila daň z vlastnictví motorového vozidla o výši ročního dálničního poplatku, takže by mýtné dopadlo pouze na cizince.

Zdroj:čtk

Podobná témata
německo, mýtné, doprava

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Tesla Motors, Uber, Apple a další ženou cenu lithia směrem k novým rekordům

S nastávající érou elektromobilů a skladování energie, bude lithium hrát úlohu strategické suroviny, což se odrazí na jeho ceně. Ani letošní trojnásobné zvýšení ceny lithia nemusí být definitivní, domnívají se analytici. 

Česká republika má ve sporu o minimální mzdu řidičů v EU na své straně Evropskou komisi

Ve sporu o vynucování minimální mzdy v dopravě stojí Evropská komise na stejné straně jako Česká republika, řekla dnes v Lucemburku novinářům ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.



Čti více

Forex analytici UOB: U páru USD/JPY by mohl přijít pokles

Forex stratégové UOB Group prohlásili, že širší výhled u páru USD/JPY ukazuje na další konsolidaci, i když v krátkodobém výhledu není vyloučen ani retracement.

ČNB pokračovala v intervencích proti koruně, devizové rezervy rostly o 1,8 miliardy euro

Devizové rezervy České národní banky ke konci listopadu vzrostly proti říjnu o 1,8 miliardy eur na 80,3 miliardy eur. Zvýšily se také v korunovém vyjádření, v dolarovém klesly. Vyplývá to z informací, které dnes zveřejnila ČNB. Zároveň ČNB v říjnu provedla druhé nejvyšší intervence  od jejich zahájení.

Ilustrační foto

Volkswagen schytal pokutu za klamavou reklamu, jeho dieselové vozy šetrné k životnímu prostředí rozhodně nebyly

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů (zhruba 800 milionů Kč) za klamavou reklamu týkající se emisí.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.