Nissan používá technologii NASA k řízení autonomních vozů

11.01.2017 11:30 | Miloš Kotek | Diskuze

Nejde sice o zcela autonomní vozy, ale funguje to. Nissan se domnívá, že nejrychlejším způsobem, jak se dobrat zcela autonomních vozidel je poskytnout jim lidskou podporu. A není tedy překvapením, že nejlepší je použít osvědčenou technologii NASA.

Foto: Public Domain

Nissan předvedl technologii autonomní mobility (SAM) na výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato technologie zahrnuje i určitý stupeň vzdáleného řízení. Vozidla jsou schopna se pohybovat po většinu času zcela autonomně, ale lidský faktor „mobility manažer“ může vstoupit do řízení pomocí vzdáleného přístupu a převzít situaci pod kontrolu, pokud se vozidlo dostane do nepředpokládané situace.

„Autonomní systémy řízení nejsou jednoduché. Jde o velmi složitý technický roblém,“ říká Maarten Sierhuis, ředitel výzkumného centra Nissanu. „Musíte mít jistotu, že autonomní systém zvládne všechny situace kdykoli a kdekoli. Teprve v takovém případě můžete prohlašovat, že máte zcela autonomní systém řízení.“

Nissan vysílá signál pro svá auta ze svého sídla v Silicon Valley ze vzdálenosti 800 kilometrů od Las Vegas, kde samořiditelné vozidlo narazilo na stavební překážku. Vůz zastavil, zapnul výstražná světla a zaslal požadavek na asistenci pomocí LTE bezdrátové sítě mobility manažerovi do výstavní síně. Po obdržení potvrzení pak manažer pomocí satelitního vysílání převzal řízení vozu a objel překážku za pomoci programu na svém stolním počítači. Po překonání překážky vozidlo opět pokračovalo v cestě.

Vyřešení situace trvalo 90 sekund, a způsob řešení situace byl zároveň přenesen do vozidla, které se pohybovalo poblíž. Když druhé vozidlo zastavilo u překážky, aktivoval se způsob objetí a toto zpoždění již trvalo pouze 12 sekund.

Nissan vyvíjí tento systém ve spolupráci s NASA, která podobným způsobem ovládá vozítka na Marsu.

„Když vůz na Marsu zaznamená kámen, tak ho zanalyzuje a pošle nám výsledky,“ vysvětluje Eugene Tu, ředitel výzkumného centra NASA. „Když vůz zaznamená situaci, která mu není známá, přejde do bezpečného módu a čeká na další instrukce ze Země.“

Automobilový analytik Mark Boyadjis z výzkumné společnosti IHS Markit systém Nissanu velmi vítá. „Samořiditelné vozy jsou v podstatě již hotovy, nyní jde o to, zavést jejich používání v masovém měřítku.“

Zdroj:newscientist, redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Oblohu budoucnosti ovládnou hypersonická letadla

Divize autonomních vozidel Waymo společnosti Alphabet by mohla mít po osamostatnění hodnotu 70 miliard USD

Nejrychlejší elektromobil světa překonal svůj vlastní rychlostní rekord

Jeden z největších optimistů snížil doporučení pro akcie Tesla

Nejzajímavější akcie pro dnešní den, Tesla, Starbucks, Western Digital, Johnson & Johnson a další...



Čti více

Reuters: Irák možná zváží zajištění produkce ropy

Ilustrační foto

Americká inflace zatřese očekáváními centrálních bankéřů ve Fedu

Forex analytici z UOB a jejich technické cíle pro měnové páry

Cena ropy dnes vzrostla, nicméně obavy nezmizely

Týdenní výhled: 29. května - 2. června; Poslední NFP před červnovým zasedáním FOMC

Jaká je aktuální situace na finančních trzích?

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.