Podíl internetových obchodů na maloobchodních tržbách by měl letos v ČR dosáhnout 9,2 procenta

03.08.2016 10:27 | fa ra | Diskuze

Podíl internetových obchodů na maloobchodních tržbách by letos měl v ČR dosáhnout 9,2 procenta, očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Loni to bylo 8,1 procenta. V prvním pololetí Češi utratili v e-shopech 41 miliard korun, meziročně o 18 procent víc. Ukazují to aktuální data srovnávače cen Heureka.cz.

Foto: Alza.cz

 

"Výsledky české e-commerce v prvním pololetí odpovídají našim optimistickým předpokladům. Češi již nenakupují na internetu pouze nejdražší zboží, ale také zboží běžné denní spotřeby," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Důvěra českých zákazníků k internetovým obchodům podle něj nadále roste a ty jsou již nedílnou součástí nakupovacích návyků.

Nejvíce se zvýšily on-line prodeje v kategoriích kosmetika, zdraví a lékárna, potraviny a vzrostl také zájem o nákup oblečení on-line. "Každoročně je první polovina roku slabší než ta druhá, která vrcholí v čase vánočních nákupů. Teprve ty ukážou, jak moc úspěšný byl celý rok," dodal ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Z možností platby je stále nejpopulárnější dobírka, která je českým fenoménem. Preferuje ji letos 35 procent zákazníků, o tři procentní body meziročně méně. Bankovním převodem platí stále devět procent lidí, platební kartu preferuje 17 procent.

Obrat nákupů z mobilů a tabletů letos překročí desetiprocentní podíl. "Stále sledujeme, že segment mobilních nákupů neustále roste. Objemy nákupů i podíly návštěvnosti se zvyšují a korespondují s tím, jak prodejci vylepšují své mobilní stránky a pracují na mobilních nebo responzivních webech svých obchodů," dodal Braverman.

Celkem podle odhadu asociace prodej zboží a služeb přes internet letos v Česku překročí 130 miliard korun. Trh e-commerce v Evropě letos přesáhne půl bilionu eur, v přepočtu 13,5 bilionu korun.

 

Vývoj obratu české e-commerce v mld. Kč

Rok Zboží Služby Celkem
2005 12 3,4 15,4
2006 17 4,9 21,9
2007 21 7,5 28,5
2008 26 8,5 34,5
2009 32 10,2 42,2
2010 39 13,7 52,7
2011 44 16,4 60,4
2012 51 19,6 70,6
2013 58 24,5 82,5
2014 67 28,8 95,8
2015 81 36,1 117,1

Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci a Heureka

 

Podíl jednotlivých platebních metod v českých e-shopech v pct

  2015 2016
Bankovní převod 9 9
Dobírka 38 35
Online platba kartou 13 17
PayPal a Jiné 1 1
Platba při převzetí 29 28
Platební tlačítko (rychlý bankovní převod) 8 8
Splátky 2 2

zdroj: Heureka.cz

 

 

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Kvartální tržby internetových maloobchodů v USA

Maloobchodní společnosti v USA krachují nevídaným tempem

Internetový prodejce Mall Group hlásí mnohamiliardový obrat za loňský rok

Ilustrační foto

Na Velikonoční pondělí budou letos poprvé velké obchody nad 200 metrů čtverečních zavřené

Ilustrační foto

ÚOHS zahájil dvě správní řízení s obchodními řetězci, jejich jména neuvedl

Ilustrační foto

Jsou marže obchodníků tak velké nebo ne? Dva průzkumy a každý s jiným výsledkem



Čti více

Akcie General Electric oslabují o 1,6 % v reakci na výroky výkonného ředitele Immelta

Automobilka Aston Martin vykázala poprvé po deseti letech zisk za první čtvrtletí. Nabídne své akcie v rámci IPO?

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.