Pokémon Go dobývá svět. Jak na hře vydělává Nintendo a co to znamená pro jeho akcie?

13.07.2016 17:37 | wa pe | Diskuze

Fenomén nové hry Pokémon Go dobývá svět. Japonská společnost Nintendo slaví a její akcie letí vzhůru, jak ale na hře vydělává? 

Foto: Sadie Hernandez

 

Záhy po svém uvedení na trh se Pokémon Go stala nejstahovanější bezplatnou aplikací z App Store ve Spojených státech a počet aktivních uživatelů se začíná přibližovat sociální síti Twitter.

Hráči pomocí svých chytrých telefonů loví a trénují Pokémony, které nachází na skutečných lokacích v reálném světě. Stovky tisíců trenérů zaplnily parky, okolí pamětihodností i civilizaci vzdálená místa ve Spojených státech, v Austrálii či na Novém Zélandu. K oficiálnímu uvedení hry dnes podle informací z twitterového účtu vývojářů došlo v Německu a další evropské země se chystají.

Hra je ke stažení zdarma s dalším postupem ve hře se však hráčům otevírají možnosti jak urychlit trénování svých digitálních miláčků pomocí in-app nákupů. Pro chov, trénování a boj pokémonů je potřeba vynaložit takzvané pokémince (PokéCoins), které si hráči sice mohou vydělat v průběhu hry, mnohem rychlejší je však pořídit si je za reálné peníze. Uživatelé mají možnost koupit 100 pokémincí za 0,99 USD, případně až 14 500 mincí za 99,99 USD.

Hra má mnohem vyšší potenciál udržet pozornost svého uživatele po mnohem delší čas než oblíbené aplikace WhatsApp, Instagram nebo Snapchat, vyplývá z údajů portálu Similar Web.

Známý japonský výrobce videoher Nintendo se v posledních letech potýkal s potížemi poté, co z jeho koláče trhu začali výrazně ukrajovat producenti her pro mobilní zařízení. Zdá se, že Pokémon Go se konečně stal úspěšnou odpovědí na výzvy, které mobilní aplikace pro společnost představují, zároveň však není úplně jasné, jaká část tržeb vlastně Nintendu náleží. Pokémon Go je společným projektem The Pokémon Company ze 32 % vlastněné Nintendem a spin-off společnosti Niantic Inc., oddělené z Alphabet Inc.  Odhaduje se, že celosvětové tržby z in-app nákupů by mohly jen letos dosáhnout 58,2 miliardy USD a dokonce 76,5 miliardy USD v roce 2017, vyplývá z údajů portálu Statista.

Aplikace má navíc podle Fabiena Pierre-Nicolase z App Annie široké možnosti dalšího rozšíření o celou řadu sociálních funkcí včetně přímé interakce hráčů a jejich pokémonů.

Zapomínat nesmíme také na impozantní marketingový potenciál hry, která hráče úkoluje, kam mají směřovat jejich kroky v reálném světě. Maloobchodní prodejci a další podnikatelé by mohli platit za to, že ty nejvzácnější Pokémony bude možné chytit právě v jejich obchodech.

Od doby uvedení hry na trh posílily akcie Nintendo o 52 % a v současné době se obchodují za 26,32 USD za kus.

 

Zdroj:MW, Redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Automobilka Aston Martin vykázala poprvé po deseti letech zisk za první čtvrtletí. Nabídne své akcie v rámci IPO?

Nejzajímavější akcie na dnešní den: Tiffany, Lowe's a další

Cellcom Israel vykázal zisk

Google chce vyhodnocovat účinnost své reklamy také pomocí nákupů v kamenných obchodech

Nejzajímavější akcie na dnešní den: Nokia, AutoZone, Agilent Tech a další

Hospodářské výsledky pro týden 22.5.2017



Čti více

Koruna dnes mírně zpevnila na páru s dolarem, oslabila však vůči euru

Americký dolar dnes vyčkává poblíž šestiměsíčních minim na zveřejnění zápisu FEDu

Cena ropy dnes přešlapuje na místě. Trhy vyčkávají na další kroky OPEC

Kanadská centrální banka ponechala své úrokové sazby na stávající výši

Goldman: Zmrazení produkce ropy ve skupině OPEC zhatí prodej amerických rezerv

OPEC nedokázal snížit nadbytek ropy na trhu, i tak vygeneroval vyšší příjmy

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.