Pokémon Go dobývá svět. Jak na hře vydělává Nintendo a co to znamená pro jeho akcie?

13.07.2016 17:37 | wa pe | Diskuze

Fenomén nové hry Pokémon Go dobývá svět. Japonská společnost Nintendo slaví a její akcie letí vzhůru, jak ale na hře vydělává? 

Foto: Sadie Hernandez

 

Záhy po svém uvedení na trh se Pokémon Go stala nejstahovanější bezplatnou aplikací z App Store ve Spojených státech a počet aktivních uživatelů se začíná přibližovat sociální síti Twitter.

Hráči pomocí svých chytrých telefonů loví a trénují Pokémony, které nachází na skutečných lokacích v reálném světě. Stovky tisíců trenérů zaplnily parky, okolí pamětihodností i civilizaci vzdálená místa ve Spojených státech, v Austrálii či na Novém Zélandu. K oficiálnímu uvedení hry dnes podle informací z twitterového účtu vývojářů došlo v Německu a další evropské země se chystají.

Hra je ke stažení zdarma s dalším postupem ve hře se však hráčům otevírají možnosti jak urychlit trénování svých digitálních miláčků pomocí in-app nákupů. Pro chov, trénování a boj pokémonů je potřeba vynaložit takzvané pokémince (PokéCoins), které si hráči sice mohou vydělat v průběhu hry, mnohem rychlejší je však pořídit si je za reálné peníze. Uživatelé mají možnost koupit 100 pokémincí za 0,99 USD, případně až 14 500 mincí za 99,99 USD.

Hra má mnohem vyšší potenciál udržet pozornost svého uživatele po mnohem delší čas než oblíbené aplikace WhatsApp, Instagram nebo Snapchat, vyplývá z údajů portálu Similar Web.

Známý japonský výrobce videoher Nintendo se v posledních letech potýkal s potížemi poté, co z jeho koláče trhu začali výrazně ukrajovat producenti her pro mobilní zařízení. Zdá se, že Pokémon Go se konečně stal úspěšnou odpovědí na výzvy, které mobilní aplikace pro společnost představují, zároveň však není úplně jasné, jaká část tržeb vlastně Nintendu náleží. Pokémon Go je společným projektem The Pokémon Company ze 32 % vlastněné Nintendem a spin-off společnosti Niantic Inc., oddělené z Alphabet Inc.  Odhaduje se, že celosvětové tržby z in-app nákupů by mohly jen letos dosáhnout 58,2 miliardy USD a dokonce 76,5 miliardy USD v roce 2017, vyplývá z údajů portálu Statista.

Aplikace má navíc podle Fabiena Pierre-Nicolase z App Annie široké možnosti dalšího rozšíření o celou řadu sociálních funkcí včetně přímé interakce hráčů a jejich pokémonů.

Zapomínat nesmíme také na impozantní marketingový potenciál hry, která hráče úkoluje, kam mají směřovat jejich kroky v reálném světě. Maloobchodní prodejci a další podnikatelé by mohli platit za to, že ty nejvzácnější Pokémony bude možné chytit právě v jejich obchodech.

Od doby uvedení hry na trh posílily akcie Nintendo o 52 % a v současné době se obchodují za 26,32 USD za kus.

 

Zdroj:MW, Redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Herních konzolí Nintendo Switch je nedostatek. Společnost navýší výrobu

Nejzajímavější akcie na dnešní den: Oracle, Altice a další

Oracle zveřejnila své hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí

Výdaje na internetovou reklamu v květnu v ČR meziročně vzrostly o 14 %

Red Hat reportovala své hospodářské výsledky za Q1

Adobe Systems vykázala hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí



Čti více

Kam nyní zamíří měnový pár EUR/JPY podle forex analytiků ING?

Rosněfť bude vyplácet polovinu svého čistého zisku na dividendách, prohlásil CEO Sechin

Americký dolar dnes stagnoval vůči hlavním měnám

Česká koruna dnes mírně zpevnila na páru s americkým dolarem

Cena ropy se dnes vrátila nad úroveň 45 USD za barel

Co nyní čeká pár NZD/USD podle forex analytiků BTMU?

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.