Pokémoni mohou změnit technologický vývoj

14.07.2016 11:13 | V Z | Diskuze

Malí digitální Pokémoni se schovávají ve skutečném světě a lákají lidi, aby se zvedli z gauče a prozkoumávali města přes čočku fotoaparátu svého mobilního telefonu. Miliony lidí, kteří si stáhli hru Pokémon Go, nejenže hledají Pikaču, ale možná nás posouvají do nové technologické éry, píše server Market Watch.

Foto: Gage Skidmore

 

Rozšířená realita (z anglického augmented reality), tj. využívání technologií k umisťování digitálních postaviček či předmětů do reálného světa, si již našla své uplatnění v byznysu a v průmyslu. Pracovníci vybavení headsety pro rozšířenou realitu přes ně např. mohou dostávat konkrétní pokyny pro dokončení technických úkolů. Záchranáři mohou využívat digitální mapy k nalezení přeživších obětí v sutinách.

Odborníci již dlouho spekulují, zda technologie pro rozšířenou realitu najdou uplatnění i mezi spotřebiteli. Většina lidí odmítá neustále nosit headset či brýle, jak potvrzuje chladná reakce trhu na projekt Google Glass.

Dobrým příkladem koexistence digitálního a skutečného světa v mobilních zařízeních by se mohla stát populární hra Pokémon Go. Na rozdíl od virtuální reality, která vyžaduje úplný odchod z reálného světa, se rozšířená realita se skutečným světem prolíná, což by mohlo zvýšit její atraktivitu pro mainstreamové uživatele.

„Rozšířená realita má pravděpodobně větší potenciál než virtuální realita, protože lidé v rámci ní mají lepší kontakt se svým bezprostředním okolím a reálným světem,“ tvrdí Todd Richmond, ředitel vývoje pokročilých prototypu v Ústavu pro kreativní technologie Univerzity Jižní Kalifornie. Rozšířená realita je podle něj atraktivnější pro uživatele a má i menší technologické nároky.

 

Čtěte dále: Pokémon Go dobývá svět. Jak na hře vydělává Nintendo a co to znamená pro jeho akcie?

  

Co se týče celkového vývoje, má virtuální realita před rozšířenou realitou náskok. Letos byla na trh uvedena první generace headsetů, např. Oculus Rift of Facebooku či Vive od HTC. Sony plánuje uvést svůj headset  PlayStation VR v druhé polovině roku.

Prodeje virtuální reality však zaostávají za očekáváními, protože žádná hra či aplikace neprorazila zatím do mainstreamu a nezpůsobila šílenství, které by přimělo uživatele nakupovat drahá zařízení ve velkém. Mezitím o svou skulinku na trhu začaly bojovat produkty z oblasti rozšířené reality, jako je např. Pokémon Go, které by se díky své propojenosti se skutečným světem nakonec mohly stát atraktivnější alternativou.

„Jsme nyní ve fázi, kdy se nejvíce prodávají novinky,“ říká Richmond. „Rozšířená realita v budoucnosti ovlivní všechny oblasti života, ale v současnosti je pozornost zaměřena především na virtuální realitu.“

Technologie používaná hrou Pokémon Go od společnosti Niantic Labs se přitom příliš neliší od googlovské hry Ingress, která rovněž využívá rozšířené reality a která byla uvedena již před dvěma lety. Podle Richmonda lze současný boom Pokémonů přičíst jednak na vrub proslulosti značky vlastněné Nintendem, a za druhé i skutečnosti, že veřejnost je nyní s rozšířenou realitou obeznámena více než v roce 2014.

Obliba hry Pokémon Go by podle vývojářů zabývajících se rozšířenou realitou mohla být odrazovým můstkem k mnohem interaktivnějším zážitkům v budoucnosti poté, co se zdokonalí vývoj aplikací, které budou hladce začleněny do skutečného světa. Překlopit misku vah ve prospěch rozšířené reality mohou i zdokonalené headsety podobné např. tomu, který vyvíjí startupová společnost Magic Leap, podporovaná Alphabetem i Alibaba Group Holding. Microsoft uvedl svůj headset HoloLens již letos. Google a skupina Lenovo na letošek chystají technologii Tango pro chytré telefony, která by mohla ještě vylepšit uživatelský prožitek hráčů hry Pokémon Go.

V budoucnosti se tak uživatelům podobných zařízení nebudou jen nehybně zobrazovat na obrazovkách mobilních telefonů, když zaměří čočku fotoaparátu na určité místo, ale budou s nimi interaktivně komunikovat. Pomocí brýlí HoloLens budete moci přeměnit svou zahradu či dvůr v bojiště Pokémonů. Pomocí technologie Tango dokonce možná Pokémoni budou moci využívat předměty ze skutečného světa a domácnosti uživatele, jako je stůl, např. k obraně proti útokům.

„Hráči si řeknou, že by hra byla ještě lepší, kdyby ji hráli prostřednictvím HoloLens, pokud by postavičky vypadaly opravdu jako skutečná součást reálného světa,“ říká Blair MacIntyre ze Školy interaktivních počítačových technologií Georgijského technologického institutu. Podle něj lidem skutečné možnosti rozšířené reality ukáží právě videa z podobných her.

Pokud spotřebitelé přijmou rozšířenou realitu za svou, jednoho dne by se dokonce mohla stát hlavním komunikačním médiem, podobně jako někdejší odpůrci mobilních telefonů nakonec přijali chytré telefony a jako mobilní internet zválcoval přístup z osobních počítačů, říká Mark Skwarek, umělec a lektor integrovaných digitálních medií na Newyorské univerzitě.

V takovém případě by rozšířená realita svůj boj s virtuální realitou vyhrála.

„Rozšířenou realitu budete mít kolem sebe neustále. Dojde k její masové penetraci,“ tvrdí Skwarek. „Bude prostě všudypřítomná.“

Zdroj:MW, Redakce

Podobná témata
google, apple, microsoft, nintendo

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Top akcie na rok 2017

Pro akciové investory bude příští rok 2017 skýtat řadu velkých možností. Sázet lze jak na "Trumpovy" akcie, v naději, že ekonomika posílí, tak lze zvolit i více defenzivní sektory.



Čti více

Forex analytici UOB: U páru USD/JPY by mohl přijít pokles

Forex stratégové UOB Group prohlásili, že širší výhled u páru USD/JPY ukazuje na další konsolidaci, i když v krátkodobém výhledu není vyloučen ani retracement.

ČNB pokračovala v intervencích proti koruně, devizové rezervy rostly o 1,8 miliardy euro

Devizové rezervy České národní banky ke konci listopadu vzrostly proti říjnu o 1,8 miliardy eur na 80,3 miliardy eur. Zvýšily se také v korunovém vyjádření, v dolarovém klesly. Vyplývá to z informací, které dnes zveřejnila ČNB. Zároveň ČNB v říjnu provedla druhé nejvyšší intervence  od jejich zahájení.

Forex analytici Commerzbank: Pár EUR/USD by mohl nastartovat retracement při dosažení úrovně nad 1,0851

Podle vedoucí technické analýzy Commerzbank Karen Jones zůstává výhled páru EUR/USD pod úrovní 1,0821/51 negativní.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.