Poznáte, kdy jste obětí manipulativní reklamy na Twitteru? Nový algoritmus to dokáže

12.06.2016 13:01 | wa pe | Diskuze

Ne každá reklama na internetu je přiznaná a metody marketingové manipulace jsou stále rafinovanější. Pokročilý algoritmus vědců z University of Southern California dokáže na sociální síti Twitter s úspěchem rozpoznat sponzorovaný hashtag či meme.

Foto: Esther Vargas

 

Placené příspěvky na Twitteru jsou standardně označeny jako sponzorované, některé hashtagy se však setkávají s nepřirozeně velkým zájmem a rozšířením. Odhalit reklamní peníze, které se za nimi skrývají, může být obtížné. Hashtag, tedy symbol #, se podle konvence přidává před termíny označující skupinu, komunitu, značku nebo téma a pomáhají k lepší orientaci a vyhledávání na sociálních sítích.

Již před nějakou dobou se marketingová oddělení a společnosti naučily hashtagy využívat jako pevnou součást svých reklamních kampaní nejenom na sociálních sítích, ale také na dalších internetových stránkách či v televizi. Nový algoritmus výzkumného týmu University of Souther California dokáže díky několika charakteristikám podobné reklamní hashtagy rozpoznat, příkladem za všechny může být například #GameofThrones propagující známou televizní sérii stanice HBO.

V případě Twitterem oficiálně přiznaných placených hashtagů a meme se algoritmus mýlil v pouhých 5 %.  Úspěch je to o to větší, že pracuje s příspěvky skutečných lidí z masa a kostí, nikoli automatických botů často využívaných v reklamních kampaních. Lidé často zkopírují hashtag aniž by si byli vědomi, že tak nevědomky pomáhají šířit placenou reklamu.

Algoritmus má do dokonalosti stále daleko. V některých specifických případech placená reklama na sociálních sítích vzniká a šíří se naprosto stejně jako autentické příspěvky, jejich rozlišení je poté takřka nemožné.  Jedním z příkladů může být například tweet některé slavné osobnosti, placené za propagaci produktu jisté společnosti. Její příspěvky na sociální síti týkající se například nového smartphonu od Apple budou nerozlišitelné od privátních tweetů o jejím novém psovi, přesto dokázali softwaroví vývojáři z University of Southern California alespoň částečně vyrovnat nerovné podmínky v boji mezi manipulativní reklamou a spotřebitelem.

 

Zdroj:newscientist, redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Investiční doporučení a cílová cena pro akcie Snap podle analytiků Drexel Hamilton

Google chce vyhodnocovat účinnost své reklamy také pomocí nákupů v kamenných obchodech

Kritika pákistánské armády na sociálních sítích vedla ke spuštění vyšetřování

Guardian: Únik dokumentů z Facebooku ukazuje, jak reguluje obsah

Ilustrační foto

Děláte si rádi selfie? Toto si o vás myslí vědci

Další rošáda ve Twitteru



Čti více
Ilustrační foto

Zápis ze zasedání Fedu může přinést detaily ohledně rozpouštění rezerv

Woodside Petroleum předpokládá 15% zvýšení své produkce LNG do roku 2020

Bitcoin dnes během pouhých 4 hodin oslabil o 200 USD, aby následně dosáhl absolutního maxima

Krátkodobý výhled pro komoditní měny NZD, AUD a CAD podle forex analytiků SocGen

Akcie Bunge posilují o 14,5 % v reakci na spekulace o převzetí ze strany Glencore

Akcie producentů oceli v USA posilují před jednáním o vlivu zahraničního dovozu na národní bezpečnost USA

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.