Poznáte, kdy jste obětí manipulativní reklamy na Twitteru? Nový algoritmus to dokáže

12.06.2016 13:01 | wa pe | Diskuze

Ne každá reklama na internetu je přiznaná a metody marketingové manipulace jsou stále rafinovanější. Pokročilý algoritmus vědců z University of Southern California dokáže na sociální síti Twitter s úspěchem rozpoznat sponzorovaný hashtag či meme.

Foto: Esther Vargas

 

Placené příspěvky na Twitteru jsou standardně označeny jako sponzorované, některé hashtagy se však setkávají s nepřirozeně velkým zájmem a rozšířením. Odhalit reklamní peníze, které se za nimi skrývají, může být obtížné. Hashtag, tedy symbol #, se podle konvence přidává před termíny označující skupinu, komunitu, značku nebo téma a pomáhají k lepší orientaci a vyhledávání na sociálních sítích.

Již před nějakou dobou se marketingová oddělení a společnosti naučily hashtagy využívat jako pevnou součást svých reklamních kampaní nejenom na sociálních sítích, ale také na dalších internetových stránkách či v televizi. Nový algoritmus výzkumného týmu University of Souther California dokáže díky několika charakteristikám podobné reklamní hashtagy rozpoznat, příkladem za všechny může být například #GameofThrones propagující známou televizní sérii stanice HBO.

V případě Twitterem oficiálně přiznaných placených hashtagů a meme se algoritmus mýlil v pouhých 5 %.  Úspěch je to o to větší, že pracuje s příspěvky skutečných lidí z masa a kostí, nikoli automatických botů často využívaných v reklamních kampaních. Lidé často zkopírují hashtag aniž by si byli vědomi, že tak nevědomky pomáhají šířit placenou reklamu.

Algoritmus má do dokonalosti stále daleko. V některých specifických případech placená reklama na sociálních sítích vzniká a šíří se naprosto stejně jako autentické příspěvky, jejich rozlišení je poté takřka nemožné.  Jedním z příkladů může být například tweet některé slavné osobnosti, placené za propagaci produktu jisté společnosti. Její příspěvky na sociální síti týkající se například nového smartphonu od Apple budou nerozlišitelné od privátních tweetů o jejím novém psovi, přesto dokázali softwaroví vývojáři z University of Southern California alespoň částečně vyrovnat nerovné podmínky v boji mezi manipulativní reklamou a spotřebitelem.

 

Zdroj:newscientist, redakce

Podobná témata
sociální síť, reklama, twitter inc

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Twitter je podle analytika nejdůležitější sociální platformou

Analytik firmy Monness, Crespi, Hardt James Cakmak řekl, že Twitter je v porovnání s Facebookem mnohem demokratičtější platformou, která dává všem uživatelům a zdrojům zpráv stejný přístup k publiku.



Čti více

Očekávejte další uzavíraní krátkých pozic na libře, doporučují forex analytici BNPP

Jakou strategii nyní zvolit pro obchodování na měnovém páru GBP/USD radí forex analytici BNPP.

Budoucí vývoj eura závisí dle analytiků z Agricole na politických událostech i ECB

Podle analytiků z Credit Agricole je třeba v tuto chvíli  zaměřit svou pozornost především na italské ústavní referendum a na měnovou politiku ECB.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.