Poznáte, kdy jste obětí manipulativní reklamy na Twitteru? Nový algoritmus to dokáže

12.06.2016 13:01 | wa pe | Diskuze

Ne každá reklama na internetu je přiznaná a metody marketingové manipulace jsou stále rafinovanější. Pokročilý algoritmus vědců z University of Southern California dokáže na sociální síti Twitter s úspěchem rozpoznat sponzorovaný hashtag či meme.

Foto: Esther Vargas

 

Placené příspěvky na Twitteru jsou standardně označeny jako sponzorované, některé hashtagy se však setkávají s nepřirozeně velkým zájmem a rozšířením. Odhalit reklamní peníze, které se za nimi skrývají, může být obtížné. Hashtag, tedy symbol #, se podle konvence přidává před termíny označující skupinu, komunitu, značku nebo téma a pomáhají k lepší orientaci a vyhledávání na sociálních sítích.

Již před nějakou dobou se marketingová oddělení a společnosti naučily hashtagy využívat jako pevnou součást svých reklamních kampaní nejenom na sociálních sítích, ale také na dalších internetových stránkách či v televizi. Nový algoritmus výzkumného týmu University of Souther California dokáže díky několika charakteristikám podobné reklamní hashtagy rozpoznat, příkladem za všechny může být například #GameofThrones propagující známou televizní sérii stanice HBO.

V případě Twitterem oficiálně přiznaných placených hashtagů a meme se algoritmus mýlil v pouhých 5 %.  Úspěch je to o to větší, že pracuje s příspěvky skutečných lidí z masa a kostí, nikoli automatických botů často využívaných v reklamních kampaních. Lidé často zkopírují hashtag aniž by si byli vědomi, že tak nevědomky pomáhají šířit placenou reklamu.

Algoritmus má do dokonalosti stále daleko. V některých specifických případech placená reklama na sociálních sítích vzniká a šíří se naprosto stejně jako autentické příspěvky, jejich rozlišení je poté takřka nemožné.  Jedním z příkladů může být například tweet některé slavné osobnosti, placené za propagaci produktu jisté společnosti. Její příspěvky na sociální síti týkající se například nového smartphonu od Apple budou nerozlišitelné od privátních tweetů o jejím novém psovi, přesto dokázali softwaroví vývojáři z University of Southern California alespoň částečně vyrovnat nerovné podmínky v boji mezi manipulativní reklamou a spotřebitelem.

 

Zdroj:newscientist, redakce

Podobná témata
sociální síť, reklama, twitter inc

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články

Twitter bude v letošním roce živě přenášet turnaje golfové PGA TOUR

Sociální síť Twitter získala exkluzivní prává na distribuci více jak 70 hodin živého vysílání z 31 turnajů PGA TOUR sezóny 2016-2017.

Analytici Pacific Crest Securities se zaměřili na akcie Alphabet, Facebook a Twitter

Analytik Pacific Crest Securities Andy Hargreaves připomněl, že v případě firmy Facebook (NASDAQ:FB) možnost zvýšit cenu za inzerci a zvýšit monetizaci více než vyvažuje riziko spojené se snížením růstu v objemu reklam.

Technologická firma představila aplikaci monitorující výroky Donalda Trumpa

Těsně před inaugurací nového amerického prezidenta Donalda Trumpa představila londýnská technologická firma zaměřená na finance Trading.co.uk aplikaci která vytváří upozornění na akcie a jejich pohyb v závislosti na komentářích publikovaných Trumpem na sociálních sítích.

Google kupuje od Twitteru Fabric

Google koupí platformu Fabric od společnosti Twitter.

Společnost Facebook si oblíbila Paříž. Otevře zde svou startupovou garáž

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startupy.

Analytici UBS snížili hodnocení pro akcie Twitter – sázejí na Alphabet a Facebook

Akcie Twitter reagovaly na premarketu na snížení ratingu ze stupně „Buy“ na „Hold“ poklesem o 0,9 %.



Čti více
Ilustrační foto

Příští týden na finančních trzích: Makroekonomické události v USA a SRN, první kroky Donalda Trumpa

Příští týden budou trhy vyhodnocovat Trumpův inaugurační projev a jeho další případné poznámky. Z pohledu jiných faktorů se investoři zaměří na výsledkovou sezónu.

Ilustrační foto

Kam poteče české pivo?

Česká republika je neodmyslitelně spojena s pivem. Aby ne, když je prazdrojem nejrozšířenějšího druhu piva, ležáku. Pivo je také vděčným diskuzním tématem a pomůckou zároveň i pro ekonomy, a to i pro ty, kteří se zajímají o kurzy měn.

Gazprom zprovozní další dva ropné vrty za polárním kruhem

Zatímco západní energetické společnosti si stále nejsou jisté, zda se těžba ropy ve ztížených arktických podmínkách vyplatí, ruská společnost Gazprom zde navyšuje počty svých ropných plošin.

Počet aktivních ropných vrtů v USA v tomto týdnu vzrostl o 29

Poslední údaje společnosti Baker Hughes o těžbě ropy v USA vypovídají o skokovém navýšení počtu aktivních ropných vrtů.

Nejasná zpráva o dalším vývoji amerického dolaru podle forex analytiků BofA Merrill Lynch

Na jedné straně slova prezidenta Donalda Trumpa, na straně druhé výroky předsedkyně FEDu, Janet Yellenové. Forex obchodníci se tento týden museli smířit s rozporuplnými signály ohledně dalšího vývoje amerického dolaru, tvrdí analytici BofA Merrill Lynch.

Týdenní výhled pro měnový pár USD/JPY podle analytiků Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ

Forex analytici Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ předpokládají, že měnový pár USD/JPY zůstane i v příštím týdnu vysoce volatilní.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.