Přední čínské automobilky pronikají na indický automobilový trh

06.04.2016 11:32 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Přední čínské automobilky SAIC Motor a Great Wall Motor stojí v čele prvního velkého průniku čínských výrobců aut na indický automobilový trh, který je nyní jedním z nejrychleji rostoucích na světě, zatímco růst v Číně začíná stagnovat. Analytici však varují, že vstup na trh přichází pozdě a je riskantní. Globální automobilky jako Volkswagen, Ford Motor a General Motors mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, přestože jsou zde již více než deset let, a čínská auta budou mít rovněž problém kvůli tomu, že jsou v Indii vnímána jako auta špatné kvality.

Foto: Public Domain

 

Indický automobilový trh je jedním z mála, který by mohl nadále silně růst. Do roku 2020 se země zřejmě stane třetím největším automobilovým trhem na světě, nyní je pátá. Roční prodej aut se zde má téměř zdvojnásobit na pět milionů z loňských 2,7 milionu.

Čínské automobilky mají v plánu zaútočit na indické zákazníky svými levnými osobními a sportovně užitkovými automobily. Budou zde konkurovat zavedeným výrobcům, jako Suzuki Motor a Hyundai Motor, které mají dominantní postavení na mnoha trzích jihovýchodní Asie.

SAIC a Great Wall jednají o zřízení továrny v centru automobilového průmyslu, městě Púna. Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že SAIC zvažuje i jiná místa a továrnu v Indii chce postavit do tří let. SAIC údajně také jedná o možnosti kupit továrnu, kterou v současnosti provozuje americká GM a kterou chce GM v rámci plánu konsolidace svých operací do konce června zavřít.

SAIC vyrábí vozy značek MG a Roewe. Vstup do Indie je naplánován po vstupu automobilky do Indonésie a měl by se uskutečnit předtím, než vstoupí na ruský trh, na trhy dalších evropských zemí nebo do USA.

Vedení Great Wall Motor, která je největším čínským výrobcem SUV, na začátku března rozhodlo, že zřídí v Indii dceřinou společnost. Žádné další plány ohledně vstupu na indický trh však zatím nejsou známé.

Zájem o Indii má také čtvrtá největší čínská automobilka Chongqing Changan Automobile, která v lednu začala hledat poradce, který by jí pomohl se vstupem na indický trh. Prezident společnosti Ču Chua-žung novinářům řekl, že automobilka považuje Indii za jeden ze tří strategických zahraničních trhů pro investice a plánuje zde zahájit výrobu aut do roku 2020.

Světové automobilky jako Toyota Motor a Volkswagen mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, z části kvůli nedostatečné nabídce kompaktních vozů bohatých na množství funkcí v ceně 5000 až 7000 USD (119.000 až 167.000 Kč), tedy v segmentu, kde je vysoká poptávka. Na indickém trhu je také důležité mít širokou síť služeb a držet nízko náklady na opravu. To by podle analytiků mohla být obrovská výhoda čínských automobilek, pokud se jim podaří překonat rozšířený dojem o špatné kvalitě jejich vozů.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Výroba aut v Británii v únoru stoupla nejvýše za 17 let

Výroba aut v Británii v únoru stoupla nejvýše za 17 let. Pokračovala tak v růstovém trendu podpořeném vysokým vývozem, který kompenzuje slabší poptávku doma.

Chevronu se nedaří prodat ropná pole v Číně, chtěl získat miliardu dolarů

Americké ropné a plynárenské společnosti Chevron se nedaří realizovat prodej podílů v ropných polích na moři u čínského pobřeží, provozovaných čínskou státní společností CNOOC, uvádějí zdroje obeznámené se situací.

Za letošní leden a únor přibylo v ČR jen 68 aut na elektrický pohon

Počet registrací elektromobilů v Česku loni klesl o čtvrtinu na 271 vozů. Za letošní leden a únor přibylo na českých silnicích 68 aut na elektrický pohon. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Ilustrační foto

Hyundai musí v USA svolat do servisu skoro milion vozů

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor ve Spojených státech svolává do servisu přibližně 978.000 vozů. Hrozí, že bezpečnostní pásy na předních sedadlech by se při nárazu mohly odepnout, a ohrozit tak cestující.

Produkce nákladních aut kopřivnickou Tatrou se zvýšila o 88 procent

Tuzemské automobilky vyrobily v lednu a únoru rekordních 251.774 osobních aut, což je o 9,2 procenta více než ve stejném období loni.



Čti více

EU žádá Brazílii, aby kvůli skandálu pozastavila dodávky masa

Evropská unie požádala Brazílii, aby kvůli skandálu se zkaženým masem dobrovolně pozastavila všechny dodávky masa do členských zemí a vyhnula se tak oficiálnímu zákazu, ale podle diplomatů to brazilská vláda odmítla.

Těžce zadlužená China Evergrande vydala dluhopisy v hodnotě jedné miliardy dolarů

Největší čínský stavebník China Evergrande Group (3333.HK) zvýšil své zadlužení poté, co v pátek vydal sedmileté dluhopisy v celkové hodnotě jedné miliardy dolarů.

Moneta by mohla odkupovat vlastní akcie, do dozorčí rady míří Miroslav Singer

Moneta Money Bank oficiálně svolává valnou hromadu na již dříve avizovaného 24. dubna. Její program je poměrně široký, když se o řadu nových překvapivých bodů postarali sami akcionáři.

Investiční doporučení a cílová cena pro akcie RWE podle analytiků Kepler Cheuvreux

Analytici Kepler Cheuvreux se ve své aktuální studii blíže zaměřili na akcie RWE.

Ilustrační foto

Zaměstnanci gumárenské společnosti Mitas hrozí stávkou

Odboráři pražského závodu gumárenské společnosti Mitas dnes kvůli nízkým mzdám vyhlásili stávkovou pohotovost. Novinářům to sdělil předseda místní odborové organizace Karel Křivánek.

Ilustrační obrázek

Další technologické IPO na obzoru budou všechno jen ne podobná Snap Inc.

Investoři, kteří se obávají, že akcie technologických společností si po svém vstupu na burzu povedou stejně bídně jako Snap Inc. si mohou oddychnout. Chystaná IPO se týkají společností se zcela rozdílným charakterem.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.