Přední čínské automobilky pronikají na indický automobilový trh

06.04.2016 11:32 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Přední čínské automobilky SAIC Motor a Great Wall Motor stojí v čele prvního velkého průniku čínských výrobců aut na indický automobilový trh, který je nyní jedním z nejrychleji rostoucích na světě, zatímco růst v Číně začíná stagnovat. Analytici však varují, že vstup na trh přichází pozdě a je riskantní. Globální automobilky jako Volkswagen, Ford Motor a General Motors mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, přestože jsou zde již více než deset let, a čínská auta budou mít rovněž problém kvůli tomu, že jsou v Indii vnímána jako auta špatné kvality.

Foto: Public Domain

 

Indický automobilový trh je jedním z mála, který by mohl nadále silně růst. Do roku 2020 se země zřejmě stane třetím největším automobilovým trhem na světě, nyní je pátá. Roční prodej aut se zde má téměř zdvojnásobit na pět milionů z loňských 2,7 milionu.

Čínské automobilky mají v plánu zaútočit na indické zákazníky svými levnými osobními a sportovně užitkovými automobily. Budou zde konkurovat zavedeným výrobcům, jako Suzuki Motor a Hyundai Motor, které mají dominantní postavení na mnoha trzích jihovýchodní Asie.

SAIC a Great Wall jednají o zřízení továrny v centru automobilového průmyslu, městě Púna. Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že SAIC zvažuje i jiná místa a továrnu v Indii chce postavit do tří let. SAIC údajně také jedná o možnosti kupit továrnu, kterou v současnosti provozuje americká GM a kterou chce GM v rámci plánu konsolidace svých operací do konce června zavřít.

SAIC vyrábí vozy značek MG a Roewe. Vstup do Indie je naplánován po vstupu automobilky do Indonésie a měl by se uskutečnit předtím, než vstoupí na ruský trh, na trhy dalších evropských zemí nebo do USA.

Vedení Great Wall Motor, která je největším čínským výrobcem SUV, na začátku března rozhodlo, že zřídí v Indii dceřinou společnost. Žádné další plány ohledně vstupu na indický trh však zatím nejsou známé.

Zájem o Indii má také čtvrtá největší čínská automobilka Chongqing Changan Automobile, která v lednu začala hledat poradce, který by jí pomohl se vstupem na indický trh. Prezident společnosti Ču Chua-žung novinářům řekl, že automobilka považuje Indii za jeden ze tří strategických zahraničních trhů pro investice a plánuje zde zahájit výrobu aut do roku 2020.

Světové automobilky jako Toyota Motor a Volkswagen mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, z části kvůli nedostatečné nabídce kompaktních vozů bohatých na množství funkcí v ceně 5000 až 7000 USD (119.000 až 167.000 Kč), tedy v segmentu, kde je vysoká poptávka. Na indickém trhu je také důležité mít širokou síť služeb a držet nízko náklady na opravu. To by podle analytiků mohla být obrovská výhoda čínských automobilek, pokud se jim podaří překonat rozšířený dojem o špatné kvalitě jejich vozů.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Průměrná mzda pracovníků v automobilovém průmyslu je 34.820 korun měsíčně

Průměrná mzda pracovníků v automobilovém průmyslu v Česku se loni zvýšila o 3,7 procenta na 34.820 korun měsíčně.

Reuters: Čínská státní firma odkoupí ropná pole Chevronu v Bangladéši za 2 miliardy dolarů

Energetická a ropná společnost Chevron (NYSE:CVX) podepsala předběžnou dohodu s čínskou státní ropnou společností Zhenhua Oil o prodeji velkého ropného pole v Bangladéši v hodnotě asi 2 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Daimler zahájí výrobu aut v Rusku

Automobilka Daimler (OTCPK:DDAIY) oznámila, že otevře první závod na výrobu osobních automobilů v Rusku.

Ilustrační obrázek

Analýza: Akcie General Motors mohou stále posílit o 35 %

Pokud se General Motors (GM) vzdá své dceřiné automobilky Opel, získá tím možnost ročně ušetřit až 1 miliardu USD a soustředit se na ziskové trhy, tvrdí Jack Hough na stránkách prestižního investičního magazínu Barron's.

Ilustrační foto

Čtvrtinu produkce Škody Auto budou v roce 2025 tvořit elektromobily nebo hybridy

Vyrábět by se měly v Mladé Boleslavi. Na setkání manažerů automobilek se zástupci vlády to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.



Čti více
Ilustrační foto

Nokia 3310 je zpět: Jak se vám líbí?

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310.

Ilustrační foto

Operační systém Android se dočká digitálního asistenta od Googlu

Společnost Google z technologické skupiny Alphabet bude dodávat svého digitálního asistenta do chytrých telefonů založených na nejnovějších verzích jejího operačního systému Android. Google to uvedl v dnešním sdělení.

Ilustrační obrázek

Maďarské banky se loni vrátily k zisku

Maďarské banky se loni vrátily k zisku, celkem 111 bank po zdanění vydělalo 456,2 miliardy forintů (40 miliard Kč).

Ilustrační obrázek

Ceny nových aut na českém trhu rostou. O koupi raději dlouho nepřemýšlejte

Ceny nových aut na českém trhu půjdou v letošním roce mírně nahoru.

Ilustrační foto

Prostějov: Město oděvů

Oděvní průmysl patřil k hanáckému Prostějovu tak neodmyslitelně jako ke Zlínu přídomek "město bot". Už od druhé poloviny 19. století se stal Prostějov jedním z největších center výroby konfekce v Evropě, na konci 19. století se město podílelo třetinou oděvní výroby na celkové produkci v Rakousku-Uhersku.

Ilustrační foto

KKCG a Foxconn založili fond na podporu evropských technologických společností

Investiční skupina KKCG a výrobce elektroniky Foxconn založili investiční fond ETIP (The European Technology Investment Platform). Bude v Evropě investovat do technologických společností a rozvíjet je.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.