Přední čínské automobilky pronikají na indický automobilový trh

06.04.2016 11:32 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Přední čínské automobilky SAIC Motor a Great Wall Motor stojí v čele prvního velkého průniku čínských výrobců aut na indický automobilový trh, který je nyní jedním z nejrychleji rostoucích na světě, zatímco růst v Číně začíná stagnovat. Analytici však varují, že vstup na trh přichází pozdě a je riskantní. Globální automobilky jako Volkswagen, Ford Motor a General Motors mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, přestože jsou zde již více než deset let, a čínská auta budou mít rovněž problém kvůli tomu, že jsou v Indii vnímána jako auta špatné kvality.

Foto: Public Domain

 

Indický automobilový trh je jedním z mála, který by mohl nadále silně růst. Do roku 2020 se země zřejmě stane třetím největším automobilovým trhem na světě, nyní je pátá. Roční prodej aut se zde má téměř zdvojnásobit na pět milionů z loňských 2,7 milionu.

Čínské automobilky mají v plánu zaútočit na indické zákazníky svými levnými osobními a sportovně užitkovými automobily. Budou zde konkurovat zavedeným výrobcům, jako Suzuki Motor a Hyundai Motor, které mají dominantní postavení na mnoha trzích jihovýchodní Asie.

SAIC a Great Wall jednají o zřízení továrny v centru automobilového průmyslu, městě Púna. Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že SAIC zvažuje i jiná místa a továrnu v Indii chce postavit do tří let. SAIC údajně také jedná o možnosti kupit továrnu, kterou v současnosti provozuje americká GM a kterou chce GM v rámci plánu konsolidace svých operací do konce června zavřít.

SAIC vyrábí vozy značek MG a Roewe. Vstup do Indie je naplánován po vstupu automobilky do Indonésie a měl by se uskutečnit předtím, než vstoupí na ruský trh, na trhy dalších evropských zemí nebo do USA.

Vedení Great Wall Motor, která je největším čínským výrobcem SUV, na začátku března rozhodlo, že zřídí v Indii dceřinou společnost. Žádné další plány ohledně vstupu na indický trh však zatím nejsou známé.

Zájem o Indii má také čtvrtá největší čínská automobilka Chongqing Changan Automobile, která v lednu začala hledat poradce, který by jí pomohl se vstupem na indický trh. Prezident společnosti Ču Chua-žung novinářům řekl, že automobilka považuje Indii za jeden ze tří strategických zahraničních trhů pro investice a plánuje zde zahájit výrobu aut do roku 2020.

Světové automobilky jako Toyota Motor a Volkswagen mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, z části kvůli nedostatečné nabídce kompaktních vozů bohatých na množství funkcí v ceně 5000 až 7000 USD (119.000 až 167.000 Kč), tedy v segmentu, kde je vysoká poptávka. Na indickém trhu je také důležité mít širokou síť služeb a držet nízko náklady na opravu. To by podle analytiků mohla být obrovská výhoda čínských automobilek, pokud se jim podaří překonat rozšířený dojem o špatné kvalitě jejich vozů.

Zdroj:čtk

Podobná témata
automobilový průmysl, čína, indie, podniky a byznys, saic motor, great wall motor

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články
Ilustrační foto

V Číně vznikla obří ocelárna, svou kapacitou se stane druhou největší na světě

Čínská ocelárna Baoshan Iron and Steel Group (Baosteel) a její menší konkurent Wuhan Iron and Steel formálně dokončily spojení, kterým vzniká největší ocelárna v Číně.

Budou listopadové prodeje aut v USA opět rekordní?

Americké automobilky by měly postupně začít zveřejňovat údaje o prodejích aut za listopad. Investoři očekávají, zda výprodeje v Black Friday a před koncem roku posunou čísla opět k rekordním hodnotám.

Automobilka Audi přerušila jednání o možném partnerství s čínskou SAIC

Německá automobilka Audi AG ukončila jednání o možném partnerství s největším čínským výrobcem automobilů v oblasti prodeje a distribuce poté, co její čínští prodejci na protest odmítli odebírat vozidla její značky a požadují kompenzace.



Čti více
Ilustrační foto

Neziskovky v ČR: Kolik jich je, kolik nás stojí, co nám přináší a jaká je jejich budoucnost?

Věděli jste, že v ČR je 128 tisíc "neziskovek"? Čím se zabývají, kolik stojí a co přináší společnosti i české ekonomice?

Ilustrační foto

Ozvěny trhu: Akciovým trhům svítí zelená

Pohled analytiků Komerční banky na vývoj akciových trhů v příštím roce.

Ilustrační foto

Čínské Macao hlásí rekordní tržby z hazardu

Příjmy z hazardních her v Macau se v listopadu zvýšily o 14,4 procenta na 18,8 miliardy patac (60 miliard Kč). Příjmy stouply již čtvrtý měsíc za sebou, předtím více než dva roky klesaly.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.