Prodej reklamního prostoru v ČR skřípe, loni poklesl o 3 %

13.01.2016 12:45 | fa ra | Diskuze

Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách v loňském roce klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun. Výdaje byly nižší především v první polovině roku. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere. V ceníkových cenách nejsou zohledněné slevy.

Foto: Gerd Altmann

 

 

V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.

Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.

Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.

 

TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v prosinci 2015:

Provozovatel Inzertní výkon CELKEM Meziměsíční změna (v procentech)
Seznam.cz 281,002.000 Kč -11
Economia 80,719.000 Kč 22
Mafra 56,876.000 Kč -15
Mladá fronta 44,409.000 Kč -3
Allegro AdMarket 31,531.000 Kč 2
FTV Prima 28,723.000 Kč -42
CZECH NEWS CENTER 26,980.000 Kč -17
CET 21 25,144.000 Kč -17
Impression Media 22,819.000 Kč -6
AdActive.cz 20,588.000 Kč -32

Zdroj: AdMonitoring - SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 - 12/2015

 

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Google přestane číst Vaše e-maily, aby zjistil, jak lépe zacílit svou reklamu

Pivovar Svijany nabídne českým turistům své pivo přímo v Chorvatsku

Osm společností založilo Českou asociaci sdílené ekonomiky

Výdaje na internetovou reklamu v květnu v ČR meziročně vzrostly o 14 %

Red Hat dále rozšířila své vývojové centrum v Brně

Kolik stojí kliknutí na reklamu na Google? Za klíčové slovo z oblasti půjček zaplatí zadavatel až 99 korun



Čti více

Western Digital nebude souhlasit s prodejem divize výroby čipů v Toshibě firmě SK Hynix

Westpac: Měnový pár NZD/EUR by mohl růst k úrovni 0,6575

Ilustrační foto

Japonský výrobce airbagů Takata požádal v USA a Japonsku o bankrotovou ochranu před věřiteli

Marc Faber varuje před pádem akcií

VIDEO: Technická analýza indexu DAX 26.6.2017

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.