Ředitelka bankovní pobočky: Pobočky dodávají bankám v době internetu kredit

26.04.2017 05:55 | Ivo Horváth | Diskuze

Chvilku na kus řeči si našla Iva Jurgová, ředitelka bankovní pobočky ČSOB v Hodoníně.

Foto: Iva Jurgová

Domníváte se, že bankovní pobočky jsou v době internetu spíše na ústupu, jaká bude nadále jejich role? Na bankovní pobočky chodí spíše senioři, kteří práci s internetovým bankovnictvím nezvládají?

Bankovnictví je dnes příkladem spojení tradičních hodnot a inovací. Svět online jde ruku v ruce s pobočkovou sítí. O pobočky ale strach nemáme a vychází to i z našich průzkumů. Ne všichni klienti se chtějí radit o investicích nebo rodinných úsporách online, přes e-mail či přes telefon. Bankéře chtějí vidět, mluvit s ním, chtějí ho poznat. Využívají ho skoro jako svého rodinného lékaře. I proto klasické bankovnictví přežije, a není to jen otázka věku klientů.

 

Jaká je přesně úloha pobočkové sítě vaší banky, co se přes internet v bance stále ještě zařídit nedá?

Jak říkám, složitější úkony, ve kterých se klient například zavazuje na léta dopředu, zkrátka raději probere s bankéřem osobně. Málokdo by si vzal hypotéku na pět milionů, kdyby neznal podrobně podmínky, za kterých bude splácet. Pobočky a jejich pracovníci navíc dodávají bance kredit. Spíš si půjčíte u banky, kde s vámi někdo mluví, než tam, kde se všechno děje jen online a nikoho z banky osobně neznáte. Důkazem je i to, že přes vysokou rozšířenost elektronického bankovnictví návštěvnost na pobočkách příliš neklesá. Navíc pro nás jako pro ČSOB je výhoda, že na jedné pobočce, tedy na jednom místě, umíme nabídnout řadu produktů – od bankovních přes pojišťovací až třeba po leasing. Zařídit online se dá skoro všechno, ale jsou produkty, u kterých zkrátka klienti bankéře vyžadují. A i my se chceme znát s našimi klienty osobně.

 

Co obnáší práce vedoucí pobočky vaší banky?

Musí být tak trochu produkční, obchodník, manažer a také HR specialista. Musí znát všechny produkty, které pobočka nabízí, mít kolem sebe tým lidí, kteří se dokážou postarat jak o firemní, tak běžné klienty. Celý tým vedoucí musí řídit, vyhodnocovat jeho práci, jednat s klienty a neustále být připraven na změny procesů, které přicházejí z centrály. Je to práce náročná, různorodá a velmi mě baví.

 

Jaké předpoklady musí zaměstnanec splnit, aby se vedoucím pobočky mohl stát? Jaké jsou například kvalifikační předpoklady? Je spíše důležité klasické vzdělání, nebo to interní - bankovní?

Vedoucí pobočky má u nás obrovskou odpovědnost, protože má na starosti tým lidí, který je v bezprostředním kontaktu s klientem. Je tedy na něm, jaké lidi v týmu má. Sám musí přitom mít manažerské a komunikační schopnosti. Musí také umět práci svého týmu prezentovat liniovým manažerům. Tyto předpoklady banka u manažerů dále rozvíjí třeba individuálním coachingem, jazykovými kurzy, ale i tzv. soft skills a hard skills kurzy.

Není úplně potřeba, aby vedoucí pobočky přišel z podobné pozice z jiné banky. Nejvhodnější samozřejmě je, když jde o člověka, který v dané pobočce ČSOB vyrostl a do funkce vedoucího dospěl. Já osobně jsem začala jako klientský pracovník, poté vedoucí malého týmu a nyní mám na starost multibrandovou pobočku ČSOB a Ery Poštovní spořitelny.

 

Stále se díky různým novelám mění legislativa - ať už jde o poskytování úvěrů, hypoték, pojištění či o nakládání s údaji klientů nebo o samotnou komunikaci s klienty. Obor financí mění také zákon 253/2008 Sb. proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu - jaké je to, když se vašich klientů musíte ptát, odkud vzali peníze? Jak často se s tím setkáváte a jak na to lidé reagují?

Je pravda, že změn legislativy je v poslední době hodně, od hypoték až po bezpečnost údajů. My se s tím ale vyrovnat musíme a určitě i umíme. I v tom máme jako banka s dlouholetou zkušeností výhodu. Navíc naše klienty známe, takže se jich opravdu nemusíme doptávat, kde vzali peníze, případně co chtějí financovat úvěrem. Právě v tomto je výhoda osobního přístupu bankéřů. Jsou to oni, kdo vyhodnocuje případná rizika. Proto se prakticky ani nesetkáváme s negativními reakcemi klientů. Jakékoli změny vždy dokážeme vysvětlit.

 

Jsou přesto změny legislativy tím, co vás hodně zaměstnává? Nebo je to spíše nějaká obměna finančních produktů a běžný klientský provoz?

Pro nás jsou to jednorázové záležitosti, s nimiž se při naší velikosti a právním zázemím dokážeme vyrovnat. Větší potíže se změnami mají ale občas naši klienti. Proto jim vycházíme vstříc. K hypotékám a pořízení nemovitosti například od letošního roku nabízíme právní pomoc. Umíme asistovat při odhadu ceny nemovitostí, sepisování smluv, pojištění a podobně. Firmám a prodejcům, kteří potřebují EET, jsme nabídli jednoduché a také jedno z nejlevnějších řešení online pokladen. Pro nás je tedy každá taková změna výzvou, jak pomoci a s jakou novinkou přijít.

 

Co je na práci zaměstnanců pobočkové sítě a jejich vedoucích nejnáročnější?

Nejnáročnější je opravdu asi udržet krok a mít přehled o všech produktech a změnách, které se na trh valí. Právě na vedoucích je, aby dokázali pobočkovým zaměstnancům vše vysvětlit a sestavit si týmy tak, aby se v nich lidé doplňovali. Nejnáročnější je takový tým udržet a motivovat. Pokud ale vedoucího práce opravdu baví, baví práce i celý tým a je jen málo situací, které by to dokázaly zvrátit.

 

Zejména pokladním, ale možná i jiným pracovníkům bank protékají rukama obrovské finanční obnosy. Není chuť si občas něco nechat?

My máme vnitřní předpisy nastavené tak, že se nic podobného nemůže stát a ani si nepamatuji, kdy se něco podobného odehrálo. Lidé v bankovnictví jsou profesionálové. Já sama si defraudaci nějakých peněz dokážu představit někde v menší firmě, kde se objevuje vyšší hotovost. Ve velkých firmách ani v bankách se už tolik s hotovostí nepracuje. To je vlastně další výhoda technologických inovací.

 

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Andrea Unger a jeho pohled na forex strategie, psychologii tradingu, algoritmické obchodování a technickou analýzu

Vedoucí pobočky pojišťovny Allianz: Dokážeme pojistit i ještěrku

Pavel Drahotský

Ředitel Saxo Bank Pavel Drahotský: Čím více počítačů kolem nás, tím lépe pro uživatele

Jiří Tuška

Profesionální trader: Když jsem se v noci vzbudil, šel jsem kontrolovat pozice. Musel jsem něco změnit. Teď obchoduji v řádech minut

Tomáš Hykel

Tomáš Hykel – cesta profesionáního tradera. Tradingová strategie supportu a rezistence funguje

Jiří Pehe: Demokracie může být v ohrožení. Omezme pravomoci prezidenta. Už Václav Klaus si dělal co chtěl



Čti více
Ilustrační foto

Uplynulý týden na finančních trzích: Rozhovory o brexitu, ČEZ, Kofola

Ilustrační foto

Americké akcie zakončily týden smíšeně, pouze index Dow Jones nepatrně klesl

Nintendo díky úspěchu herní konzole Switch překonává v tržní kapitalizaci Sony

Uber vyzývá své zaměstnance, aby neopouštěli společnost

Počet aktivních ropných vrtů v USA roste již 23. týden v řadě

Google přestane číst Vaše e-maily, aby zjistil, jak lépe zacílit svou reklamu

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.