Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent

29.01.2016 12:35 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.

Foto: Public Domain

 

Rok 2016 bude podle něj pro e-shopy s potravinami zlomový. Jednak se v Praze a středních Čechách, kde působí nejvíc on-line prodejců, trh již dostatečně zaplnil. S nákupem potravin přes internet tak má podle průzkumů zkušenost více než polovina Pražanů a Středočechů. "Zadruhé se potraviny staly nejčastěji opakovaně nakupovaným artiklem na internetu a sesadily z prvního místa dlouholetého šampiona - módu," uvedl Vyhnálek, který dříve vedl hypermarkety Globus. A za třetí trh s rozvozem jídla roste v desítkách procent každý měsíc, dodal.

Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle Vyhnálka nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Průměrná objednávka na e-shopu s potravinami je násobně vyšší než v kamenné prodejně.

Celkem sortiment e-shopu zahrnuje 9000 položek od 200 dodavatelů. Logistické centrum obchodu v Rudné u Prahy má užitnou plochu 5300 metrů čtverečních a je prý největším skladem mezi českými potravinovými e-shopy. Podle Vyhnálka je předností Kolonialu systém okamžitých dodávek (tzv. "just-in-time"), kdy nemusí čerstvé potraviny držet skladem. Po převzetí od dodavatele tak ihned putují k zákazníkovi.

"Tento systém zajišťuje vyšší čerstvost zboží, než je běžné nejen u e-shopů s potravinami, ale také u supermarketů a hypermarketů. K zákazníkovi se čerstvé potraviny dostanou v řádech hodin od chvíle, kdy je dodavatel přiveze," dodal ředitel.

Kolonial.cz má nyní desítky rozvozových aut, do konce roku chce jejich počet zdvojnásobit. E-shop nyní funguje na trhu osm měsíců a zaváží oblast Prahy, části středních Čech a Plzeňska. V dalších měsících by se oblast rozvozu měla rozšířit o další regiony.

Prodeji potravin přes internet odborníci předpovídají rychlý rozvoj obratu. Zatím ale jde jen o zlomek celkových výdajů za rychloobrátkové zboží. Nejdéle na trhu působí "Potraviny on-line" obchodního řetězce Tesco, služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200.000 registrovaných uživatelů. Počet hráčů na on-line trhu s potravinami loni rychle rostl, působí zde také například Rohlik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další.

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Google chce vyhodnocovat účinnost své reklamy také pomocí nákupů v kamenných obchodech

Akcie společností s potravinami rostou a investoři si mnou ruce

Tržby českých prodejen Tesco mírně vzrostly

Šéf Coca-Cola se dnes vyjádřil k další strategii společnosti

Amazon snižuje cenu nákupu, od které je doprava zdarma

Amazon zahájil dodávky čerstvých potravin v Německu



Čti více

Newell Brands prodal divizi zimního vybavení

Kdo patří k největším akcionářům Nvidia a co z toho plyne

Ilustrační foto

Amazon otevřel v New Yorku své sedmé knihkupectví

Big Lots překonal očekávání trhu v oblasti EPS, tržby zklamaly

Ilustrační foto

Donald Trump chce těžit ropu v chráněné Arktické národní rezervaci na Aljašce

Akcie energetických společností jsou znovu horkým zbožím, mohou ale reflektovat nižší očekávání od americké ekonomiky

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.