Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent

29.01.2016 12:35 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.

Foto: Public Domain

 

Rok 2016 bude podle něj pro e-shopy s potravinami zlomový. Jednak se v Praze a středních Čechách, kde působí nejvíc on-line prodejců, trh již dostatečně zaplnil. S nákupem potravin přes internet tak má podle průzkumů zkušenost více než polovina Pražanů a Středočechů. "Zadruhé se potraviny staly nejčastěji opakovaně nakupovaným artiklem na internetu a sesadily z prvního místa dlouholetého šampiona - módu," uvedl Vyhnálek, který dříve vedl hypermarkety Globus. A za třetí trh s rozvozem jídla roste v desítkách procent každý měsíc, dodal.

Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle Vyhnálka nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Průměrná objednávka na e-shopu s potravinami je násobně vyšší než v kamenné prodejně.

Celkem sortiment e-shopu zahrnuje 9000 položek od 200 dodavatelů. Logistické centrum obchodu v Rudné u Prahy má užitnou plochu 5300 metrů čtverečních a je prý největším skladem mezi českými potravinovými e-shopy. Podle Vyhnálka je předností Kolonialu systém okamžitých dodávek (tzv. "just-in-time"), kdy nemusí čerstvé potraviny držet skladem. Po převzetí od dodavatele tak ihned putují k zákazníkovi.

"Tento systém zajišťuje vyšší čerstvost zboží, než je běžné nejen u e-shopů s potravinami, ale také u supermarketů a hypermarketů. K zákazníkovi se čerstvé potraviny dostanou v řádech hodin od chvíle, kdy je dodavatel přiveze," dodal ředitel.

Kolonial.cz má nyní desítky rozvozových aut, do konce roku chce jejich počet zdvojnásobit. E-shop nyní funguje na trhu osm měsíců a zaváží oblast Prahy, části středních Čech a Plzeňska. V dalších měsících by se oblast rozvozu měla rozšířit o další regiony.

Prodeji potravin přes internet odborníci předpovídají rychlý rozvoj obratu. Zatím ale jde jen o zlomek celkových výdajů za rychloobrátkové zboží. Nejdéle na trhu působí "Potraviny on-line" obchodního řetězce Tesco, služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200.000 registrovaných uživatelů. Počet hráčů na on-line trhu s potravinami loni rychle rostl, působí zde také například Rohlik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Tesco prodá optiky Vision Express

Britský maloobchodní řetězec Tesco PLC (TSCO.LN) prodá své optiky ve Velké Británii a Irsku společnosti Vision Express.

Ilustrační foto

Hospodářské výsledky Tesco: Růst zisku navzdory pokutě za falšování účetnictví

Největší britská maloobchodní společnost Tesco v uplynulém finančním roce zvýšila provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek o 30 procent na 1,28 miliardy liber (40,2 miliardy Kč).

Ilustrační foto

Potravináři požadují kontrolu veškerého dováženého masa a vajec

Dozorové orgány v některých evropských státech nefungují, řekl dnes na tiskové konferenci prezident Potravinářské komory ČR Miroslav Toman.

Německé řetězce pokračují v úspěšném tažení na britském trhu

Německé maloobchodní řetězce Aldi a Lidl zvyšují svůj podíl na britském trhu na úkor předních značek, přestože jejich růst byl pomalejší než ve stejném období loňského roku.

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent lidí.

Jeff Bezos, CEO Amazon

Amazon láká producenty spotřebního zboží, aby zcela obešli maloobchodní řetězce

Internetový prodejce Amazon zve zástupce velkých producentů spotřebního zboží na květnové setkání do Seattlu, kde se bude jednat o přímém prodeji zboží zákazníkům, informovala agentura Bloomberg.



Čti více

Francouzský index CAC 40 - Technický výhled; Ovlivněn prvním kolem francouzských prezidentských voleb – Gap nahoru

První kolo francouzských voleb skončilo s tím, že se Emmanuel Macron a Marine Le Pen utkají 7. května v druhém kole, jak se očekávalo, s 23,9% a 21,4%. Volby měly významný dopad na francouzský index CAC 40, který zahájil dnešní zasedání se zřetelným gapem.

EUR / USD - Technický výhled; Pár pronikl nad střednědobou sestupnou linii

Trhy byly v pátek stabilní, obchodníci čekali na nedělní francouzské prezidentské volby. Jednotná měna vzrostla na pětiměsíční high vůči dolaru, otevřela s mezerou na úrovni 1,0920. Pár EUR / USD vzrostl o více než 1,3%, ale nyní dokončuje druhý červený den za sebou a snaží se zotavit.

Hasbro je po zveřejnění výsledků za první čtvrtletí na pozitivní vlně

Společnost Hasbro (HAS) zvýšila v prvním čtvrtletí tohoto roku tržby o 2,2% hlavně díky růstu v divizích Franchise Brands, Hasbro Gaming a Emerging Brands.

KB: odhady výsledků CETV za Q1 17

CETV uveřejní své hospodářské výsledky ve středu 26. dubna 2017. Analytici Komerční banky vidí výsledky takto:

Tesla si pro Model 3 vybrala rizikovou strategii výroby

Tesla při honbě za termíny pro spuštění výroby svého Modelu 3 objednala pro svou továrnu stálé výrobní zařízení a přeskočila tak krok, kdy výrobci automobilů před faktickou výrobou testují relativně levné prototypy výrobních strojů tak, aby dosáhli parametrů vhodných pro výrobu.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.