USA chtějí, aby Volkswagen vynahradil obcházení emisních testů výrobou elekromobilů

21.02.2016 15:21 | Redakce Web4Trader | Diskuze

Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) žádá německou automobilku Volkswagen, aby ve Spojených státech vyráběla elektrické vozy, a vynahradila tím obcházení emisních testů u naftových vozů. Napsal to dnes německý nedělník Welt am Sonntag. Volkswagen od zářijového propuknutí skandálu s emisemi jedná s americkými úřady o tom, jak aféru vyřešit.

Foto: W4T

 

EPA podle listu, který neudal žádné zdroje, žádá Volkswagen, aby vyráběl elektromobily ve svém závodě v Chattanooze a aby přispěl i k budování sítě dobíjecích stanic. Ze zprávy není jasné, zda má jít o nové modely, nebo o rozšíření dosavadní nabídky vozů s čistě elektrickými nebo hybridními motory.

"Jednání s EPA pokračují a jejich obsah ani stav nekomentujeme," řekl mluvčí Volkswagenu agentuře Reuters. Také EPA zprávu odmítla komentovat.

EPA v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570.000 vozů.

Volkswagen již dříve nabídl majitelům problémových aut ve Spojených státech dárkový balíček obsahující platební karty v hodnotě 1000 dolarů (zhruba 24.000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Firma počátkem února sdělila, že nabídne americkým majitelům těchto vozů dosud nespecifikované velkorysé odškodnění. Souhlas amerických úřadů s úpravou vozidel se zatím automobilce získat nepodařilo, a firma tak nemůže v USA prodávat nové modely naftových vozů. Americká vláda navíc v lednu na Volkswagen podala kvůli obcházení emisních testů civilní žalobu.

Prezident Barack Obama v roce 2008 před svým nástupem do funkce a poté v roce 2011 vytyčil cíl dostat na americké silnice do roku 2015 milion elektrických vozů z celkového počtu kolem 250 milionů osobních, užitkových a nákladních aut. Žádný elektrický boom se ale nekonal a dosud se v USA prodalo pouze zhruba 400.000 kusů plně elektrických vozů.

Ministr energetiky Ernest Moniz v lednu připustil, že cíle milionu elektromobilů se vzhledem k nedávnému propadu cen benzinu nepodaří dosáhnout ani do roku 2020. Loni prodej těchto vozů klesl o šest procent, třebaže automobilky nabízejí s vládní podporou a často s hlubokými slevami zhruba 30 jejich modelů.


Podobná témata
volkswagen, elektromobily, dieselgate, epa, dieslové vozy, průmysl, usa, podnik a byznys

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0

Sdílejte článek na sociálních sítích
Odeslat článek e-mailem

Diskuze

V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Vstoupit do diskuze


Související články
Ilustrační foto

Nejdůležitější události ve světové ekonomice v roce 2016

Přehled hlavních událostí ve světové ekonomice v roce 2016.

Ilustrační foto

Volkswagen chce konkurovat Uberu, založil vlastní společnost Moia

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia konkurovat společnostem typu Uber a nabídnout moderní způsoby přepravy jako je pronajímání aut, spolujízda nebo carsharing, tedy sdílení auta.

Elektromobily výrazně sníží spotřebu ropy. Cena ropy by tak mohla zůstat nízko

Rozmach elektromobilů vyráběných např. Tesla Motors a jejími konkurenty by mohl do roku 2035 snížit spotřebu ropy až o 10 %, uvádí ve své studii analytická společnost Wood Mackenzie, zaměřující se na ropný průmysl. Jak na tento vývoj zareaguje cena a spotřeba ropy?



Čti více

Šéf Samsungu popírá svůj podíl na prezidentském skandálu

Místopředseda představenstva společnosti Samsung (OTC:SSNLF) Lee Jae-yong vystoupil v korejském parlamentu s omluvou za podíl na politickém skandálu v Jižní Koreji. Zároveň však popřel jakoukoli účast firmy na uplácení a dodal, že Samsung se stal obětí vydírání.

Ilustrační foto

Německá pohádka o energetice bez jádra má vážné trhliny

Německá vláda nepostupovala při ústupu od jaderné energetiky zcela v souladu se zákony, rozhodl dnes v Karlsruhe ústavní soud. Trojice energetických firem, která rozhodnutí z roku 2011 napadla, má tudíž nárok na "přiměřené" odškodnění.

Statoil definitivně končí s vrtulníky Super Puma

Norský Statoil (NYSE:STO) rozhodl, že již nebude dále používat vrtulníky Super Puma společnosti Airbus (OTCPK:EADSY) při svých těžařských aktivitách v Severním moři, a to i v případě, že norský Úřad pro civilní letectví zruší zákaz jejich používání.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.