Vedoucí pobočky pojišťovny Allianz: Dokážeme pojistit i ještěrku

30.05.2017 05:55 | Ivo Horváth | Diskuze

Hovořili jsme s Andreou Březnovou, vedoucí pobočky pojišťovny Allianz v jednom z brněnských obchodních center.

Foto: Allianz

Jaké jsou současné trendy v oblasti pojišťovnictví? Pro co si k vám lidé chodí nejčastěji?

Dalo by se říci, že pojišťovnictví je konzervativním oborem. Lidé se na pojišťovny obracejí především proto, aby snížili dopad nepříjemných událostí. Nejčastěji za námi tedy přicházejí proto, aby si pojistili bydlení, život a zdraví a také automobily. Na druhou stranu se snažíme neustále dokazovat, že my v Allianz zase tak konzervativní nejsme a snažíme se reagovat na novinky, které si vyžadují naši pozornost. Proto se vrháme i do nových oborů jako je například pojišťování dronů, které před sebou mají velkou budoucnost.

Stále častěji se také setkáváme s tím, že pro klienty není nejdůležitější cena, ale i kvalita produktu.

 

Jaký smysl má v době internetu provozovat kamenné pobočky institucí, jako jsou právě pojišťovny?

V době, kdy spoustu věcí nakupujeme přes internet, se může zdát, že návštěva pobočky postrádá smysl. Jenže zatímco například nákupem telefonu na internetu ušetříte čas, u pojištění to neplatí. Ani s lékařem nevyřešíte vše po telefonu. Pokud byste chtěli získat dokonalý přehled, co naše produkty nabízejí, museli byste nějakou dobu sedět u počítače, abyste se s nimi dokonale seznámili. My obchodníci procházíme školením na jednotlivé produkty a můžeme klientům poradit, na jaké atributy pojištění se mají zaměřit. Mám zkušenost, že pokud se se mnou klienti neporadí, mají často tendenci některá rizika přeceňovat a jiná naopak podceňovat. My jim pomáháme jejich představy korigovat a to za nás zatím žádný vyhledávač neudělá. Na pobočce nabízíme našim klientům nadstandardní servis, například pomoc s nahlášením pojistné události, změnu osobních údajů a další administrativní úkony.

 

Jakou nejkurióznější pojistku jste na vaší pobočce zprostředkovali a také proplatili?

Nevím, jestli bych to nazvala kuriozitou, ale zajímavé bylo například pojištění motokár nebo vysokozdvižných plošin proti všem rizikům.

 

Existuje druh pojištění, který na vás klienti vyžadovali, a přitom v portfoliu vaší pojišťovny není?

Zatím jsem se nesetkala s klientem, kterému bychom nedokázali pojištění poskytnout. 

 

Asi každý si vzpomene na spot vaši pojišťovny, který byl sice působivý, protože se v něm ukazovaly samé gigantické stavby jako obří přehrady či mosty, které pojišťujete. Jenže pro samou velkolepost to působí, že jste zaměření na movitější klientelu, a obyčejní lidé u vás mnoho služeb nenajdou. Jak to tedy opravdu je? 

My si zakládáme na tom, že jsme solidní a férová pojišťovna. To, že pojišťujeme i zmiňované stavby, nevypovídá o tom, že bychom se zaměřovali na movitější klientelu, ale naopak si nás investoři vybírají jako významného partnera, u kterého nehrozí problémy v případě pojistné události. Skutečně se naším klientům do peněženky nedíváme a jsme přesvědčeni, že poskytneme služby každému klientovi. Naše nové autopojištění je toho důkazem. Sazby pojistného určujeme podle najetých kilometrů. Sváteční řidiči nebo ti, kdo si nemohou dovolit najezdit tisíce kilometrů měsíčně, u nás platí výrazně méně, než ti, kdo tráví na silnicích delší čas.

 

Před časem, například v roce 1997 a 2002 jsme byli svědky velkých povodní. Tehdy řada lidí neměla svůj majetek pojištěný vůbec. Dnes je to tak, že například nemovitosti v záplavovém území nelze pojistit. Někde pojištění ale možné je – změnila se situace, a dalo by se říci, že jsou lidé zodpovědnější a svůj majetek si pojišťují častěji?

Ano, lidé si po povodních uvědomili, že by měli svůj majetek lépe chránit. Ale je nutné říci, že pojišťovna jim nepomůže úplně ve všem. Pokud si postavili dům ve vysoce rizikové oblasti, kde se voda vylévá z břehů pravidelně, žádný ústav takový dům nepojistí. Na druhou stranu povodně nejsou jediné riziko, kterému jsou majitelé domů a bytů vystaveni. Těch rizik je celá řada a každý by měl zvážit, před jakými riziky se chce ochránit a zda to má smysl. Asi si nikdo nebude pojišťovat byt v 7. patře na kopci proti povodni, ale určitě si ho pojistí proti jiným rizikům. Přesně toto jsou věci, které si lidé často neuvědomují a zjistí je právě až na návštěvě na naší pobočce.

Situace se tedy sice zlepšila, ale stále ještě je spousta lidí, kteří považují pojištění obecně za zbytečné, což mi osobně přijde velmi nezodpovědné.

 

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Andrea Unger a jeho pohled na forex strategie, psychologii tradingu, algoritmické obchodování a technickou analýzu

Pavel Drahotský

Ředitel Saxo Bank Pavel Drahotský: Čím více počítačů kolem nás, tím lépe pro uživatele

Jiří Tuška

Profesionální trader: Když jsem se v noci vzbudil, šel jsem kontrolovat pozice. Musel jsem něco změnit. Teď obchoduji v řádech minut

Tomáš Hykel

Tomáš Hykel – cesta profesionáního tradera. Tradingová strategie supportu a rezistence funguje

Jiří Pehe: Demokracie může být v ohrožení. Omezme pravomoci prezidenta. Už Václav Klaus si dělal co chtěl

Ilustrační obrázek

Davide Biocchi a investiční strategie: Pokud chcete v obchodování adrenalin, zvyšte velikost obchodované částky



Čti více
Ilustrační foto

Uplynulý týden na finančních trzích: Rozhovory o brexitu, ČEZ, Kofola

Ilustrační foto

Americké akcie zakončily týden smíšeně, pouze index Dow Jones nepatrně klesl

Nintendo díky úspěchu herní konzole Switch překonává v tržní kapitalizaci Sony

Uber vyzývá své zaměstnance, aby neopouštěli společnost

Počet aktivních ropných vrtů v USA roste již 23. týden v řadě

Google přestane číst Vaše e-maily, aby zjistil, jak lépe zacílit svou reklamu

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.