Volvo a Uber chtějí do konce roku 2016 vybudovat flotilu samořídících vozidel

22.08.2016 07:16 | V Z | Diskuze

Uber se domnívá, že budoucnost osobní dopravy patří spolujízdy, nikoliv osobnímu vlastnictví automobilů. Jeho sázka je riskantní, ale není nerealistická.

Foto: Unsplash

 

Společnost Ford Motor před několika dny vyvolala velký rozruch oznámením, že chce do roku 2021 uvést na trh autonomní (tj. samořídící) vozidla. Již o pět let dříve však chtějí společně provozovat flotilu 100 částečně samořídících vozidel v ulicích amerického Pittsburghu automobilka Volvo a alternativní taxi služba Uber, píše server 247wallst.com.

Od konce srpna Uber umožní zákazníkům v centru Pittsburghu přivolat pomocí mobilního telefonu samořídící automobil. V autech budou nejprve na provoz dohlížet řidiči Uberu, ale od roku 2021 chtějí obě společnosti využívat plně samořídící automobily. Časový horizont se tedy shoduje s plány představenými Fordem.

Volvo, které kdysi vlastnil Ford, avšak nyní je součástí čínské skupiny Geely, již Uberu dodalo několik modifikovaných vozidel z offroad modelové řady XC90. Tyto auta jsou vybaveny senzory, které k řízení využívají kamer, laserů, radarů a GPS přijímačů. Obě firmy ve společném tiskovém prohlášení uvedly:

„Společný projekt společností Volvo a Uber představuje významný krok v rámci celého automobilového průmyslu. Zavedená automobilka se spojila z nováčkem v automobilového průmyslu ze Silicon Valley. Toto spojení charakterizuje vývoj globálního automobilového průmyslu a jeho reakci na rozmach nových technologií. Obě firmy jej vnímají jako začátek dlouhodobého partnerství.“

Podle zprávy zveřejněné agenturou Bloomberg budou zákazníkům v rámci pilotního projektu náhodně přistavovány samořídící vozidla a objednaná jízda bude zdarma, namísto v Pittsburghu obvyklé sazny 1,30 dolarů za míli. Ředitel společnosti Uber Travis Kalanick uvádí, že ceny „spadnou tak nízko, že náklady na ujetou míly v autonomních autech Uber budou, dokonce i na delší vzdálenosti v neobydlených oblastech, nižší než při použití běžných soukromých automobilů.“

Volvo ani Uber nejsou vázány exkluzivními smlouvami. Obě společnosti plánují hledat i další partnery. Na rozdíl od Googlu či Tesly nemá Uber v plánu vyrábět vlastní auta. Namísto toho plánuje Uber vyvíjet sady pro jiná vozidla.

Vedoucí globálního automobilového programu Uberu Sherif Marakby uvedl pro News:

„Domníváme se, že poptávka po této službě bude mezi uživateli otevřenými novým technologiím velmi vysoká. Jsme nadšení především technologií jako takovou. V oblasti spolujízdy se blížíme okamžiku, kdy se vozidla stanou plně autonomními. Věříme, že velká část obyvatel bude myšlence sdílení jízd v samořídících vozidlech nakloněna.

Uber se domnívá, že budoucnost osobní dopravy patří spolujízdy, nikoliv osobnímu vlastnictví automobilů. Jeho sázka je riskantní, ale není nerealistická. Zda má Uber pravdu, ukáže až budoucnost.

Zdroj:247wallst, Redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Uber chce zlepšit pošramocenou pověst a zapracovat na firemní kultuře

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies chce napravit svou poškozenou pověst a zlepšit firemní kulturu.

Ilustrační obrázek

Akcie výrobců polovodičových součástek zralých letos na akvizici

Konsolidace trhu výrobců polovodičů v USA probíhala v minulém roce nebývalou rychlostí. Fúze a akvizice loni dosáhly celkové výše 98 miliard USD, přesto jsou analytici přesvědčeni, že další nákupy společností budou pokračovat. Na které akcie se zaměřit?

Ilustrační foto

Akcie Snap po svém uvedení na burzu zklamaly investory, trh s technologickými IPO v USA přesto jede na plné obrátky

Úspěšné první obchodní dny pro akcie Snap Inc. a MuleSoft Inc. představují pro ostatní technologické společnosti v USA motivaci pro jejich brzký vstup na burzu.

Volvo učinilo další krok na cestě ke svému IPO. Automobilka chce od čínských investorů získat půl miliardy dolarů

Švédská automobilka Volvo Cars hodlá získat prodejem akcií půl miliardy dolarů (12,6 miliardy Kč) od čínských investorů.

Nvidia a PACCAR vyvíjejí koncept autonomního nákladního automobilu

PACCAR (PCAR +0,3 %) – mateřská společnost Kenworth, Peterbilt a DAF – pracuje na konceptu samořízeného nákladního automobilu s využitím technologie DRIVE PX 2 společnosti Nvidia (NVDA +0,6 %).

BMW chce do roku 2021 představit samořízené auto úrovně 5

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2021 nabídnout autonomní vozidla úrovně 3, 4 a 5.



Čti více
Ilustrační foto

Američtí těžaři ropy mají velké rezervy, počet nedokončených vrtů může zhatit plány OPEC

Američtí producenti ropy z břidličných hornin v současné době těží nejvyšším tempem za rok a půl, zároveň ale nechávají na největších polích nedokončen rekordní počet vrtů.

Co podle forex analytiků z Barclays hrozí euru letos a napřesrok?

Forex analytici z Barclays si myslí, že euro se nyní nachází blízko bodu zvratu.

Skončila stávka v jihoafrickém dole společnosti Harmony Gold

Společnost Harmony Gold (zkratka akcie HMY) uvedla, že dnes skončila stávka zaměstnanců v jihoafrickém dole Kusasalethu.

Počet aktivních vrtů v USA dál roste

Společnost Baker Hughes zveřejnila tradiční týdenní vývoj počtu aktivních vrtů ve Spojených státech.

Jaký vývoj na páru USD/CAD letos předpovídají forex analytici z Nomura?

Forex analytici upozorňují, že specifická míra inflace byla v únoru o něco málo nižší, než v lednu.

Forex analytici z BofA Merrill vidí prostor pro další pokles GBP

Očekávané spuštění Brexitu článkem 50 vzbuzuje přinejmenším v myslích forex analytiků z Bank of America Merrill Lynch obavy.

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.